Vergoeding voor ritje met de trailer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zorgzaam
Berichten: 193
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Gelderland

Vergoeding voor ritje met de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 21:44

Mijn kennis die zelf nog geen trailer heeft, vroeg of ik haar naar les wil brengen morgen.
Dat is geen probleem, maar ze wil de gemaakte kilometers vergoeden.
Het hele ritje (heen en terug) is 20 km.
Hoe zou ik dat moeten berekenen?
Mijn auto loopt op benzine.

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:57

je kan toch zon kilo meter tellertje op nul zetten

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 22:18

tsja, het ligt eraan als je alleen geld voor benzine rekent, kijk je even wat het gemiddelde gebruik is. Bij ons ca. 1 L op 8 km, met de trailer erachter.

Dus 20 km is 2,5 liter * 1.20 euro. kom je op 3 euro benzine geld.
Nou ik zou persoonlijk het lekker laten zitten, als je haar eens nodig hebt kan je toch eens een beroep op haar doen?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 22:31

Als het echt alleen om de benzine gaat, dan gaat het om zo'n klein bedrag dat het verwaarloosbaar is.
Persoonlijk zou ik het als vriendendienst aanbieden.

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 22:31

Even de andere kant: ik ben opgehaald en weggebracht van Zeist naar de Achterhoek. Beloning: bier, wijn, pakket van de toko en de brandstof royaal vergoeden! Ik was er enorm blij mee, want zo kon ik op trektocht! En de mensen die het deden hebben er best ee nhoop vrije tijd in gestopd en dat moet beloond worden.

paars

Berichten: 5550
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 23:06

Gewoon 30 eurocent per kilkometer rekenen, dan komt het op 6 euro. Vind je het eigenlijk niet nodig? Maar het kost je uiteindelijk toch gewoon geld? Als je het niet doet krijg je op een gegeven moment toch kans op irritatie van jouw kant (zo van: nou vraagt ze het alweer, ik heb het de vorige keer voor niets gedaan, maar ja al te goed is buurmans gek) en zij durft het misschien niet meer te vragen omdat ze zich dan opgelaten voelt. Mijn idee: gewoon steeds iedere keer netjes afrekenen, duidelijkheid voor iedereen.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 23:10

toen ik eerder in de winter nog wel eens naar les werd gebracht (toen hadden we zelf nog geen trailer), dan gaf ik altijd een doos merci ofo, van geld wilden hunniks hebben.

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 23:16

heb het er gewoon over met haar. Joh, deze keer breng ik je, maar het is geen gewoonte... Ik zou er persoonlijk ook niets voor vragen, maar mijn auto rijdt op gas Haha!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 06:53

Wij brengen ook best veel paarden van hot naar her en rekenen 50ct/km all in dus auto, nette trailer en chauffeur en evt hulp waar nodig.
Na aftrek van de brandstofkosten gaat de rest in een potje voor het onderhoud van de trailer. En geloof me, dan zijn ze veeeeelll goedkoper uit dan dat ze een trailer + auto moeten huren en meestal ook nog iemand moeten vinden die ermee kan/wil rijden.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 08:00

ik reed altijd voor de dieselvergoeding, tot ik een keer een paard trof dat niet meer wilde laden en het me een hele dag kostte.

Een stalgenoot van me rijdt ook wel eens mensen naar klinieken en wedstrijden enzo, hij vraagt 25 euro "aanhaaktarief", kilometervergoeding en hij berekent zijn tijd (in uren).

Ik denk dat als je af en toe een kennis wegbrengt, je het wel tegen brandstofkosten kan doen, maar als je door vreemden gevraagd wordt, je daar best een redelijke vergoeding voor kan vragen, je verleent tenslotte een dienst en een paardentaxi doet het ook niet voor niets.

Maak wel afspraken over verzekering en wie wat vergoedt als het paard b.v. je trailer sloopt!

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:01

Hoi,
Dan heb ik een tegenvraag: als het paard wat overkomt tijdens jouw rit, wie is dan aansprakelijk?
Ik heb zoiets van: ja, de eigenaar van het paard, het is op eigen risico.
Maar mijn vriend is bang dat ik straks een schadeclaim aan mijn broek heb met een duur paard door bijv. míjn 'slechte' rijstijl o.i.d..
Wie weet dat?

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:09

van tevoren afspreken, zwart op wit zetten!

Als je met je paard in een trailer op stap gaat, loop je nu eenmaal meer risico's dan wanneer je hem thuis in z'n box laat staan

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:24

pfff niet te zwart wit kijken hoor. Ongelukken kunnen altijd gebeuren. Als mijn paard op eenvreemde trailer gaat enm hij sloopt het vind ikhet normaal dat ik alles vergoed.

Als eigenaar ben je altijd BIJ je paard dus naast de chauffeur. Ik zou nooit zomaar eenvreemde mijn paard laten rijden maar altijd iemand die ik ken waarvan ik de rijstijl ken. Voor mij is mijn paard meer waard.

Ik zou idd de teller op nul zetten en dan per kilometer afrekenen en daar bij nog een leuk extratje voor haar paard of iest wat je weet wat ze nodig heeft. 0.28 cent vind ik niet normaal want verbruik met trailer is altijd hoger.

Het laten merken dat je het waardeerd is vaak nog belangrijker dan het geld.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 10:52

ons is ook een keer gevraagd of wij iemand z'n paard weg wilden brengen, hebben we ook niet gedaan, ddat beestje staat behoorlijk onrustig op de trailer en ben bang dat die ook nog schade aan m'n trailer toebrengt.