Wie springt er met een dressuurzadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:32

Ik heb het wel eens gedaan en ik doe het nooit meer!!! Die zadels verschillen niet voor niks van model! Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die zeggen dat het best kan en het zelfs fijn vinden, maar ik vind het echt helemaal niks. Balkjes lopen en een huppeltje is natuurlijk wel wat anders dan echt springen.

Ik kan die grote wappers totaal niet uitzitten met die lange stijgbeugels (korter kan niet, kom je niet met je knieƫn over de voorkant heen), kom niet lekker mee en kwam iedere keer onzacht met mijn voorkant op de voorkant van m'n zadel Lips are sealed etc. etc. Ik vond het springen op m'n dressuurzadel echt eng worden, werd echt uit het zadel gesprongen, na iedere hindernis maar weer hopen dat je in het midden van je zadel terug landt... Ben er ook een keer heel vervelend vanaf gegaan door zo'n geintje. Kortom: doffe ellende!

Ik heb voor een habbekrats een oud Stubben springzadeltje gekocht en dat springt echt zoveel fijner en geeft zoveel meer vertrouwen, makkelijker je balans houden etc. etc. wat het ook voor je paard weer fijner maakt.

Nulla tenaci invia est via



Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 17:57

rebeltje schreef:
Zodra k weer durf te springen en t meer ga doen komt er echt een spring of vz zadeltje bij Lachen


Sinds ik een springzadel heb durf ik pas weer te springen. Ik durfde het op m'n dressuurzadel echt niet meer... Krijg nog de rillingen als ik er aan denk... Scheve mond Dus eerst een springzadel en dan pas durven is de betere volgorde Haha!

Ik kreeg gisteren de vraag van iemand (superdressuurmuts) of ik soms gek geworden was, omdat ik zo hoog aan het springen was afgelopen maandag Cool

Nulla tenaci invia est via


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 99 bezoekers