ik heb een dravers paard van 7jaar oud

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 23:10

Wel, ik zal wel een klap tegen me kop krijgen maar hier gaan we dan. Ik ben begonnen met DC te longeren toen ze 10 maanden oud was. Natuurlijk een paar rondjes en we waren klaar. Nu gaat het er een beetje meer intensief aan toe. Hier in Amerika longeren we heel vroeg omdat er veel wedstrijden gehouden worden voor veulens. Ik weet dat daar veel mensen op tegen zijn, maar ieder zijn mening. We gaan zelfs binnenkort beginnen met een heel licht zadeltje op haar rug te leggen voor een paar minuutjes. Gewoon het idee van wennen! Dit zal nu wel weer op een heftige discussie komen maar we zullen toch elkaars mening moeten respecteren! De ene doet het niet graag als ze heel jong zijn, de andere wel!


DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 18:32

Het duurd dus aardig lang vooraleer een veulen of jaarling doorheeft wat je van hem/haar vraagt. DC begin al aardig te stappen aan de linkerhand, maar het kost ons grote moeite om haar aan de rechterhand te laten stappen. Mijn dochter houd het longeertouw beet en ik ga meestal naast haar staan met de zweep. Gebruik ik dus niet! Ik heb het gewoon naast me. Eenmaal DC door heeft dat het rondjes lopen is dan blijf je op een afstandje van haar kont. Een beetje moeilijk uit te leggen. Ik blijf zeggen dat ze een goed paardje is en zodoende krijgt ze meer (confidence) in haarzelf. Ik denk dat het beter afgaat als je met zijn tweeen bent. Gewoon proberen zou ik zeggen. Word AUB niet gefrustreerd als het niet lukt. Blijf haar/hem tonen hoe het moet en binnenkort zullen ze heus wel begrijpen wat je van hen vraagt. Word ook niet boos als je paardje het niet begrijpt. Het word een angst voor je paard als jij boos wordt tijdens het longeren.

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!


DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 15:29

En goed dat we een eigen mening hebgen he! Haha!
DC staat op een wei met sugar, een 15 jarige merrie. Het is echter niet dat ik uren besteed om DC te laten werken. Ik werk met haar een half uurtje aan allerlei dingen die goed voor haar zijn en ik kan duidelijk zien dat ze het fijn vind. De rest van de dag staat ze dus in de wei en kan ze doen en laten wat ze zelf wilt. Ik vind het dus wel heel belangrijk om met je paardje bezig te zijn. Er zijn zoveel dingen die je paardje moeten leren en ik denk hoe eerder je start te beter. Inderdaad, je moet het natuurlijk niet overdoen! Ik vind het wel een beetje onterecht om te zeggen dat als je iets wilt gaan doen om een verzorgerspaard te gaan zoeken. Dat betekend dus dat ik mijn geld besteed aan een paard waar ik niets mee doe. Dat slaat dus nergens op. Maar goed, zoals ik al zei, ieders zijn mening en dat respecteer ik. Het ligt er dus alleen aan hoe je zelf erover denkt en wat jij het beste vind voor eht paard.

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 01:14

Hier worden alle paarden van jongs af aan getraind. Zoals ik al zei, ik doe een paar rondjes met DC en dat blijft erbij. Ik vind dus als je een jong paard op de wei zet dat hij niets leert. Heb ik dus niets aan als ik naar de Firtility show wil gaan he! Haha! DC werkt maar heeft ook plezier in wat ze doet! Daarbij komt nog dat ze nog altijd nadien kan spelen. En het werken is misschien 15 minuten tot een half uurtje in 24 uren, dus dat is heus geen zonde. Ik kan me best voorstellen als je jong je paardje zou berijden of een bit in doen, maar een beetje werken met je paardje? Daar zie ik dus geen probleem mee. En elke veearts heeft een verschillend mening.

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 17:36

Als ik aan de firtility show wil meedoen is dat mijn goed recht. Heb ik dan ook geen verantwoordelijkheid aan jou af te leggen, Laura. Maar goed, ik heb inmiddels ook al gemerkt dat je altijd negatief bent over wat ik schrijf. Maar goed, je zal er wel een reden voor hebben. Zoals ik al zei, DC staat in de wei met Sugar en leert heus wel van Sugar. Je hoort mij niet zeggen dat jonge paarden niet leren van anderen. Sorry als ik het verkeerd beantwoord heb. Ieder land is anders. Amerikanen beginnen nu eenmaal vroeg met hun paarden. Het is al altijd zo geweest en het zal ook altijd zo blijven, al ben jij het niet eens! Ik heb al eens in een vorig topic geschreven dat mijn vriendin heel vroeg begint met haar veulen voor de grote wedstrijden. Zij heeft paarden die ze van veulens af leerde en ze zijn nu over de 20 jaar oud zonder problemen.
Zo zou ik het ook heel fijn vinden als je je verwijtens voor jezelf houdt! En niet dat ik iemand zijn mening niet wil horen, want ik heb dus geen probleem met iemands mening. Waar ik me wel aan erger is dat mensen verwijtens gaan slingeren zoals jij doet!

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 00:21

Wat probeer je me te vertellen Laura? Dat ik het moet doen hoe jij het wilt? Zal dus niet gebeuren. GA eens kijken naar al de antwoorden hier! Jij bent de enige die loopt te zeiken dus over hoe het moet. Lijkt mij dus dat je denkt het alles te weten!
" Omdat het baasje zo nodig aan de fertility moet meedoen" Dat is een verwijten! Ik heb niets tegen jouw mening! Ik kan iemands mening altijd gebruiken. En als je het niet met me eens bent, hey niemand kan het altijd met je eens zijn!
En me aangevallen, ja ik voel me aangevallen als je gaat schrijven over dat het baasje zo nodig fertitlity show moet gaan meedoen. Dan heb je het wel over mij en heb ik alle redenen om me te verdedigen. Meeste mensen zijn het niet eens dat sommigen onder ons zo vroeg met paarden beginnen en mij hoor je daar ook niet over. Ik ben me gewoon aan het verdedigen tegen jou met je snertopmerkingen.
Ik zal verder ook niet meer op jouw antwoordjes reageren en als ik nog wat te zeggen heb zal ik dat wel per BP doen! Lips are sealed
[/quote]

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 03:30

Ik heb dus al een tijdje met DC gewerkt en zoals ik al eerder schreef in andere topics werkt DC misschien een half uurtje, 45 minuten. Toch niet veel voor de rest van de 24 uren dat ze buiten staat met Sugar. Ik waardeer ieders mening want zodoende kan ik er ook nog wat van leren. Buiten dat, alhoewel ik met DC werk is ze heus niet een verwend kreng of zo hoor. Ze is een hartstikke lief beest met weinig problemen.

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 17:23

Ja, en zo blijven we maar doorgaan. De ene doet het zo en de andere doet het verschillend. Ik heb mijn redenen waarom ik het zo vroeg doe en jullie hebben jullie redenen waarom julllie het niet eens zijn. Verder is er eigenlijk niets meer aan dit topic aan te voegen! Knipoog

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anike, DJZ, Lui_, RoRo44, sterregoud, Trendiction en 28 bezoekers