goed merk hoofdstel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

goed merk hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-02 23:04

Ik heb nu een hoofdstel, dat ik 5 maanden heb, al tig keer ingevet (en dik) en al 5x kapot is geweest! *door gewoon gebruik*

Nu wil ik een goed, stevig hoofdstel gaan kopen, en zat op divoza te kijken.
Hebben jullie nog tips van goede (of juist) slechte merken?

Ik zoek een zwart leder engels hoofdstel met gecombineerde neusriem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 23:06

Ik heb een heel net hoofdstel van Lemetex mooi leer voor een redelijke prijs.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 23:09

Stübben.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 23:11

Ik heb een Imperial Riding en een Harry's Horse. Betaal je wel een behoorlijk bedrag voor, maar ze blijven heel erg mooi, goede kwaliteit dus. Party!! Ik ben er erg over te spreken.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 01:09

HH vind ik knudde,
Imperial Riding heeft er heel goede tussen zitten, het blijft wel opletten, ik hoorde vorige week van Daaleman dat die hoefijzertjes, wat het handelsmerkje is, vrij verkrijgbaar zijn en dus nu ook op baggerhoofdstellen worden geplakt.
Kieffer is redelijk, maar het beste vind ik id Lemetex.
Heeft niet gek veel onderhoud nodig, blijft heel mooi glimmen, ziet er na jaren nog als nieuw uit!

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 09:45

Ben zelf erg blij met mijn kieffer maar inderdaad is lemetex ook een goeie keus. Ik zou gewoon goed kijken naar wat je koopt. Of het leer niet van dat harde kartonachtige leer is, hoe de stiksels afgewerkt zijn etc. Met mijn vorige hoofdstel heb ik 13 jaar gedaan en het is nu nog steeds mooi. DAt was een merkloos ding (maar niet zo'n goedkoop hard geval hoor).

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 11:53

Ik heb zelf ook goede ervaringen met Imperial Riding maar als het is zoals Sjuimpje zegt dan moet je daar dus mee uitkijken.
Maar ik neem aan dat een zichzelf respecterende ruitersportzaak heus wel echte I.R. hoofdstellen verkoopt.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 13:55

Ik heb een Kieffer Silverline, die bevalt me super goed. Ik maak hem eens per maand schoon, en eens per 2 maanden in de Stubben Hamanol. Ik ben er zeer tevreden over.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 14:27

Ik heb een aantal Kieffer hoofdstellen die toch al 10 jaar meegaan. Gewone "werk"hoofdstellen die dus niet altijd even goed onderhouden zijn. Bloos

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-02 14:30

He Piaffe, heb jij dat Kieffer hoofdstel dat zilver onderlegt is? Kwijl IKKE WILLE HEBBEN!
(alleen wel iets boven mijn gewenste bedrag)
Boos! ikke lotto willen winnen!


Ik ga denk ik dadelijk eens even kijken! Haha!

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 14:54

Ethelate schreef:
He Piaffe, heb jij dat Kieffer hoofdstel dat zilver onderlegt is? Kwijl IKKE WILLE HEBBEN!


Ik heb er eentje gezien (kan best de Kieffer Silverline zijn), die was alleen niet zilver onderlegd, maar had een zilver randje in het midden van de neusriem en frontriem lopen. Was idd erg mooi!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 15:54

Ik heb al een jaar of 12 een Stubben hoofdstel vrij intensief in gebruik, en het ziet er nog steeds prima uit.
Oke, het model is wat achterhaald (de superdikke neusriemen met diverse kleuren onderlegd waren er toen nog niet) maar het leer blijft super.
Een aanrader dus !
Ook heb ik een Stubben stang&trenshoofdstel, dit is wel met wit onderlegd en heeft een superdikke neusriem, en het lijkt erop dat ook dit hoofdstel weer erg lang mee zal gaan.

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 16:11

Ik heb Kieffer en Imperial Riding, bevalt uitekend! (alleen de Kieffer is 1 zo'n lusje geknapt waar je een riempje doorheen steekt onderaan de neusriem)

GabbertjeJarig

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 17:36

Ik heb net een Kieffer hoofdstel gekocht (of nou ja ik krijg hem woensdag voor mijn verjaardag Haha! ) Dat is die met twee zilveren randjes op de neusriem en twee zilveren randjes op de frontriem. Weet eigenlijk niet of dat de silverline is Verward Maar ik kan je over de kwaliteit daarvan nog niet zoveel vertellen.
Het hoofdstel dat ik nu heb is drie jaar oud. Heeft een Bonfire-neusriem en kostte toen F 170,- Het is een totaal onbekend merk maar de kwaltiteit is wel heel goed! ( gekocht bij ruitersportzaak Den Besten in Hierden)

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 17:44

Ik heb nu een Harry's Horse, al zo'n 4 jaar en hij bevalt me nog prima. Ik vet het hele spul ongeveer 1x per maand in en er is nog niks kapot ofzo.

Je moet idd wel opletten dat het niet kartonachtig of hard aanvoelt en er breekbaar uitziet, maar ik ben er wel tevreden over.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 17:45

Volgens mij is de Kieffer Silverline het hoofdstel wat onderlegd is met een beetje neopreen achtig spul. Dat hoofdstel heb ik ook. Lekker zacht voor het paardenhuidje . Heb ik toen gekocht voor Bolivia wiens hoofd altijd open lag.

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 18:30

Ik heb de Kiefer Ulla Salzgeber Silverline in stang en trens uitvoering. Hij staat bij Fitz erg mooi, maar ik vind het leer niet echt van super kwaliteit.
De neus- en frontriem zijn idd onderlegd met dik zacht leer.

Mijn gewone trenshoofdstel is van Imperial Riding en persoonlijk vind ik dit leer van betere kwaliteit.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 18:41

Mijn trens hoofdstel bestaat uit 4 merken geloof ik. Frontriem, neusriem en waarschijnlijk ook sperriempje ofzo wel eens vervangen. Het is dus een bij elkaar geraapt zooitje, waaraan niets echt duur is geweest, maar blijft gewoon goed.
Mijn stang en trens is van stubben en is nog als nieuw na ruim 5 jaar. Misschien scheelt het wel iets dat ik het nooit gebruik Knipoog

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 18:52

CTD (?) is ook erg mooi, wordt gemaakt door de Stubben. Echt prachtig leer, super afgewerkt.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 19:33

Ik heb een BR hoofdstel, met zo'n brede neusriem (gecombineerd) Kost een paar centen, maar dan heb je wel een super hoofdstel!!! Hij is nog steeds als nieuw, terwijl ik hem elke dag gebruik. Ik heb hem nu een jaar.