Waar kan je grondwater laten testen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Waar kan je grondwater laten testen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 20:35

Hoi,

Wij rijden op het moment iedere dag heen en weer met 50 liter water naar ons weiland, maar dit is geen ideale situatie. Nu zit er bij het weiland een grondwaterput, maar we hebben geen idee of het vervuilt is of niet. Nu wilde we het dus laten testen, maar we hebben geen idee waar je dat moet doen. Heeft een van jullie daar een idee op?

Alvast bedankt,

Kirsten

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 20:42

mijn ouders hebben het grondwater ook laten testen, bij het waterschap tijdens een open dag. Misschien een idee om eens op te bellen en te vragen of ze dat voor je kunnen doen? Wij hebben ook een grondwaterput, maar naast het huis. De paarden vinden het water uit de put lekkerder als het water uit de waterleiding Haha!
Uit de test bleek allee dat er ergens iets meer van inzat als normaal grondwater, maar ik weet zo niet meer wat het was.... Schijnheilig

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 20:44

ow nou dan ga ik daar eens heen bellen! Bedankt voor de tip. Mijn paard kreeg altijd grondwater, maar hij is zondag verhuisd naar Wageningen en deze mensen brengen altijd water met de auto, maar ik vind dat nogal omslachtig en heb geen auto, nou ga toch niet met de fiets jerrycans brengen ofzo! Dus bedankt!