maat van bitje (mylers hoort iets groter?)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

maat van bitje (mylers hoort iets groter?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 19:38

hai,

ik heb normaal voor mijn pony van +- 1.47 meter een watertrens met maat 11,5.
naar mijn gevoel was dit bitje iets te klein en probeerde die van mijn zus dat is een maat 12,5.
deze was veel te groot en ik probeerde een maat 12 en deze zit naar mijn idee perfect.

ik wilde zowieso een ander bitje voor mijn pony omdat ze niet reageerd op degene die ik nu dus heb (watertrens) ook omdat die heel dun is en daar wilde ik ook vanaf.
in de winkel raadde ze me een mylersbitje (met hefboomwerking) aan (ik heb hun een verhaal verteld, waarna zij mij dit bitje aanraadde).
die heb ik dus nu 3 weken op proef.

nu heb ik dus een bitje geprobeerd die voor mijn gevoel te groot was, stak aan beide kanten +- 1,5 centimeter uit, maar zodra ik een ophouding gaf schoot mij bakstuk omhoog voor het oog van mijn pony. ook had deze enorme speling hij kon makkelijk als het ware van de ene kant naar de andere kant van de mond.

ik heb opgebeld ben terug gegaan en heb een maatje kleiner gehad, deze heb ik nog niet geprobeerd.
maar hoe kun je nu precies zien of die te klein is of niet. degene die ze mij heeft meegegeven is een maat pony (maat als het goed is 4 inch), zij raadde mij aan dat als deze te klein is ik beter de grotere kon proberen omdat dat niet schadelijk zou zijn.. ze vertelde me ook dat een myler bitje iets groter hoort te zijn dan wat je normaal hebt Verward

heeft iemand hier wat meer informatie over en hoe ik kan zien welk bitje nu het beste past?