HCR France, goed zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
alexandra15

Berichten: 2591
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

HCR France, goed zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-04 13:18

Hai, ik was vandaag bij mijn zadelmaker (Hans Zuidweg in Hilversum) en hij zei dat hij een nieuw zadel op de markt had gebracht, volgens mij was het een HCR France, het merk had een franse naam ofzo, maar weten jullie hoe het merk ook alweer precies heet? En het was er pas een half jaar, het was heel mooi en van Frans leer, had keilkussens en had veel ruimte bij de schoft, was zacht met een diepe zit, mooie kniewrongen en mooie singelstoten met hetzelfde singelsysteem als de KN Tango. Het was een prachtig zadel om te zien en had ook een breed zitvlak.Hij kostte 1100 euro en hij zei dat het qua kwaliteit te vergelijken was met de KN en dat de mensen die erop hadden gereden en die verschillende zadels uit hadden geprobeerd (zijn proefruiters) toch de KN en dit zadel het fijnst vonden (ze hadden de Ainsley en de Passier etc toch iets minder gevonden). Het leer gaat wel iets minder lang mee omdat het frans leer is en dus iets zachter en het slijt dus iets sneller maar heeft iemand dit zadel geprobeerd of heeft iemand er meer informatie over?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 13:47

Afbeelding

Dit is de mijne Lachen.
Het merk is HDR, dat staat voor Henri de Rivel. Ik heb deze nu een maand of 2 en ik heb niks te klagen. Behalve dat dat glimmende laklaagje vrij makkelijk verdwijnt, maar dat heb ik ook gemeld bij Hans.

alexandra15

Berichten: 2591
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-04 15:11

ja, henri de rivel heet het!! Alleen die van mij zag er anders uit! Ha langere en andere zweetbladen en keilkussens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 16:11

Dan heb jij die met een vlakkere boom denk ik.