wat te doen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 11:54

Om te beginnen vraag ik me af wat je hebt gedaan om de genezing te bevorderen van die peesblessure...heb je al schokgolftherapie geprobeerd? Hoe kom je er bij dat het niet meer goedkomt? Pas als ik alles geprobeerd zou hebben zou ik er vrede mee hebben om hem eventueel te verkopen.
Ik zou naar van Schie in Wassenaar gaan, die is expert op dat gebied, en kan je een gefundeerde mening en prognose geven. Ik zou pas verder kijken als hij er geen heil meer in ziet.

Je suis Charlie.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:10

EmiHedio schreef:
Dit heb ik een paar maanden geleden ook gehad met mij Andalusier. Hij had toen ook een peesblessure en t zag er allemaal flink somber uit...heb toen ook te horen gekregen dat hij niet meer geschikt zou zijn om op te rijden...ik kon dat gewoonweg niet geloven en heb toen idd er van alles aan geprobeerd...
Ik heb hem nu gewoon nog steeds bij me staan en ik rijd er gewoon weer op. Er is niks meer aan de hand...hij loopt zo soepeltjes als t maar zijn kan...
Hij heeft 2 maanden stalrust gehad en alles opeens weer helemaal goed.
Mijn advies dus ook...probeer er alles aan...t zou zonde zijn als later blijkt dat je nog gewoon verder had kunnen rijden met je paardje.
Succes!


Artsen zullen altijd voorzichtig zijn met prognoses. Dus in dit geval zou ik idd nog even wachten, ik weet niet hoe lang de TS al bezig is.

@Emihedio: Ik zou in jouw geval wel uitkijken en langer rust houden dan 2 maanden en voorzichtig opbouwen (niet meteen voluit gaan rijden) omdat een pees wel degelijk beschadigd kan zijn zonder dat je er meteen kreupelheden aan ondervindt.

Je suis Charlie.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:11

apaloosafan schreef:
hij is vandaag onderzocht op de kliniek met echo enzo en ze zeggen dat er eigenlijk geen kans is dat hij weer geschikt wordt om te rijden


Welke kliniek...?

Nog een succesverhaal: een merrie bij ons op stal had ook een compleet afgescheurde pees (welke weet ik niet) en stond op de nominatie voor de slager. Ze is door iemand gekocht die haar een goede oude dag wilde geven. Ze heeft inmiddels 3 veulens gehad en is weer onder het zadel, wordt gewoon gereden, maar niet meer wedstrijdgericht. Revalidatie heeft zeker twee jaar geduurt.

Gun de natuur de tijd, ze kan meer dingen weer repareren dan de medische wetenschap verwacht...

Je suis Charlie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, Foreverkliek, greendragon, IASCrawler, Indy75 en 39 bezoekers