waarom en wanneer afspuiten van de benen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 23:09

Zelf spuit ik in de winter mijn paard nooit zijn benen af. Ik heb begrepen dat de modder die er dan op (volgende dag borstel je het er zo vanaf) zit zelfs beschermt tegen bv mok en ten 2e: hoe zou jij het vinden om in die kou nog eens een spuit koud water over je benen heen te krijgen ? Als het warm is spuit ik de benen wel af. Dit eigenlijk alleen voor het nette gezicht Haha! Uiteraard spuit ik de benen, winter of niet, als mijn paard kreupel is.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 23:50

Op de manege waar ik vroeger reed deden ze dat inderdaad vanwege de bloedsomloop, of het echt helpt weet ik niet, maar de paardjes liepen er prima. Zelf spuit ik nooit de benen van m'n paard af ( is een clydesdale, dus veel behang, dus mokgevoelig) en die loopt ook prima. Misschien dat het na echt zware arbeid wel helpt tegen dikke benen Verward

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 07:15

Wat ik geleerd heb: door het koude water vernauwen de bloedvaten zich en als je dan klaar ben met afspuiten en je stapt het paard af dan verbreden de bloedvaten zich weer, wat dus goed is voor de bloedsomloop.