Minderjarig en het paard op jouw naam...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Minderjarig en het paard op jouw naam...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-02 13:31

Stel je bent minderjarig en je hebt een paard wat op jouw naam staat. Kunnen je ouders het paard van je afnemen?
Tot welk leeftijd zijn ze financieel verantwoordelijk voor je?
Laatst bijgewerkt door Mirkim op 15-04-02 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

GabbertjeJarig

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 13:40

Je ouders zijn tot je 21ste financieel verantwoordelijk voor je. Hoe dat met het paard zit weet ik eigenlijk niet, Gabber staat ook op mijn naam, maar mijn ouders zijn ook nog financieel verantwoordelijk voor mij. Verward Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe dat zit.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 13:41

Je ouders zijn, voor zover ik weet, verantwoordelijk voor je, totdat je 18 jaar bent. Ik weet het niet helemaal zeker, maar ze moeten volgens mij wel verder voor je betalen, als je met 18 je (school)opleidnig nog niet voltooit hebt.

Tot je 18de kunnen ze, geloof ik, idd je paard wegnemen zonder dat jij dat wilt. Ik ga er maar van uit dat je ouders alles rondom je paard betalen??!

Ben hier eigenlijk ook wel benieuwd naar; Is er iemand die dit soort dingen wéét??? (niet zoals ik dus; de klok horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt Knipoog !)

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 13:42

Je ouders kunnen het paard volgens mij wel van je afnemen. Buddy staat ook op mijn naam (nja...binnenkort dan, als we de papieren krijgen), evenals de verzekering, en lidmaatschap papieren e.d. Bezoek of bel anders eens een rechtwinkel, die kunnen je hier vast meer over vertellen.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 18:11

Sevin staat ook op mijn naam. Maar als je aan Sevin komt, kom je aan mij }> , gniffel. Ik denk dat als je ouders alles rond je paard betalen, dat ze dan ook het recht hebben om hem weg te doen. Maar, eens gegeven blijft gegeven.

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 18:23

ik ben minderjarig mijn paard staat op mijn naam
maar ik betaal ook alles
dus voer enz alles
kan het dan ook nog?
zou ik knap banketstaaf vinden Haha!

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 20:46

het zelf betalen van de spullen heeft daar niets mee te maken volgens mij hoor...
Je ouders zijn verantwoordelijk voor je en kunnen het je dus afnemen of jij nou zelf betaalt of niet...
maar inderdaad een rechtswinkel kan het met 100% zekerheid vertellen!

kuss

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 20:58

Een voogd (ouders dus) zijn verantwoordelijk voor je eigendommen en kunnen daar ook mee doen wat ze willen. Zo kan ik het geld van mijn dochters spaarrekeningen afhalen en gebruiken maar ook hun pony verkopen wanneer ik dat zou willen. Niet dat ik dat van plan ben Knipoog
Pas als ze 18 zijn krijgen ze zelf zeggenschap over deze zaken. Tot die leeftijd hebben ze ook mijn handtekening nodig wanneer ze zelf geld zouden willen opnemen.