Juridische ontduiking helmplicht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 15:58

Da's een ander verhaal Fitzroy........ maar met dergelijke uitlatingen kom jij de cursus niet in vrees ik...........

Kent iemand de gebroeders Anker goed genoeg om het even te vragen???

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)



CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:14

Dat betekent dat ja.........
Stelletje over-ijverige ambtenaren daar in Ermelo.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:21

Als meest reële optie zie ik een her-afsplitsing van de aloude NBVR........
Die waren toch al niet blij met die fusie en daar is het hoedje al heilig in de B.
Daar kan ik vast wel wat oud-leden voor warm maken.
De statuten liggen er vast nog wel.
Even een oproep tot her-oprichtingsvergadering, notarisje erbij en voila.....

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:31

manzano schreef:
Uhm volgens mij zijn dat geen ambtenaren Knipoog.

Als je zulke overbodige regels bedenkt bén je een ambtenaar.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:33

manzano schreef:
Maarre volgens mij hoor je je gewoon te houden aan de regels van de vereniging en daarmee ook aan deze regel. Anders mogen ze je weigeren. Elke bond/vereniging is vrij de eigen regels te bepalen volgens mij.

Precies.
Maar die vereniging is van de LEDEN.
Als die op de ledenvergadering in meerderheid EISEN dat die regel niet doorgaat kan het bestuur volgens mij alleen nog maar aftreden.

Ik kan me ook niet voostellen dat de stichting ZZGP haar leden zo in de stront laat zakken.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:35

Wie heeft de statuten van de KNHS liggen?
Moeten we maar even kijken hoeveel mensen er nodig zijn voor een extra ledenvergadering, of we plaatsen dit als ingekomen stuk op de eerstvolgende agenda.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:38

Katja schreef:
Maar wat is het probleem eigenlijk?
Is een hoedje nou zoveel mooier dan een cap?

Ook in de hogere klasses kan een combinatie onderuit glijden en dan is een goede veiligheidscap toch wel prettig.

Mensen die er geen probleem mee hebben MOGEN vrijwillig met zo'n helm.
Mensen die dat (OM WAT VOOR REDEN DAN OOK) niet willen moet je daarin vrij laten.

Het is een principe zaak.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:51

We hebben ook geen keuze meer om een bond te kiezen.
De KNHS heeft een monopolie. Misschien iets voor de NMA.
Eerst fuseren (opslokken) en dan de spelregels veranderen.

Binnenkort spreek ik een oud-NBVR regelneef.
Ik was dat verplichte lidmaatschap van de rijvereniging ook al lang zat.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:54

Dat lidmaatschap van een reitverein is het simpelst, maar het draagvlak voor het houden van een hoedje is best groot.
Dus een heroprichting van de NBVR, of een status aparte voor de ZZGP is niet zo irreeel denk ik. Die groep hoeft zich niet meer te groeperen (zoals de anti-chippers) maar is al gegroepeerd.

Maar als ik met hoedje mag blijven rijden wil ik best een chip achter mijn oor hoor....

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:55

Ik verwacht dat GL straks in de kamer als eerst gaat blèren over helmplicht voor ruiters.............

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 17:00

Eleonoor schreef:
Zou toch eerder de oplossing zoeken in een ontwerp hoedje die wel aan alle veiligheidsnormen voldoet, beschermt tenslotte jullie hersenen ook beter voor het goed rijden van een proef ongeacht niveau!! Knipoog

Sprak de juf...........

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 17:01

Pipo schreef:
Even proberen van de andere kant te belichten: Wat is het nadeel van het rijden met een helm?

zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet......... zweet.........

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 17:01

zo duidelijk?

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 08:52

Suzanne F. schreef:
En vergeet de emotionele schade niet bij de dressuurprikkers he?? *pfoei* Cool

Jij snapt het.

En voor jou is het helemaal belangrijk aangezien ik een uitspraak van je het "gemarked" waarin je stelt nooit met zo'n helm te zullen gaan starten.......
Knipoog

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:16

Katja schreef:
Volgens mij zijn er ook niet zo heel erg veel gevallen van hoofdletsel in het voetbal.

Bij voetballen is er juist vaak sprake van hersenletstel.
Misschien niet acuut, maar wel chronisch.
Dat vele koppen vernietigd talloze hersencellen.
Zeg nou zelf.......... ooit een voetbal-liefhebber gezien mét hersens........ ? Haha!:D:D
Helmplicht voor voetballers?

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:19

Maar stel nu dat er een wettelijke helmplicht komt voor fietsers.
Daar is ook veel sprake van dergelijke letsels.
Zo'n helmplicht komt er nóóit aangezien de wetgever beseft dat velen dan de auto kiezen ipv de fiets.

Bij die invoering van de helmen voor de Z wordt ook zéér summier gesproken van een datum ná 1 januari 2006 ivm acceptie-problemen.
Zo simpel die regel invoeren lukt dus blijkbaar niet en dat beseffen ze donders goed.
Volgens mij moeten de Z-ruiters en bloc gelijk ageren tegen die aanstaande regel.
Het niet-ageren wordt door de KNHS gezien als een buitenkans om het te gaan invoeren.
Indien de KNHS overtuigd was van het nut, en geen problemen zou verwachten werd het allemaal gelijk ingevoerd. Die Z helm-verplichting stellen ze niet voor niks een tijdje uit.......... !

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 13:32

Ilindra schreef:
Dit verhaal doet me sterk denken aan de tijd dat wedstrijdwielrenners verplicht werden een helm te gaan dragen, daar werd ook vreselijk tegen geprotesteerd maar ondertussen is iedereen er aan gewend.

De gemiddelde wedstrijdwielrenner wordt per jaar talloze keren in het ziekenhuis opgenomen met breuken en ander letsel.
Daarbij vergeleken is de paardensport nog een sport voor watjes (die ook niet op het asfalt / kasseien wordt verreden met 50 km/h.......... of meer)

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 15:40

Ondertussen gaat het gekibbel hier mooi door en is er nog geen actie-comité opgericht..........!
2006 komt sneller dan je denkt.

Ik wilde dat iedereen gewoon eens wat TOLERANTER zou zijn.
RESPECTEER ieders keuze.......... Dring niet anderen JOUW keuze op.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 15:51

Dat JIJ niet tot de doelgroep hoort en daarom niet wilt tekenen in het BELANG van anderen is een instelling die ik niet kan waarderen.

Als er bij mij aan de deur een collecte komt voor kindertjes in Afrika gooi ik ook wat in die bus.
Al zou het me geen reet uitmaken als ze volgende week allemaal de pijp uit gingen.
Dan denk ik: Als ik kan helpen dat ze morgen geen honger meer hebben, dan graag..........

Als jij nu ook een zo dacht over Z-ruiters...........
Een handtekening onder een dergelijke actie KOST JE NIKS, maar maakt anderen gelukkig.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 16:02

Tegen dit soort opstellingen kan ik bar slecht.
Kromme tenen krijg ik er van.

Als er een groep sgw-ruiters bij me komt of ik een petitie wil ondertekenen om daar de bodyprotector vrijwillig te maken zal ik die met alle plezier ondertekenen.
KLEINE MOEITE, GROOT PLEZIER.

De wereld zou er een stuk mooier uitzien zonder al die bemoeials die anderen hun wil opleggen zonder dat ze er zelf baat of last van hebben.
BAH.

En nu mis ik de KOTS-SMILIE
Verrek hij is er weer........ toe dan maar.........
Misselijk Ziek Misselijk Ziek Misselijk Ziek
Laatst bijgewerkt door CGJ12 op 05-10-04 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dolce_pony en 83 bezoekers