rare bultjes/wratjes op de neus?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

rare bultjes/wratjes op de neus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 20:48

1 haflinger is er bij ons mee begonnen.. echt ontzettend veel wratjes/bultjes op zn neus.. toen kreeg lissy (pony van EurLy) het ook,
en nu heeft roos het ook, allemaal rare kleine bultjes of wratjes op de neus..

weet iemand wat dit is?? En wat je eraan kunt doen?? Scheve mond

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 20:49

Aramis heeft het ook.. Scheve mond
en sinds boktrit midlaren is het alleen maar erger geworden..
*blijft dit topic volgen

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:05

Op de vorige stal waar ik reed hadden verschillende paarden dit ineens ook. De enige verklaring die we ervoor konden vinden was dat er waarschijnlijk iets in het hooi zat waar de gevoelige paardenneus niet zo geod tegen kon..

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 23:02

niks aan doen, gaat vanzelf over.

vhnele
Berichten: 126
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 23:30

Dit kunnen wratten zijn die vanzelf over gaan maar wel zeer besmettelijk zijn. Het is een beetje als een kinderziekte, eenmaal in hun leven.
Het kan echter ook een zonneallergie zijn (bv. door het eten van bepaalde kruiden zoals st jacobskruiskruid of boterbloemblaadjes (op weiden die nu maar weinig gras meer hebben maar wel nog boterbloemblaadjes kan het gebeuren dat sommige paarden dit toch eten) maar met de zon die we nu hadden is dit weinig waarschijnlijk.
De andere mogelijkheden zijn zeer zeldzaam maar als het na 2 weken niet over is toch beter een DA laten komen.
als er wondjes komen (bloed) wel ontsmetten.

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 23:41

Mijn shetlander heb ik gekocht met wratten om zn ogen, zag er erg vies uit en dat was ook de reden dat hij verkocht werd..met papier en voor een hele lage prijs.....nu 1,5 maand verder heeft hij echt GEEN wratten meer!! helemaal niks meer. Ik heb er niks aan gedaan, omdat het dus gewoon over moet gaan...enige wat hij bij mij wel kreeg en daar niet> buitenlucht! Hij stond daar 24/7 binnen en bij mij 24/7 in de wei! Denk dat dit wel bijdrage heeft geleverd aan het zo snel oplossen van die wratten! Super gewoon, heb nu gewoon een hele knappe ponie (okay met wratten was het ook een lekker ding!)!