Wat vinden jullie van ooteman?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Esperanza

Berichten: 3281
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Wat vinden jullie van ooteman?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-04 16:18

Ik las in een topic iets over www.ooteman.nl. Nolu vroeg ik me af... Hoe bekend is hij landelijk en is Ooteman goed met bestelingen?

Ik ben onlangs verhuisd van Groningen naar Noordholland en zocht dus een andere paardenwinkel. Ik woon namelijk vlakbij de winkel van Ooteman en heb slechte ervaringen met de beste man zelf.

Hij heeft me 10 euro laten betalen voor een reparatie die ik uiteindelijk nog zelf moest gaan uitvoeren ook! Er was nl een singelstoot van een ponyzadeltje af. Hij sneed een stuk beugelriem af (dus de gaten kwamen niet overeen met de andere stoot) knipte er twee gaatjes in en gaf me twee klinknagels. Das dan 10 euro.... Ik viel om en was helemaal perplex.

Dan krijg je mijn KN natuurlijk ook niet als die kapot is!
Dus ik ga nog steeds naar Divoza ondanks het lange eind rijden.
Ben beniewd naar jullie reacties...

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 16:20

k ga er alleen heen om "kleine" dingentjes te halen.
maar hier in schagen is er weer een paarden-winkel bij Haha!
dus daar ga ik ook heen

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 16:22

Bij elke winkel heb je tevrden en ontevreden klanten.
Helaas laten de ontevreden mensen meer van zich spreken dan de tevreden mensen.
Daarom weet ik niet of je naar aanleiding van dit topic een mening kunt vormen over of een winkel of de eigenaar goed of slecht is.
Ik heb er naar mijn weten nooit problemen gehad.

Ik kan me wel voorstellen dat je na het incident dat ik hierboven lees een wat wantrouwend gevoel jegens de zaak hebt gekregen. Vervelend voor je!
Hoe hij is met bestellingen?
Ik heb er wel eens een deken besteld, die was er binnen 5 werkdagen.

Esperanza

Berichten: 3281
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-04 16:29

Nou ja, ik vindt namelijk dat je iemand met een oud merkloos zadel niet slechter moet behandelen als iemand met een duur merk zadel. Hij wilde de reparatie niet doen, was slecht voor zijn naam, enz. Ik vond het gewoon raar. Het zadeltje is voor op een shetlander. Hoeft niet spectaculair uit te zien maar moet wel veilig zijn.

Service vind ik gewoon erg belangrijk. Hij heeft het verder inderdaad verpest dat ik mijn geld uitgeef in zijn zaak, das toch dom? Mijn 'dure' zadel gaat dus gewoon naar Divoza en hij veroorzaakt zelf een slechte naam door dit soort acties.

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 16:48

Als je je zadel wilt laten maken, weet ik nog wel een goede zadelmaker in NH.
Stubenitsky in Heemskerk, zeer bekwame mensen en echt niet onwijse duur.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 17:46

hij heeft mijn spullen altijd netjes behandeld, alle singels moeten bij mij altijd worden ingekort maar heb nog nooit gezeur van hem gehad.
Dus ja, ik heb goede ervaringen met Ooteman

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 18:26

Kom niet super vaak bij ooteman, maar heb er goede ervaring mee. Goede/aardige bediening en alle aafspraken nagekomen

marijkedam

Berichten: 1753
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Thorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 19:55

Ik heb er laatst een rijbroek besteld via internet. Die was binnen een paar dagen in huis. Niks te klagen over de service. Alleen was de broek binnen 2x wassen al vaal. De kleur was eerst Bruin/paarsachtig en nu is ie lelijk groen.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 20:02

Ik heb er een zweetdeken gekocht en die was heel snel binnen en daar was ik super tevreden over. Ook had ik een cap besteld die niet paste en die konden we gewoon terug sturen. Ben wel tevreden over ze

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 20:10

Ik vind m een eikel, sorry hoor. Hij geeft me altijd het gevoel dat mensen met meer geld, veeeeel belangrijker zijn. Inderdaad ook slechte ervaringen met reparaties. Hier vlakbij zit nog een ruitersport-zaakje, in benningbroek. Er is wel niet alles te koop, maar je kan wel alles bestellen en ze zijn ERG aardig!!!!

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 20:43

Tsja, zolang hij die Rambo dekends nog steeds 100 euro onder de Divoza prijs in de uitverkoop gooit, rij ik nog wel een keertje heen en weer.

Verder helemaal geen ervaring met ze.

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 00:03

Ik heb wel goede ervaringen met Ooteman, vorige week hoofdstel besteld met bitje, via internet, volgende dag al in huis!!
het bit past helaas niet, en die kon ik gewoon terugsturen, en krijg ik een nieuwe voor, top service hoor!
Ik ben er ook wel eens in de winkel geweest, altijd leuk geholpen.
Met reparaties heb ik geen ervaring, dus daar kan ik niet over oordelen...

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 00:48

ooteman kom ik eigenlijk alleen met uitverkoop9omdat het dan ook echt uitverkoop is),voor simpele dingen zoals wormenspuit ga ik naar veogop,net even goedkoper,wel troeperig,weinig mensen met echt verstand van de wat ingewikkelere dingen,en voor goed advies en bv kleding ga ik naar mjl in heiloo,iets verder maar moeite waard,wel iets duurder.
Deken heb ik laatst bij piafferuitersport gekocht,erg leuke prijs voor knappe deken.

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 12:06

Ik ben wel tevreden over ooteman, nooit geen problemen mee gehad.

simongek

Berichten: 5338
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 14:01

Zowel mijn dressuur zadel als springzadel komen bij Ooteman vandaan. Laatst weer gratis ruimer gemaakt omdat mijn paard behoorlijk breder was geworden.

Ook komen daar de meeste dekens en andere spullen zoals bandages en beschermes vandaan. altijd netjes behandeld.

Ik heb alleen wel het idee dat naarmate je meer koopt de service beter wordt. Nu kan er ook vaker wat gratis en als je af en toe wat koopt dan krijg je voor alles de rekening gepresenteerd maar dat is ook wel logisch.

Esperanza

Berichten: 3281
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 16:15

Bedankt voor alle reacties! Ik vind het leuk om te horen hoe jullie er over denken.

De reacties zijn erg wisselend, maar dat zal per waarschijnlijkheid overal zo zijn. Toch was ik even nieuwschierig. Mijn geld krijgt ie niet dat blijft zo. Ik vind toch: wie het kleine niet eert....... Niet iedereen is even rijk en ook mensen die minder te besteden hebben hebben recht op een goede service!

Maar het is best moeilijk om een winkel te vinden waar ze alles hebben, veel weten en goede service bieden. Dus vandaar dat ik dan maar weer naar Divoza Leek toe race. Divoza kom ik al vanaf dat ik pup was en hun nog in Leek zelf zaten, dus dat blijf ik dan maar doen.

Maar Vroeg Op in St Pancras moet ik nog steeds een keer gaan kijken, maar in die hoek kom ik eigenlijk nooit. En in Benningbroek hebben ze niet veel, vindt het meer een dierenwinkel. Ik vind een goede zadelmakerij/herstelservice toch ook wel handig.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 16:54

Ik vind het een goeie zaka hoor, die man is erg behulpzaam, en die andere mensen ook(naja, vind ik he Lachen )