dubbelgebroken harder of zachter dan enkelgebroken???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

dubbelgebroken bit is zachter dan enkelgebroken

Poll eindigt op

mee eens
15 (100%)

Totaal aantal stemmen: 15


germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

dubbelgebroken harder of zachter dan enkelgebroken???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-02 09:44

In de nieuwe bit stond dat een dubbelgebroken bit scherper inwerkt dan een enkelgebroken bit. Mijn ervaring is echter dat een paard beter loopt op een dubbelgebroken bit dan op een enkelgebroken bit. Het soort legering maakt in mijn ogen niet echt uit, een RVS dubbelgebroken werkt net zo in als aurigan. een legering met veel koper prikkelt echter wel de speekselklieren.
Ik heb al paarden meegemaakt die elke keer hun mond stukhadden met een enkelgebroken bustrens, en sinds ik ze met een dubbelgebroken bit rij is het euvel verholpen. Hoe denken jullie hierover???
Laatst bijgewerkt door germie op 22-04-02 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt



germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-02 10:06

Ik heb ook betere ervaringen met een dubbelgebroken bit, misschien maar eens een reactie naar Bit sturen???

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-02 10:34

Ik bedoel dus een enkelgebroken bustrens, zal het wel even aanpassen.

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-02 10:40

Nou, ik bedoel dus echt een bustrens, waar de mond stuk van ging, een watertrens was al iets beter, en in beide gevallen ging het om enkelgebroken, maar sinds ik dubbelgebroken watertrens gebruik, zo'n KK is het probleem echt opgelost. En dit lag volgens mij echt niet aan mij, het was namelijk echt van het een op het andere moment opgelost.

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-02 12:05

goh, dan ineens kun je niet meer rijden als je met verschillende bitten experimenteerd??? Ik vind het knap als je een onervaren paard dat nooit een bit in de mond gehad heeft met de ruiterhand kunt verprutsen. En het is wel heel toevallig dat het paard waar ik het over had opeens ophield met kopschudden toen er een aurigan inkwam. De enige andere oplossing die ik zou kunne nbedenken is dat het paard misschien een nikkelallergie had, de RVS trens bevatte wel nikkel, de dubbelgebroken aurigan niet, maar verder????? Ik bedoel, ik heb al wel 20 paarden ingereden, meestal op enkelgebroken watertrensjes, maar de laatste tijd vind ik toch echt een dubbelgebroken bit beter bevallen. Ook voor groene paarden.

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-02 15:06

Aurigan wordt dof, maar je moet er niets aan doen. aurigan bevat veel koper, en dat is een zacht metaal, dus als je teveel poetst, dan is je bit zo weg. ER komen dan scherpe randen aan, en dat lijkt mij niet de bedoeling van je dure bit. RVS is slijtvaster dan aurigan.
Wat zijn jullie ervaringen met cyprium???

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-02 14:07

Heeft er niemand ervaring met cyprium?? Die bitten zijn er ook nog, maar veel goedkoper dan aurigan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 bezoekers