Wat voor regendek hebben jullie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Wat voor regendek hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 21:14

Staat je paard vaak onder een dek buiten en zo ja, met wat voor dek is dat dan? Bevalt het dek je goed, is het helemaal waterdicht en droogt het snel?
Vinden jullie trouwens dat een paard dag en nacht buiten kan staan met een dek op? Of kan het dan beter van zijn eigen vacht gebruik maken?

Ik vraag dit omdat Pjelk onverwacht de winter in de wei (open stal met uitloop) doorbrengen moet omdat de manege vol is Scheve mond . Ik zit op het moment nog in dubio of ik hem zijn vacht zal laten houden of hem onder zijn buik en borst scheren en een dek op doen.
Ik heb al een waterdicht dek van Pagony maar vind dat het zo ontzettend langzaam droogt! Daarom ben ik wel benieuwd wat voor dek jullie me aan zouden raden.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 21:22

Ik heb een HH winterdeken. Een prima deken, alleen Dennis is er te breed voor geworden. Heb ook een Rhino regendeken liggen, dat is pas echt een super fijne deken!!!! Ik zou er zo nog een bij kopen.

LouLi
Berichten: 349
Geregistreerd: 23-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 21:23

Morgan heeft nu een hh regendeken en een dun zomerdekentje eronder. het hh deken droogt heel snel. Van de wnter krijgt ze nog een dikker deken op.

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 21:41

Ik heb een Bucas regendeken ongevoerd, wel met een fleece laagje zodat je niet zo'n regenpak effect krijgt. En voor in de winter een gevoerde Rambo deken.

Beide bevallen prima. De Rambo gaat inmiddels zijn 5e of zelfs 6e jaar alweer in. Die heeft zijn kosten echt opgebracht. Ben er heel tevreden over. Hij is nog steeds goed niks kapot aan gegaan en nog steeds goed waterdicht.

De Bucas nu net het 2e jaar en die wordt alleen in het najaar en soms voorjaar gebruikt.

Djana

Berichten: 764
Geregistreerd: 15-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 22:01

Ik heb nu ook een bucas regendeken opliggen met fleece laagje en die laat ik de hele winter opliggen.

Lydia2
Berichten: 105
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 22:08

Ik heb een ongevoerde deken van Divoza, de Pagony tiger, en deze bevalt goed. Hij blijft goed droog, ook de gevoerde uitvoeringen blijven goed waterdicht. Een stalgenoot van mij gebruikt die.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 22:19

Mijn 29 jarige ruin heeft problemen met zijn vacht en heeft dus wel een deken op. Hij loopt 24/7 buiten dus de deken moet echt waterdicht zijn.
Hij heeft een Rhino turnout en die is perfect. Al een paar jaar waterdicht, goede pasvorm en hij ademt goed. Met dit weer blijft hij soms een aantal dagen op en geen schuurplekje te zien.
Met droog weer haal ik hem wel eens een paar uurtjes af om de vacht/huid te laten luchten...

Pagony heb ik alleen maar slechte ervaringen mee.
De kwaliteit van een rambo of rhino deken is daar niet mee te vergelijken...

Overigens zou ik de buik niet scheren als hij buiten blijft lopen. Als hij gaat liggen, ligt hij dus altijd met een kale buik op de koude/natte grond Scheve mond
Dan kan je misschien beter een race streep aan de zijkant scheren. Daar kan met slecht weer een deken overheen.

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 22:29

Ikheb voor mijn fjord de Pagony regendeken ongevoerd...Hij lekt door na een hele dag regen....(ook al na een uur..)
EN heb de BR outdoor regendeken, zo'donker blauwe(naam kwijt)
vanWaterkippie overgekocht dus ben benieuwd:D

Raya

Berichten: 851
Geregistreerd: 17-10-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 22:33

Ik heb een Harry Horse regendeken met fleecevoering. Erg goede deken en zeker waterdicht. (ze staat er 24 uur per dag mee buiten)
Laatst bijgewerkt door Raya op 23-09-04 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 22:34

Een imperial riding regendeken, en daaronder en fleece deken(eskadron )
Wordt het wat kouder, dan gaat de horseware rhino medium op (200 grams), en als het echt gaat vriezen, doe ik de onderdeken onder de rhino, zodat ze bijna onder 400 grams staat!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 22:35

ik heb een weather beeta, lekt niet door!
tot nu toe Knipoog

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 22:37

hey
ik heb er een van Amigo, een B-merk van Rambo? of Bucas? Staat in "registered trademark from horseware Ireland"
Die kostte zo'n 100 euro, en is waterdicht! Alle sluitingen zijn heel goed, vooraan extra klittenband, zodat de huid niet beschadigd wordt door het metaal. En aan de sluitingen van de singels zitten zo'n rubbertjes, waardoor je singels niet los kunnen gaan. En er zit een staartflap aan. Ik ben er heel erg tevreden mee *LOL*
xxx