Ervaring met Passier PSL?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Ervaring met Passier PSL?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-04 18:48

Heb net een Passier PSL gekocht in plaats van mijn Subben Scandica. Maddox liep er super onder. Meer schoudervrijheid en wat korter waardoor hij minder op de rug drukt aan de achterkant.

Schijnt ook goed geschikt te zijn voor lange afstanden dus ik ben erg benieuwd!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 19:11

Hoor goede verhalen over dit zadel en dan met name over de schoudervrijheid. Vele paarden met lastige ruggen die onder bijvoorbeeld de duurdere Passier Grand Gilbert minder lopen, juist onder dit zadel heel goed lopen.

Veel succes ermee!

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 19:51

We hadden eerst een vzh zadel voor ons paard, daar liep hij niet lekker meer onder dus toen zijn we naar van rijs gegaan voor een 2de hands dressuurzadel. De Passier PSL lag goed op ons paard en een Euroriding Diamant (misschien ook nog wel andere zadels maar die waren niet geschikt voor mijn zus haar bouw). We hebben toen de Passier mee genomen omdat hij op dat moment geen geschikte Euroriding had. Passier hebben we geprobeerd, paard liep er goed onder maar dat kwam ook omdat hij met een dressuurzadel gewoon veel meer schoudervrijheid had dan met een vzh zadel dus dan merk je al snel dat hij anders loopt. Ondertussen van iemand anders een Euroriding geprobeerd en toen wouden we toch die omdat die meer kniewrong heeft. Passier hebben we nog geleend totdat van rijs een passende Euroriding had. Tussen de Passier en Euroding merkte ik qua lopen van mijn paard eigenlijk geen verschil, wel dat ik steviger zat in de Euroriding. Over de Passier was ik opzich wel tevreden Lachen

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-04 20:09

Eleonoor schreef:
Hoor goede verhalen over dit zadel en dan met name over de schoudervrijheid. Vele paarden met lastige ruggen die onder bijvoorbeeld de duurdere Passier Grand Gilbert minder lopen, juist onder dit zadel heel goed lopen.

Veel succes ermee!


Van Rijs vertelde ook dat hij dit zadel in samenwerking met Solange en Passier heeft helpen ontwikkelen.

alexandra15

Berichten: 2591
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:25

Ik heb er een te koop Lachen 17,5 inch, nauwe boom, zwart en 3 jaar gebruikt en in goede staat

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 08:20

PSL staat voor Passier Soft Line. heb het ff opgezocht..... Knipoog

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 08:43

Grappig Michelle, voor mij geldt precies hetzelfde verhaal. Mijn paard liep onder de PSL en de Euroriding het beste alleen zat ik netter op de Euroriding.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:57

dus als ik nu als een kruk op maddox zit zeg ik gewoon dat het door het zadel komt..... Schijnheilig

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 17:30

Hihi de PSL is inderdaad een lastiger zadel om op te zitten. Het corrigeert de ruiter wel onmiddellijk want als je niet goed zit, ga je van hot naar her. De euroriding plaatst je meer in de juiste positie.

De zadelmaker zei dat ik in vergelijking met 4 jaar geleden, toen ik mijn Stubben kocht, veel beter was gaan zitten, maar ja toen reed ik ook nog maar 1 jaar. Toen had ik op deze Passier niet kunnen zitten, maar nu wel gelukkig.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 21:40

Manon 2 schreef:
Van Rijs vertelde ook dat hij dit zadel in samenwerking met Solange en Passier heeft helpen ontwikkelen.


bedoel je nu de PSL?

wat ik ervan weet is dat het al een oud type is Verward

een waar je zelf op leert te zitten ipv van de huidige aanbod van zadels met een diepe zit Haha! OK dan!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 22:46

Gerrie schreef:
bedoel je nu de PSL?

wat ik ervan weet is dat het al een oud type is Verward

een waar je zelf op leert te zitten ipv van de huidige aanbod van zadels met een diepe zit Haha! OK dan!



ja ik heb ook wat zitten kijken op google en dat vond ik inderdaad ook, dus vond het ook wat vreemd, dat verhaal over de fysio, maar hij zal toch wel weten hoe of wat zou je denken....

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 22:58

Volgens mij was het toch echt over de PSL. Mmm, misschien een face lift?
Ik heb er in ieder geval vanavond mee gereden en had echt het idee dat Maddox er ruimer onder draafde.