Treurniet ---> Binnen kijken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Welke dag?

woensdagmiddag
5 (26%)
vrijdagmiddag
6 (31%)
maakt niet uit
8 (42%)

Totaal aantal stemmen: 19


Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Treurniet ---> Binnen kijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 10:12

Naar aanleiding van dit topic: [VMR] NAV "schone brok" heeft gezegd dat belangstellenden een kijkje mogen komen nemen in de Treurniet fabriek, en dan een rondleiding en uitleg zullen krijgen over de productie van hun voeders. Dit naar aanleiding van reacties dat Treurniet een slechte brok zou zijn, en slechte ingredienten zou gebruiken.
Nu heb ik contact gehad met Treurniet, en hij heeft mij gevraagd jullkie uit te nodigen voor een bezoek aan de fabriek. Hij wil graag een groep van ongeveer 10 personen, en op een woensdag of vrijdag middag.
Jullie kunnen je hieronder aanmelden, en daarbij een voorkeur opgeven voor de woensdag of de vrijdagmiddag.
Van daaruit kijken we wel verder, in overleg met Treurniet.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 10:17

Graag op een woensdagmiddag. Donderdag was nog fijner geweest, want dan had ik geen vrij hoeven te nemen, maar die keus is er helaas niet Knipoog

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 10:21

ik zou ookw el een kijkje willen nemen. de dag maakt mij niks uit

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 10:22

Sorry Djilan, dit waren de keuzes die Treurniet me gaf.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 10:30

He cool zeg! Bij Omar voerden ze altijd treurniet, prima brok vond ik!Jammer lukt het mij echt niet om mee te gaan, ik had er graag gekeken.
Treurniet is ook hofleverancier (de enige mengvoeder die dat is dacht ik).

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 10:30

Ik snap het! Dan is woensdag dus makkelijker voor me dan vrijdag.

pantarhei

Berichten: 9064
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 11:22

ik heb ook wel interesse maar alleen op vrijdag (ivm parttime dag)

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 11:25

In welke plaats zit Treurniet?

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 11:26


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 11:36

Zit in Berkel Rodenrijs, helaas iets te ver weg anders was ik zeker meegegaan.

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 11:44

Fleur krijgt ook bix van treurniet te eten. Het het topic toen ook gevolgd! Ze doet het er goed op, maar het lijkt mij wel leuk om een keer in de fabriek binnen te kijken! En zo ver is het ook weer niet! Ik kan alle 2 de dagen, maar liever woensdagmiddag!

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 12:14

Ik zit toch ook in Arnhem Ilindra, maar ik ga wel

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 21:09

Ilindra is misschien ook al een beetje overgehaald Haha!
Niemand anders binnenkijken bij Treurniet?

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 17:04

ik zou ook wel eens een kijkje willen nemen.. bij een vriendin van me op stal voeren ze het ook.. geloof eigk niet dat zij er problemen mee heeft maar goed Lachen

het hangt er trouwens wel vanaf of het een beetje met ov te bereiken is, of dat ik mee zou kunnen..
berkel is niet echt heel ver weg maar wel weer lastig met ov en bussen daar enzo..

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 23:51

Gaat verder niemand mee? Is toch leuk om eens bij zo'n fabriek binnen te kijken lijkt me!!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 14:16

Precies. Wat me ook opvalt is dat degene met de grootste mond over Treurniet dit topic links laat liggen.
Eleonoor, naar aanleiding van jouw uitspraken op Bokt, hebben we dit aanbod gekregen. Waar blijf je nou? Of ben je bang dat je na een kijkje in de fabriek je vooroordelen moet opgeven?

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 16:19

O, ik wil wel mee. Is toch bij ons om de hoek. Alleen voeren wij al jaren van hun concurent. (Vente) O, trouwens Djilan, alles wat je had gevraagt stond niet op de zak. Is dat goed???

Maar heb laatst wel een zak slobber daar gehaald.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 16:54

Billy schreef:
Precies. Wat me ook opvalt is dat degene met de grootste mond over Treurniet dit topic links laat liggen.
Eleonoor, naar aanleiding van jouw uitspraken op Bokt, hebben we dit aanbod gekregen. Waar blijf je nou? Of ben je bang dat je na een kijkje in de fabriek je vooroordelen moet opgeven?


Jammer dat dit bericht niet wordt gecorrigeerd. De heren treurniet hebben destijds mij lucerne brok verkocht wat achteraf bleek grasbrok van bermgras te zijn (info eigen personeel van Treurniet). Mijn paard heeft ten gevolge van dit koliek gehad. Treurniet is hiervan op de hoogte gesteld en hebben er geheel niets aan gedaan. Daarbij komt dat ik meerdere ervaringen heb dat voer van Treurniet niet optimaal is en heb nu zeer goede ervaringen met een ander merk. Want laten we eerlijk zijn, waarom is een treurniet in zijn brok nou goedkoper dan de duurdere merken als PAVO en Masters? De voederfabriekanten moeten kunnen concurren maar ook overleven, dus zal een treurniet goedkoper moeten produceren dan de duurdere merken en dat ook doen met aankoop van supplementen die gebruikt worden.

Omdat ik niet meer van plan ben ooit voer te kopen bij treurniet welke door hun zelf wordt gemaakt zie ik het nut niet in om naar hun op bezoek te gaan. Mocht ik die behoefte wel hebben zou het voor mij geen probleem zijn, woon op 100 meter van hun vandaan. Ik haal nog steeds mijn wormen kuur en producten daar vandaan welke niet in hun fabriek zijn gemaakt, dus kom er gewoon nog over de 'vloer'.

Veel plezier voor een ieder die wel gaat. Jammer dat het nodig is zo'n topic wat zou moeten gaan over een bezoek zo persoonlijk gerichte vete moet gaan worden.

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 19:03

Ben op zich wel geintreseerd voor vrijdag middag...
Maar op wat voor termijn?

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 00:28

Ik heb het bericht inderdaad niet gecorrigeerd, en ik heb je via pb uitgelegd waarom.
Maar speciaal voor jou, zal ik het nogmaals doen.
Eleonoor heeft Treurniet meerdere malen beschuldigd van het gebruik van inferieure ingredienten en zelfs van het gebruik van slachtafval.
Dat ventileert ze op elke mogelijke of onmogelijke plaats.
Naar aanleiding hiervan heeft iemand een pb gestuurd aan Treurniet, waarop ij een uitnodiging ontvangen hebben om in de fabriek te kijken.
Naar mijn mening was dit DE kans voor Eleonoor om te kijken of haar beschuldigingen aan het adres van Treurniet terecht ware, echter, zij reageerde maar niet in dit topic. Vandaar dat ik bovenstaand stukje geschreven heb. Waar Eleonoor een persoonlijke vete vandaan haalt, is mij onduidelijk.Wat mij betreft is die er niet, ik vraag haar alleen om haar mening te toetsen aan de werkelijkheid.
Enige quotes vanuit het schone broktopic:
Eleonoor"]
Nou, treurniet maakt zelf al bagger. Heb er wel eens lucerne gekocht, althans, volgens eens van de heren treurniet was het echt lucerne. Bleek het grasbrok te zijn van goedkope bermgras en had mijn paard een dierenarts bezoek nodig gehad voor koliek. Neeee, hun geloof ik niet op hun woorden meer. Ze verkopen wel Dodson en Horrel, weet niet hoe dat zit met de e-nummers.
[/quote]

[quote="Eleonoor schreef:
Grinnik, ken diverse mensen die slechte ervaringen hebben gehad met treurniet. Ze gebruiken onderandere slachtafval in hun voer. Maar hindert niet, ik gebruik het niet meer en als jou paard er perfect op doet is toch prima? Heb gewoon teveel paarden met koliek en dikke buiken gezien met treurniet. De meesten die dan overgaan op duurder voer zagen er allemaal snel weer veel beter uit. Vooroordelen, nou nee, oordeel maar zelf als je overgaat op ander voer. Ik spreek uit ervaringen, niet alleen van mijn eigen paarden, maar ook van vele andere paarden. Bij mij op stal zijn ze juist overgegaan van Treurniet op Masters omdat er zoveel koliek gevallen zijn. Maar, als je hier in deze topic reageert neem ik eigenlijk aan dat je juist erg veel interesse hebt in goede kwaliteit voer en treurniet valt daar helaas niet onder....

Er heeft nog iemand opheldering gevraagd over de beschuldiging van slachtafval, maar daar werd door Eleonoor niet op gereageerd.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 00:29

Kido schreef:
Ben op zich wel geintreseerd voor vrijdag middag...
Maar op wat voor termijn?

Ik wil as vrjdag even overleggen met Treurniet.
Op wat voor termijn kunnen jullie? Snel of moeten jullie nog vrij vragen?

Sabbientje
stokpaard connaisseur

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 08:15

Ik ben op zich ook wel geïntreseerd om de fabriek van binnen te bekijken.
Zie ik ook eens hoe het voer van mijn paard gemaakt wordt. Tong uitsteken
Het maakt mij niet echt uit wat voor dag, als ik het maar optijd weet i.v.m. vrij vragen op mijn werk. Bloos
Mag mijn vriend trouwens ook mee dan? Die zal het ook wel intressant vinden. *LOL*

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 10:13

Treurniet heeft destijd toen ze mij de bermgrasbrok voor lucernre hadden verkocht ook beendermeel in hun paardenvoer. Beendermeel is een slachtafval product. Weet in iedergeval dat sinds de BSE problemen beendermeel niet meer in voer voor varkens en koeien mag worden gebruikt (schijnt soms wel stiekum in Belgie te gebeuren), maar wat nou de regels zijn voor paardenvoer is mij niet bekend. Officieel is een paard een slachtdier en zou op deze basis dus geen beendermeel mogen krijgen. Er zijn voor de BSE meerdere paardenvoer leveranciers geweest die beendermeel heeft gebruikt. Misschien een leuke vraag voor jullie tour bij Treurniet.

Sabbientje
stokpaard connaisseur

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 10:34

Billy schreef:
Ik wil as vrjdag even overleggen met Treurniet.
Op wat voor termijn kunnen jullie? Snel of moeten jullie nog vrij vragen?


Ik denk dat er tussen de afspraak maken en het bezoek toch minimaal 1 tot 2 weken moet zitten.
Dan heeft iedereen de tijd om vrij te vragen en het in zijn agenda te zetten.

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 10:36

Ik ben voor een voerproject naar een paardenvoer-fabriek geweest voor de ISO certicifatie....hier hebben wij de vraag gesteld of er beendermeel werd gemengd in de brok...antwoord was dus: niet meer!
Het werd bijna overal gedaan en mag officieel niet meer in Nederland, maar in brok werden ook restafval-producten in verwerkt, nog steeds trouwens> alleen dierlijke producten zijn er nu uitgehouden!
Afzet van de slachterijen ging in grote mate naar voer-industrie, maar als je weet waar bijv bloed van varkens in word verwerkt> dan eet je zelf ook een heleboel dingen niet meer *wink*
Op stal voeren ze ook van Treurniet, Micha krijgt de eiwit-arme brok, maar in minimale mate, omdat ze niet zo goed reageert op brok..maar verder doen de paarden het er wel goed op!