Wanneer scheren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zamero

Berichten: 2326
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Katwijk

Wanneer scheren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-04 20:34

Ik wou graag weten wanneer jullie je paardje ongeveer gaan scheren, en wie zun paardje nu eigenlijk al heeft schoren heeft.
Ik wil volgende maand gaan scheren denk ik, kan dat gewoon?
Of kan het eventueel ook al eerder Verward

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 20:35

Uhm kan het niet als je merkt dat je paard al snel nat is en blijft? Daar is het toch ook voor Lachen

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 20:48

Het ligt er gewoon aan, hoe je paardje in z'n vacht zit!
Als het nu al zo dik is, kun je hem al scheren, ik scheer altijd zo laat mogelijk, dan hoef ik het niet twee keer te doen.

marn
Berichten: 1066
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:57

ik heb een haflinger en die heeft nu al een hele dikke vacht, ik wacht tot midden of eind oktober en dan scheer ik haar pas.. Ik vind die dekens op en af zo vervelend, dus stel het zo lang mogelijk uit.

joelle

Berichten: 459
Geregistreerd: 07-09-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 12:02

Mijn paardje wordt woensdag geschoren, jippie... Ze zit al zo dik in het haar vanwege de koude zomer. Vorig jaar hoefde ik maar 1 x te scheren. In onze stal blijft het licht tot 24.00 uur aan, daarna een nachtlampje. Ze maakt daardoor niet zo veel haar meer aan. Je zit dan wel met dekens te klooien inderdaad, maar ze loopt er veel lekkerder bij, als ze haar warmte kwijt kan.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 19:33

eind oktober is mijnplanning, kan later worden, maar wel voor december. ik wl hem graag geschoren onder zjn wnterdek hebben

AL_A
Berichten: 520
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 20:23

Mijn pony is vor dat we hem kochten ook geschoren. Het is nou net een teddybeertje, echt waar!!:#

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 20:29

Ik heb mijn pony nu al onder een deken. Maar zolang hij nog grotendeels buiten staat wil ik nog niet scheren. Zodra hij het merendeel van de tijd op stal staat ga ik hem scheren. En krijgt hij een dikkere deken op. Want nu rijd ik nog rustig, maar als het weer fanatieker wordt, dan gaat hij te hard zweten.
Voor mijn Haflinger geld dat ik het uitstel tot hij echt te lang nat blijft.

Mijn verzorgpony kunnen we denk niet te lang meer wachten, die zweet al na een galopje. Maar zolang ze nog wintervacht aanmaken is het scheren eigenlijk zonde, dan heb je binnen twee weken weer wintervacht is mijn ervaring. Dus denk dat we die scheren zodra hij zijn hele wintervacht heeft.