Wat moet ik doen help me

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Wat moet ik doen help me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 18:23

Nou ik wil heel graag mieke kopen misschien dat sommige dat weten. En mijn pa was er bereid voor op mieke te kopen. En ik kan mieke goedkoper krijgen en de stalling ook alleen me moeder is er niet zo mee eens. Want die zit allemaal over de kosten van de stalling dierenarts enz. Ik zei ja dat ken je allemaal zo duur en goedkoop maken.

En nu kwam de eigenaar met een voorstel van. Dat hij een 2,5jaar arabier ruintje kon kopen. Hij is nu al 1.50 en groeit nog en heeft goede papieren. Dat vrouwtje ging hem verkopen omdat ze toch iets anders wou en misschien wilt hij mieke wel aan haar verkopen als ik mieke niet meer koopt. Hij zei aan dat beestje heb je veel meer dan aan mieke. Want deze is nog jong. hij heeft goede papieren. Hij is groot en groeit nog

Dusja wat moet ik doen

1 mieke kopen
2 Dat andere paardje ingaan rijden en verzorgen.


Binnenkort is er opendag op stal dus de kans is er dat mieke verkocht wordt. Maar mieke staat sowizo te koop

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 18:28

Tsja, ik denk niet dat je je moeder makkelijk over kan halen, een paard hebben kost gewoon veel geld. Je kan het er natuurlijk nog een keertje met d'r over hebben, maar ik denk dat je het maar moet accepteren als ze nee zegt.
Als Mieke verkocht wordt heb je iig nog een ander paardje waar je lekker mee kunt beginnen.

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 18:52

Ik zou eerst kijken of je je moeder over kan halen, of dat je je vader eens met je moeder laat praten, want ook al is ze misschien niet meer zo jong, je rijd haar al een hele tijd, en haar ken je al enz. en lijkt me wel leuk als je je verzorgpony dan kan kopen...

Zo niet, is het natuurlijk ook een hele leuke uitdaging verder te gaan met een nieuwe pony, waar je helemaal mee opnieuw kan beginnen, inrijden enz. en kan je Mieke misschien nog opzoeken enzo?!

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 19:02

Ik zou ook voor de andere pony gaan, lekker met iets nieuws!
Lekker jong en fris nog enz.
Maar zelf weten hoor Lachen
En ik zou idd eerst maar eens goed met je ouders praten.

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 19:12

heel simpel, wat wil je?
Als je echt veel om mieke geeft en is het voor jouw echt een onvervangbaar paard zou ik zeggen, haal je moeder over.
Weet je niet zeker of je wel aan een eigen paard toe bent en frunnik je liever nog wat aan met andere paarden, wacht dan nog ff en kijk wat het wordt met dat nieuwe paardje.

Succes met je beslissing

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 19:36

Ik vind Mieke er wel heel leuk uitzien hoor.
En 10 is toch niet zó oud?
Kan je nog een hele tijd mee vooruit.

Maar eerst moet je je ouders op één lijn krijgen lijkt mij.
Want je moeder heeft natuurlijk wel gelijk dat een dierenarts rekening aardig op kan lopen. En straks heb je je paardje, wordt hij ziek en 'mag' de rekening misschien wel niet te hoog worden. En dan?

Aan de andere kant, als jij op dat arabiertje mag rijden heb je denk ik niet al die extra kosten, en kan je makkelijker switchen als het niet bevalt.
Succes met kiezen!

Stumpertje

Berichten: 371
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Bussum (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 19:38

Inderdaad, pak eens de voordelen en nadelen van Mieke en die nieuwe, wie heeft de meeste voordelen, én, denk er eens goed over na... wát wil jíj het liefst!? Dat zal je keuze zijn, de voor en nadelen zijn er alleen om het makkelijker te maken, de beslissing kan alleen jij maken!
Succes!!

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 19:47

ik heb dat nieuwe paardje nog niet gezien en ik zou dan nog een half jaar moeten wachten voordat hij onder zadel kan. Maarja met de open dag gaat de eigenaar eens met mijn ouders praten. Maarja aan de andere kant ik zit met school heel krap. Ik ben altijd laat uit. En ik ben bang dat ik te weinig tijd zou hebben voor mieke. Maar misschien wordt ik wel helemaal verliefd op dat ander paardje.

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 19:47

Ben het met de rest eens, weeg de voor en nadelen met elkaar af en beslis wat jij het liefst wil.. EN als je echt voor Mieke wil gaan.... ga dan sparen, neem een baantje of leg iedere keer zakgeld opzij. Als er dan iets met haar is, dierenarts, hoefsmit of wat dan ook jij zelf ook kunt mee betalen. Zo laat je aan je ouders zien dat je het zelf ook erg serieus neemt en is je moeder misschien sneller over te halen. Zolang je paardje niets heeft kost het ook niet zo veel en kun je zoals je zelf al aangeeft het allemaal zo duur of goegkoop maken als je zelf wil. Maar als de vee arts wel eens moet komen dan kunnen de kosten toch lelijk hoog oplopen. Suc6 er mee

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 14:14

dank je wel

Ididit
Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 15:41

ik begrijp het niet helemaal... je mag die mieke niet maar dat andere paardje wel van je moeder?
en als je misschien niet genoeg tijd heb voor mieke heb je dat voor een jong paardje helemaal niet natuurlijk, die vragen over het algemeen veel meer tijd....
ik zou er nog eens goed over nadenken of je wel een paard moet nemen... suc-6 in ieder geval!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 15:46

ik zelf kan niet voor je beslissen ik zou net als de andere de voordelen en de nadelen bekijken.En ojah laat ons het ff weten of je voor mieke of voor dat jonge paardje heb gekozen. *LOL*

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 17:25

Ididit schreef:
ik begrijp het niet helemaal... je mag die mieke niet maar dat andere paardje wel van je moeder?
en als je misschien niet genoeg tijd heb voor mieke heb je dat voor een jong paardje helemaal niet natuurlijk, die vragen over het algemeen veel meer tijd....
ik zou er nog eens goed over nadenken of je wel een paard moet nemen... suc-6 in ieder geval!


nee ik kan mieke kopen of een 2,5jaar paardje gaan verzorgen dus niet kopen. Snap je