Horseware Rhino Rug

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Horseware Rhino Rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-04 09:26

Hoi,

Ik heb een vraagje. Onze Welsh Cob Voice had de laatste jaren vanaf herfst tot voorjaar de Rhino Turnout met 200 grams voering op. Die beviel erg goed, maar helaas is tijdens die regenweek van laatst gebleken dat ie niet meer waterdicht is. Ik wilde graag dezelfde deken weer kopen en zag er eentje op internet (dacht ik). Nou bleek van tevoren al dat het een andere deken is, maar nu begin ik te twijfelen of ik er wel goed aan gedaan heb. Op de dekenriemen staat dat het een Horseware Rhino rug is, maar ik kan hem nergens op internet vinden. Verward

Wat ik me nu afvraag is of deze deken geschikt zal zijn voor de periode december - maart, als het echt frisser wordt zeg maar, maar over het algemeen minder regent. De deken heeft volgens mij een 370 grams voering en ziet er op zich heel stevig uit. De buitenkant is echt heel ruw zeg maar. Echter (de verkoper beweerde het tegenovergestelde helaas) loopt er wel een naad over de rug en ook aan de zijkanten, maar dat laatste leek mij minder erg.

Graag jullie reactie. Hier nog een foto van de deken. Alvast bedankt!
Judith


Afbeelding

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 09:31

dit is geen waterdichte deken kan ik je nu al vertellen...
in een waterdichte deken zitten zo weinig mogelijk naden.
Waterafstotend zou kunnen, maar ik zou het er niet op gokken om je paard ermee in de stromende regen te zetten.
op www.theequistore.com kan je de nieuwste rambo's kopen, vanuit ierland.
Ik heb mijn niuewe deken net binnen, scheelde 90 euro!
succes ermee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 09:34

Die deken ken ik wel, maar is niet waterdicht. Hij kan wel wat water hebben, maar dus niet al te veel.

Verder is het wel een deken met een mooie pasvorm. Hij gaat echt niet snel stuk en is voor een ongeschoren pony wel warm genoeg in de winter, denk ik.

Als je echt een waterdichte deken wilt, moet je het echt van de Turnout collectie hebben.

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-04 09:56

Hoi,

Bedankt voor jullie reactie. Ik denk dat ik hem dan toch maar weer te koop aanbied.

Judith

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 10:20

marloes-joy schreef:
op www.theequistore.com kan je de nieuwste rambo's kopen, vanuit ierland.
Ik heb mijn niuewe deken net binnen, scheelde 90 euro!
succes ermee


Hoe lang heeft het bij jou geduurd voor dat ie binnen was, ik gisteren daar een deken besteld (€50 goedkoper dan hier en geen verzendkosten)

Hier overginds de goede link: http://www.theequestrianstore.com Knipoog

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 12:07

Ik heb de deken binnen twee weken ontvangen. Kan wel schelen als je een paar mailtjes stuurt naar Ierland, want het was steeds opvallen dat ik weer wat hoorde na een mail. De deken is afgelopen week binnengekomen en had hem besteld op de 17de.

Voor iemand die interesse heeft, ik wil binnenkort weer eentje bestellen in Ierland, als iemand ook interesse heeft kunnen we misschien gelijktijdig bestellen.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 12:08

Voice schreef:
Hoi,

Bedankt voor jullie reactie. Ik denk dat ik hem dan toch maar weer te koop aanbied.

Judith


Wat je ook kan doen is een ongevoerde Rhino regendeken kopen en die erover heen doen. Zo doe ik het ook.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 12:17

Je kunt ook nog overwegen om je oude deken te behandelen met waterproofspray. Mijn deken was nl. na tig keer wassen ook niet meer waterdicht. Ingesprayed met Harmisol spray en toen deed hij het weer.Werkte ook prima toen een ander paard erin had gehangen en ik de scheur met de hand dicht heb moeten naaien: Harmisol erover en hij is weer zgan OK dan! !

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-04 13:02

Hoi,

We hebben inderdaad zijn oude deken nog wel ingespoten en hopelijk helpt dat weer een tijdje.
Maar ik had dus bedacht dat ie van de winter wel een iets dikkere deken op mocht. Hij is inmiddels 24, maar nog behoorlijk sportief Cool .

Ik weet niet of het nou zo lekker zit met twee dekens op, misschien valt het mee, maar hij wordt dan wel echt zo n michelinmannetje denk ik Haha!

Ik probeer hem eerst nog maar weer te verkopen en dan een andere waterdichte, gevoerde weer te kopen.

Groeten,
Judith

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 16:27

Is dit een Turnout Rhino Rug?
Die van mij heeft dezelfde kleur, maar heeft geen naden en heeft al bewezen écht waterdicht te zijn Knipoog.

Prince

Berichten: 2451
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 16:40

Eleonoor schreef:
Ik heb de deken binnen twee weken ontvangen. Kan wel schelen als je een paar mailtjes stuurt naar Ierland, want het was steeds opvallen dat ik weer wat hoorde na een mail. De deken is afgelopen week binnengekomen en had hem besteld op de 17de.

Voor iemand die interesse heeft, ik wil binnenkort weer eentje bestellen in Ierland, als iemand ook interesse heeft kunnen we misschien gelijktijdig bestellen.


Hai, ik zit ook te overwegen om een rhino deken te bestellen bij www.theequestrianstore.com, maar ik zit even met de maatvoering in mijn maag. Ik heb een slanke pony van 1.48 m hoog, die nu een HH regendeken mt 175 op heeft die overigens wat ruim valt. Welke maat zou ik dan moeten hebben ?
En hoe zit het met de bestelkosten, wel of geen 20 euro ?

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 17:20

Ik heb een 5.9 besteld voor mijn pony van 146 cm die normaal een 175 heeft.

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-04 17:24

Tinne schreef:
Is dit een Turnout Rhino Rug?
Die van mij heeft dezelfde kleur, maar heeft geen naden en heeft al bewezen écht waterdicht te zijn Knipoog.


Hoi,

Nee dit is dus niet de turnout, helaas. Dat wist ik al wel, maar hij leek er zo veel op en er was me verteld dat hij geen rugnaad heeft (wat ie dus wel heeft), dus heb ik er niet al te veel aan.

De Turnout is mij ook prima bevallen, maar na 3 jaar trouwe dienst is ie toch door gaan lekken. Ik denk dat als ik deze nog van de hand kan doen, dat ik gewoon weer voor zo eentje ga.

Judith

Prince

Berichten: 2451
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 11:29

Letizia schreef:
Ik heb een 5.9 besteld voor mijn pony van 146 cm die normaal een 175 heeft.


En past hij ?
Heb je een slanke of een forse pony ?
volgens de site http://www.admiralmetals.com/metric_conv.htm#length
is 5.6 feet nl gelijk aan 1.71m
en 5.9 feet aan 1.80
En mijn HH deken van 1.75 valt al vrij ruim. Ik ben dus bang dat de 5.9 nog ruimer valt.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 14:34

Ik heb hem nog niet binnen dus weet niet of hij past, ze hadden me geadviseerd om een 5.9 te nemen.

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 17:56

@Price, Boven de 135 euro worden er geen verzendkosten berekend. ik wil ook een aantal dekens bestellen daar dus als je het bedrag van 135 euro niet haalt kun je eventueel mee bestellen moet je deken alleen even in Santpoort ophalen.

Prince

Berichten: 2451
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 19:30

Delphi2,

Okay, bedankt voor het aanbod Knipoog , ik moet zowieso nog even wachten tot Letizia haar deken binnen heeft zodat ik een idee heb welke maat ik moet bestellen *LOL* .

Op zich is santpoort vanuit Castricum goed te bereizen. Maar ik wil ook nog even op stal horen of er nog iemand een deken wil (met zijn tweeën zit je denk ik wel boven de 135 euro.

Ik laat het je nog weten (pb me anders even als wanneer je van plan bent de dekens te bestellen).