Zadel voor meisjes met korte beentjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Zadel voor meisjes met korte beentjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 15:13

Ik ben dus op zoek naar een zadel dat goed zit voor mensjes (meisjes Haha! ) met korte beentjes.

Ik ben zelf 1.60 mtr en U and Me is 1.62 mtr, maar zij zal nog iets groeien. Ikke niet meer

Op Nic hebben we een Hulsebos liggen. Prima zadel, maar toch niet echt een perfecte match. Op Joem wil ik dus een zadel wat meer bij mij past.

Wie heeft er ervaring met zadels voor kleinere mensen met korte benen. Ik ben erg benieuwd!

Thanks! OK dan!

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 15:15

vraag eens aan spokey, kan niet meer op de naam komen van haar zadel. volgens mij is dat een zadel geschikt voor korte pootjes want zij is ook niet zo groot (sorry Son Knipoog )

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 15:19

Wat is je budget?
De beter merkzadels zoals bijv. Passier of Daaleman zijn helemaal naar wens te maken.

ping
Berichten: 48
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 15:23

Scheve mond Hai, Ik heb ook korte pootjes (zelf zeg ik dat ik 10cm mis- in vergelijking met de rest van mn lichaam hahaha), ik heb er een gewoon zadel opliggen (VZH) maar ik heb er kinderstijgbeugels aangedaan werkt perfect.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 15:26

Budget, kijken we nog even niet naar. Belangrijkste is dat het goed moet liggen op Joem en ik er goed op zit.
Klinkt wellicht wat vreemd, maar als ik nu geld steek in een zadel die ik later weg kan doen omdat het toch niet zit/ligt ben ik dubbel de pineut.

Goede tip Sjuimpje! Thanks!

Ik zal Sonja eens vragen, Bar! OK dan!

Een vzh zadel hoef ik me niet aan te wagen. Ik hang met mijn knien dan nog niet in de wrong, daar heb ik dus niks aan. Als ik te kort zit krijg ik last van mijn knien. Het zal dus zeker een dressuurzadel worden!

(en euh Ping, ik mis ook die 10 cm hoor! Haha! )

Ik zal eens neuzen op de sites!

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 15:27

Ik weet het weer, Son heeft een dressuurzadel van Kentauer

Ringetje

Berichten: 898
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 15:38

ik heb juist het tegenovergestelde: mn benen zijn superlang! Knipoog

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 15:40

Ik heb sinds kort de Kieffer Malmo Ik kan het op dit zadel prima vinden wat betreft houding en zit !!
Ik heb ook korte pootjes.. Iedereen die mijn paard op gaat waarvan ik denk dat ze even groot zijn moeten de beugels minimaal 2 a 3 gaatjes naar beneden..
Ik heb veel steun aan dit zadel..
Misschien is het proberen waard ...