Wat zouden jullie doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Valentinotje

Berichten: 373
Geregistreerd: 17-12-03

Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 15:59

Hoi allemaal!

Ik zit ff in dilemma en kom er dus ook niet uit, nu jullie mening gevraagd!

Mijn paardje staat in de wijdewormer, kleinschalige pensionstal, goedkoop maar wel met tegenwind een uur fietsen voor me...
(ik woon in Purmerend) Ik woon zelf in een rijtjeshuis in de randstad.
Heb een lieve vriend en veel leuke vrienden en vriendinnen, school 5 minuten vanaf huis enz enz

Nu zitten me ouders telkens van jah zullen we naar NB verhuizen zodat je Valentino aan huis kan stallen.... (huizenprijzen liggen daar gewoon veel lager dan hier)

Maaaaaaar dan moet ik me vriend, al me vrienden en vriendinnen kortom ALLES achterlaten wat ik hier heb...
Want NH en NB liggen nou niet bepaald dicht bij elkaar als het daarom gaat...

Wat zouden jullie kiezen?

Nathalie

yarka

Berichten: 761
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: gelderland; Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:06

Dat is eigenlijk gewoon iets wat je zelf zult moeten beslissen, dat kunnen wij niet voor je doen.
Je moet misschien wel je toekomstdromen meenemen in je beslissing.
En afstand is tegenwoordig toch eigenlijk ook geen drempel meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:06

Tja, het is net wat je het belangrijkste vindt; je paard of je vrienden. Ik denk dat je gewoon voor jezelf moet beslissen wie je het liefst dichter bij huis wilt hebben. Het is wel een hele moeilijke keus, maar als ik moest kiezen koos ik denk ik toch voor.. Het paard. Maar dat is denk ik persoonlijk.

Moeilijke keuze, succes met je beslissing! Lachen

marijkedam

Berichten: 1753
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Thorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:07

idd, met het ov kom je tegenwoordig binnen een paar uur overal.

_mrie_
Berichten: 1449
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: 't Durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:16

Ik zou kijken wat ik het belangrijkste vind, en wat ik over een tijd ook nog belangrijk vind..
Een uur fietsen voor je paard HOEFT niet erg te zijn, je kan bijv. ook af en toe met de bus gaan (als dat mogelijk is). Maar je paard aan huis stallen is natuurlijk wel veel leuker, en vooral gemakkelijker.
Als je verhuist laat je wel alles 'achter' maar de dingen die echt belangrijk voor je zijn neem je toch wel mee. Je zal vrienden etc. minder zien, maar daar zal je natuurlijk wel nieuwe vrienden maken, en die vrienden die je achterlaat komen natuurlijk nog langs als het echte vrienden zijn, en je kan natuurlijk ook naar hun gaan.
Wat betreft je vriend.. Het is natuurlijk niet makkelijk om die bijv. alleen in het weekend te zien (weet niet hoe vaak je hem nu ziet) maar daar "wen" je ook aan..

Ik zou voor jezelf de voor en nadelen af wegen. En ook kijken wat je 'kwijtraakt' en wat je er voor terug krijgt. Want op een nieuwe plek zijn ook nieuwe (net zo leuke?) dingen..

iig succes met je/jullie keuze!

Loesss

Berichten: 4186
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:18

Dat is een moeilijke keuze.....je vriend en vrienden achterlaten is erg moeilijk en neem van mij aan je vriend alleen in de weekenden zien is best pijnlijk. Maar aan de andere kant daar krijg je ook weer nieuwe vrienden en je paardje bij je hebben is natuurlijk heerlijk!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:29

en dan nog maar de vraag of je echt een leuk huis kan vinden waar je je paard kan stallen..

ik zal het niet doen..
stel dat je op een nieuwe school komt,
en je hebt et er niet naar je zin,
dan heb je alleen je paard,
en als je je vriend en vrienden zo moet missen en ze wonen verder weg,
heb je nog minder tijd voor je paard omdat je zoveel tijd an reizen kwijt bent..
misschien voor eem brommer ofzo gaan kijken als je oud genoeg bent.
is altijd je eigen keus,
maar ik zou het denk ik niet doen...

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:34

Als NB-er zou ik zou graag weten waar de huizen in NB zo goedkoop zijn dan, zodat je paard aan huis kan staan....
maar dit is offtopic...

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:47

Jac schreef:
Als NB-er zou ik zou graag weten waar de huizen in NB zo goedkoop zijn dan, zodat je paard aan huis kan staan....
maar dit is offtopic...

dat dacht ik ook net Knipoog

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:51

Is er geen mogelijkheid om een scootertje te kopen zodat je daarmee naar je paard kunt gaan?

Persoonlijk zou ik lekker in Purmerend blijven, je hebt alles om je heen, je paard staat op een kleine pensionstal maar heeft wel contact met soortgenoten. Mocht je je paard ooit aan huis willen hebben moet je er toch voor zorgen dat je paard nog contact heeft ( weidemaatje of iets in die richting).

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:02

ga je spullen maar inpakken Haha!

Valentinotje

Berichten: 373
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 17:09

Saskia9 schreef:
misschien voor eem brommer ofzo gaan kijken als je oud genoeg bent.
is altijd je eigen keus,
maar ik zou het denk ik niet doen...


Ik wordt over 2 maanden 18, dus dan kan ik voor me rijbewijs...

De prijzen in NB liggen iig veel lager dan de prijzen die je bij mij betaald... Hier is het gewoon schandalig duur...

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:14

ik zou mee gaan
lijkt me ontzettend gaaf paard aan huis.
en je kan altijd je vrienden in de weekeinden weer sien

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:19

Valentinotje schreef:
Ik wordt over 2 maanden 18, dus dan kan ik voor me rijbewijs...

De prijzen in NB liggen iig veel lager dan de prijzen die je bij mij betaald... Hier is het gewoon schandalig duur...

lekker voor je rijbewijs gaan !

Ineke2

Berichten: 33109
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:20

Ik zou verhuizen, je echte vrienden blijf je heus wel zien. Met internet en telefoon kun je mekaar ook veel spreken. Daar in je nieuwe omgeving maak je ook wel weer nieuwe vrienden

Ik wilde dat mij ouders gingen verhuizen naar een boerderij, ik ga meteen mee Haha!

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:27

ik zou verhuizen.Als het echte liefde is tussen jouw en je vriend,blijft dat wel goed gaan hoor.En vrienden maak je overal.En er is nog altijd telefoon-email.

qwinty

Berichten: 2212
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:32

Nou ik ben 3 jaar geleden zelf ook verhuist.
Van het onderste zuiden naar het oosten ...
Moest ook alles achter laten had manege 1 min lopen van huis af was daar beetje elke dag wel te vinden..
Me paardje moest weg want had zo snel nog geen plekje voor hem enzo ...
Maar als je voor je rijwijs zou kunnen gaan zou ik dat doen..
Want ik heb nu zelfs naar 3,5 jaar nog heimwee

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:36

Ik ken de dubbelstrijd. Zit in een soortgelijke situatie. Echt advies, behalve dat je moet doen wat jou voor het gevoel het beste lijkt, kan ik je dus niet geven. Wel wil ik je heel veel sterkte wensen bij het maken van een beslissing!

En geen enkele beslissing die je maakt is slecht, want het is nog altijd jou keus!

lonnie

Berichten: 7845
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:06

hmm ik ben altijd gelukkig zolang mn dieren maar bij me zijn, zou zelfs naar een hutje op de hei verhuizen bij wijze van sprken. Maar zoals gezegd, het is jouw beslissing.....