Gewone Skippybal in de stal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Gewone Skippybal in de stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-04 18:42

Zijn er bokkers die een gewone skippy voor hun paard hebben, als speelbal? Er schijnen wel mensen te zijn die ze gebruiken, maar ik vind het een beetje een eng idee, vooral ivm het dopje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 18:50

k ben wel vanplan om er een te kopen maar dan om te voetballen met ze als ze dah durve:D

darinka
Berichten: 694
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 18:52

ik heb er een gehad maart ik zou m niet in de stal gebruiken en buiten alleen onder toezicht omdat hij niet leegloopt als ze er op gaan staan en dan er over heen rollen dat is best gevaarlijk.
Ik ging er altijd mee spelen samen met make ik gooide m weg en zij er achter aan rennen

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 19:54

Ik had er ook een, maar die kregen ze inderdaad alleen als ik erbij was. Helaas hebben mijn neefjes hem nu gejat. Lachen

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 21:57

Je kan ook van de speel ballen halen die geschikt zijn om in de stal op te hangen Knipoog

Mijn paard heeft er plezier ermee en het is ook goed voor tegen de verveling OK dan!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-04 22:01

Die speelballen ken ik wel, maar die krengen zijn vreselijk duur, en ik weet helemaal niet of mijn paard het leuk vind

Brit

Berichten: 4378
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 22:03

je kan wel een gewone skippy bal nemen maar wel alleen als jij erbij bent, straks zit je paard vast in of aan het handvat je en weet nooit wat er kan gebeuren

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 22:05

Wij hebben een skippybal zonder handvat, maar met twee uitsteeksels daarvoor in de plaats. Niet op stal, maar in de rijbak. En vooral Whisper, onze jaarling, is er dol op! Soms sneuvelt er weleens een, maar dan krijgen ze gewoon weer een nieuwe. Whisper voetbalt ermee en niet zo zuinig ook, hij sjeest hem de hele bak door.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 22:14

Ik had er 1 voor de paarden in de bak. Ze deden er nagenoeg niets mee. Pas vond ik hem lek, dus ze zullen er toch wel mee gespeeld hebben Lachen

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 22:17

ik heb er ook een in de stal hangen vind op de grond eng. en mijn pony gaat er telkens met de kont tegen hangen, hij vind het dus leuk. Haha!

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 22:18

eng idee?haha nee dat niet, noem het maar een onnozel idee en geldverspilling, paarden vinden het in het begin geweldig ja maar daarna niet meer....
het enigste medicijn tegen verveling is: je paard intensief trainen!!

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 22:20

De mijne vond hem iets te leuk, ze heeft de arme bal helemaal verkracht. Haha!

Afbeelding

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 22:22

Princess schreef:
het enigste medicijn tegen verveling is: je paard intensief trainen!!


Tja, maar je paard intensief trainen doe je vaak maar een (paar) uur per dag. De rest van de tijd zal hij toch zichzelf moeten vermaken.

Wij hadden een oude skippybal in de stal hangen. Die is nu lek en sinds een paar jaar hebben we een jollybal. Die skippybal had een hardplastic handvat, daar hing hij mee aan een touw aan het plafond van de stal. Een bal met zo'n handvat zou ik niet los in de stal of paddock leggen, daar kan een paard zich lelijk aan bezeren. Een skippybal met twee zachte 'uitsteeksels' als handvat moet IMO geen probleem zijn.
Laatst bijgewerkt door Karin op 02-10-04 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Carolaweger
Berichten: 14
Geregistreerd: 04-09-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 22:23

mijn paard heeft ook een skippybal in haar box, dat gaat prima hoor, ze speelt er regelmatig mee. Met speelgoed ben ik altijd heel voorzichtig, maar een skippybal levert voor haar zeker geen gevaar op

Milka

Berichten: 2109
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 22:37

T zou wel moeten kunnen, maar persoonlijk zou ik t ook alleen onder toezicht gebruiken...
Of ophangen in de box, zoals zo'n speelbal.

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 11:24

Mijn paardje had ook een skippybal. Niet 1 met een handvat, maar met 2 van die uitsteeksels.
Hij vond het allemaal wel leuk.
Alleen mijn hond ook! Dus die ging in een gekke bui op de skippybal af, sprong er bovenop en ging met zijn tanden en nagels dwars door de bal heen.
Dus nu maar geen skippybal meer, want de hond maakt hem in een paar tellen kapot als je niet oplet.

PussInBoots

Berichten: 2814
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Oost Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 11:27

Interesse kwijt in de skippybal???? Ech nie!!!! Bronco is er dol op, het moet ook wel want als de skippy weg is gebruikt hij mn Pinda (shet) als bal!!!!!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 13:28

Wij hebben een jerrycan aan een touw in de stal hangen. Goedkoper en geen dopjes. Hiervoor hadden we een emmer maar die was na een week totaal gesloopt. Jerrycan's doen ze jaren mee. Zelfs de grootste slopers doen er hier min. 2 jaar mee tot er niets meer van over is.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 13:31

Wij hebben ook een gewone skippybal, hij ligt er al jaren. Zowel op stal als in het land 'gebruikt', maar de merrie van mij is een watje en er dus bang voor, de ruin van m'n broertje vind de skippy gewoon niet spannend genoeg.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 14:00

Ik heb ook wel eens een gewone skippbal gebruikt maar die was binnen een 2 dagen lek.. Dan kregen ze hem in de bak..
In de stal heb ik of een leren voetbal of een jolybal

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 14:12

Jerrycans zijn inderdaad ook leuk. Janssen heeft hier wel een half jaar als een juffertje rondgelopen met z'n jerrycannetje. Zo'n klein 5 literdingetje wat steeds platter werd, had hij dan in z'n mond, net een handtasje. Stapel was hij op dat ding. Ze hebben er altijd nog een paar in de bak liggen voor de dagen dat het land te nat is, dan lopen ze dus in de rijbak.

Verder ligt er dus de skippybal in, met zachte uitsteeksels voor Whisper. Het dopje gaat er eigenlijk nooit uit. Het kost inderdaad nog weleens een bal als er weer eens één keihard op klapt, maar ja .. och. Onze nieuwste aanwinst is zo'n stootboei die ze aan boten hangen. Het is stevig, het rolt door en je kan er heerlijk mee spelen. Het handvat is zo klein dat ze er nooit in beklemd kunnen raken.

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 15:55

die van mij had er ook een hoor, maar staat nu op t weiland. hij vond m geloofk wel leuk. maar ik had hem wel opgehangen, niet los in stal oid

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 15:59

Ik heb een gewone skippy bal opgehangen in ninla's stal en dat vind ze heel erg leuk Haha!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 16:01

Die foto van RanouK komt me bekend voor...
Bij ons lag er een skippy in de paddock, een rode.
Skippy is niet meer, die is ook stukgespeeld....
Geweldig vonden de pony's en paarden het!

Kornelius

Berichten: 358
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: pfalzdorf (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 17:04

Wij hebben een grote 'fysiotherapie' bal . Die is groter dan een skippybal en zonder handvaten. Daar spelen we paardevoetbal mee en goien de bal ook wel eens in de bak bij loslopende paarden. Sommige spelen er hee veel mee, andere laten de bal links liggen. Ons veulentje is er wel eens over gestruikeld of meegerold enzo maar heef tzich daarbij nog nooit zeer gedaan.