Kruinen en linde Tellington Jones methode

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mona
Berichten: 3
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Stadskanaal

Kruinen en linde Tellington Jones methode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-04 19:34

Mijn paard heeft wel 5 kruinen op zijn hoofd. Er word nu beweerd dat dit onbetrouwbare paarden zijn. Maar de Linda tellington Jones methode schijnt heel goed te zijn. Heeft iemand hier ervaring mee en zo ja hoe werkt dit dan Verward Mijn paard is op zich heel braaf, maar ontzettend bang voor de veearts en af en toe gaat hij tijdens het rijden in rodeo er vandoor. Voor de rest is het volgens mij een hele goeie. Ik zou alleen die twee dingen onder controle krijgen. Is er iemand die mij hierbij of hiermee kan helpen Verward

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 20:03

Al lid van de NVVR? zie www.nvvr.info Niet dat dat DE oplossing voor al je problemen is, maar na 15 jaar NVVR durf ik wel te zeggen dat als je ergens veel verschillende inzichten nuttig bij elkaar wilt hebben, de NVVR toch wel een goeie plek is.
Daarnaast wonen enkele leden met zeer veel kennis en inzicht bijna letterlijk bij jouw om de hoek.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 20:55


ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 00:43

5 kruinen is wel heel veel. Is het misschien een ijslander?
Daarnaast is het wel een beetje kort door de bocht om het karakter alleen op de kruinen af te wentelen.

Kijk inderdaad eens op bovenstaande sites of op www.paardnatuurlijk.nl

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 08:34

ellenlouise schreef:
5 kruinen is wel heel veel. Is het misschien een ijslander?
Daarnaast is het wel een beetje kort door de bocht om het karakter alleen op de kruinen af te wentelen.

Kijk inderdaad eens op bovenstaande sites of op www.paardnatuurlijk.nl

Linda heeft ook nooit ergens gezegd dat je uit kruinen het karakter kunt afleiden. Dat is ervan gemaakt door sukkels die de klok hebben horen luiden en niet weten waar de klepel hangt.
In Getting in touch with horses (engelstalig) staat het gehele proces van karakteranalyse beschreven en dat houdt wel iets meer in dan kruintjes tellen. Er is een nederlandse vertaling van dit boek, maar daar weet ik zo even niet de titel van, mijn Tteam-kennis en literatuur stamt uit de tijd dat Hypisch Nederland hier kennelijk nog niet aan toe was.

Mona
Berichten: 3
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-04 11:35

Mijn paard is geen ijslander, maar een KWPN'er en op zich echt wel lief en aanhankelijk. Alleen word je zo onzeker van die onverwachte uitspattingen. Verdrietig En als men dan ook nog zegt dat paarden met meerdere kruinen onbetrouwbaar zijn ja dan weet ik ook niet wat wijsheid is Verward Ik heb ook geen zin om in het ziekenhuis te belanden. Hij pakt op zich tijdens het rijden best wel goed aan. En ikzou nu graag willen weten of de methode van linda tellington werkt.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 11:39

ikke schreef:
Linda heeft ook nooit ergens gezegd dat je uit kruinen het karakter kunt afleiden.


Dat beweer ik toch ook helemaal niet Verward Ik doelde op de mensen die dat TS proberen wijs te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 11:52

ikke schreef:
Linda heeft ook nooit ergens gezegd dat je uit kruinen het karakter kunt afleiden. Dat is ervan gemaakt door sukkels die de klok hebben horen luiden en niet weten waar de klepel hangt.
In Getting in touch with horses (engelstalig) staat het gehele proces van karakteranalyse beschreven en dat houdt wel iets meer in dan kruintjes tellen. Er is een nederlandse vertaling van dit boek, maar daar weet ik zo even niet de titel van, mijn Tteam-kennis en literatuur stamt uit de tijd dat Hypisch Nederland hier kennelijk nog niet aan toe was.

Mijn Tteam kennis is ook van lang geleden geloof ik Haha!. Toch heb ik een beetje moeite met die karakteranalyse waarbij uiterlijke kenmerken zo belangrijk zijn, het doet me denken aan frenologie en daarvan snapt iedereen dat het onzin is.