wat kost laten chippen door een dierenarts

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

wat kost laten chippen door een dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-02 09:52

bij het stamboek zeiden ze dat ik loulou op de keuring moest laten chippen maar dat is pas eind augustus. en ik heb dus al eerder wedstrijden
nou moch ik hem ook bij de dierenarts laten chippen en die moest dan de stickers opsturen naar het stamboek enz.
maar dat is dus denk ik wel veel duurder als gewoon op de keuring weten jullie ongeveer hoe duur?

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 09:58

eerst heel lang geleden iets rond de honderd-honderdvijftig gulden dacht ik, maar als je het met een groep doet, dan is het goedkoper hihi moeten er bij je lesgeefmens geen paardjes gechipt worden? of tinka van monique?

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 09:59

In groepsverband is het 65 gulden, anders iets van 130 gulden ofzo. Maar kun je niet ergens iets vinden waar ze toch al chippen?? Dan kan je er zo bij aansluiten. De dierenarts chipt vaak niet, maar een aangewezen persoon die er een cursus voor gevolgd heeft. Bij ons in de buurt komt vaak een Klaas Iwema, die is chipper, woont in Emmen ofzo.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 10:01

Ik betaalde er vorig jaar maart iets van 70 gulden voor. Ik sta alleen (thuis dus) en dit was incl. voorrijdkosten.
Waar iedereen die 130 gulden vandaan haalt is mij een raadsel.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 10:40

Dierenartsen mogen chippen en doen dit ook. Het probleem is vaak alleen dat zij je niet van een paspoort kunnen voorzien. Maar als je stamboek het zo op heeft gelost Loulou is het toch goed geregeld. En Germie waar woon jij dan als je je paard laat chippen door iemand uit Emmen. Onze chipper zit ook in Emmen.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 11:38

Ik heb het paard niet laten chippen, maar ik ken verschillende die het dus door iemand uit Emmen hebben laten doen, zij hebben het paard in Slochteren staan, en die man uit Emmen komt daar nu een cursus beoordelen geven van het kwpn, en hij vertelde dat hij officieel chipper is, en dus op verschillende plaatsen komt.
De paarden waar ik op rij zijn in Norg op de keuring gechipt door wie weet ik niet.

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 11:43

Ik heb het door de DA laten doen en toen kwam er iemand voor eht paspoort. Die is duur als hij voor 1 paard moet komen.
ik ahd geluk. Van stal uit moest hij al bij ons zijn en heeft mijn paard meegnomen voor de beschrijving. Hi jwas toen F65.-- en de DA de klosten maar die wkam ook voro de inenting.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 12:20

Ik heb €30 per paard betaald. Het is in Nl blijkbaar een stuk duurder.
Ik woon in Belgie en mijn veearts gaat zelfs over de grens om paarden te chippen.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-02 20:57

ik heb ff rongebeld en bij 1 dierenart was het 30 euro, bij de ander 50 en nog een andere 45. zit dus best veel veschil in!