kheb jullie hulp nodig!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
riviera2

Berichten: 614
Geregistreerd: 19-08-04

kheb jullie hulp nodig!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 20:11

hay mensen

ik had even een vraagje aan jullie! ik moet voor school een poster maken over de aanschaf van een dier! dit dier mocht je zelf kiezen en is bij mij het paard geworden!
kunnen jullie enkele voordelen en nadelen van een paard noemen? en natuurlijk wat dingen die je nodig hebt als je er eentje koopt.. en waarop je moet letten enz.. alles wat je denkt dat ik maar kan gebruiken zet je er maar neer! alvast bedankt!!

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 20:13

Eigen lijk zijn er als je goed nadenkt geen voordelen. Het is gewoon zo als je van paarden houd en veel rijd (Wedstrijden enzo) een paard koopt gewoon om je sport te beoefenen en een paard voor jezelf te hebben en alles mee te delen in plaats van een manegepaard...

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 20:15

Je moet denken aan,
Dierenartskosten als je paard iets gaat mankeren,
Hoefsmid,
entingen,chippen,ontwormen.
Stalling,
Spullen aanschaffen
Dat zijn toch wel de kosten waar je aan moet denken.
Voordelen, ja je kan lekker zelf bepalen wanneer je gaat rijden en je mag zelf beslissen over je paard.
Nadelen, je moet er elke dag heen en er gaat veel tijd inzitten je kan niet ff zeggen ik bel m'n paard ff af Haha!

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 20:15

Lisjuh87 schreef:
Eigen lijk zijn er als je goed nadenkt geen voordelen. Het is gewoon zo als je van paarden houd en veel rijd (Wedstrijden enzo) een paard koopt gewoon om je sport te beoefenen en een paard voor jezelf te hebben en alles mee te delen in plaats van een manegepaard...


Je kan je paard ook voor de lol hebben hoor dat hoeft niet persee voor wedstrijden. Clown

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 20:17

tobilover schreef:
Je kan je paard ook voor de lol hebben hoor dat hoeft niet persee voor wedstrijden. Clown

Ja dat is zo maar eigenlijk zijn er geen echtte voordelen alleen maar kosten enzo...Het is super leuk maar dat noem je niet echt een voordeel toch Verward

riviera2

Berichten: 614
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 20:48

bedankt voor deze reactie's meer zijn er natuurlijk altijd welkom Tong uitsteken

krummel

Berichten: 1150
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 20:59

Tuurlijk is het leuk. Ik rij ook alleen maar voor de lol hoor het is niet zo dat ik vanatiek iedere dag ga dresuuren. Ik rij het liefts buiten maar af en toe een wedstrijd is wel leuk. Maar ik hou gewoon van krum en ik ben blij dat ik haar heb dat vind ik echt een SUPER voordeel

findi

Berichten: 755
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Oostrozebeke, W-VL Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 21:04

voordeel

dat je niet naar de manege moet gaan, en op een knol rijden die al veel te moe is omdat gij/zij veel moet werken.

de liefde dat je voor dat beest hebt --> geen voordeel
amai vertel mdat maar aan alle mensen die kat/hond/paard hebben hoor

voordeel je leert verantwoordelijk te zijn, een dier met respect te beantwoorden, en met je geld omgaan (jaja paardebeesten zijn duur)

doorzetten, je tijd er in steken en dat ook blijven doen
discipline

jah en de nadelen zijn de kosten die je eraan hebt
en het is ook geen brommer ofzo(ge kan niet altijd goed gaan tijdens het rijden)