keuring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-02 13:14

Hey,
ik heb een lieve kleine zwarte mini-shetlander en ik zou graag met hem naar de keuring willen. Het is een hengst dus als ie gekeurd is kan hij nog geld opbrengen.
Wie weet hoe je aan een keuring meedoet, waar ze zijn of waar ik meer informatie kan krijgen??
Thanx

michele
Berichten: 2133
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 13:20

Hoi Hiake,

Heb je geen stamboek voor shetlanders?
Anders zou je daar n.l. is naar toe moeten bellen. Zelf ben ik lid van het nrps en daar staan altijd de datums en plaatsen in als er een keuring plaats vindt.
Van de shetlanders weet ik het dus niet zo goed, maar als je miscchien een fokker op belt kan die het je miscchien ook wel vertellen.

Veel succes
michele

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-02 13:22

Hoi,
ik heb zelf ook een NRPS maar daar ga ik nooit mee naar de keuring, dus weet ook niet hoe het werkt. Maar nu wil ik met mijn minishet gaan, peerke heeft alleen nog maar een veulenpaspoort. werkt het dan anders?

Mijn naam is trouwens haike

michele
Berichten: 2133
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 13:27

Hoi Haike,

Sorry van je naam, was te snel aan het typen denk ik.
Ik durf zo snel niet te zeggen of het dan anders gaat, dat zou je moeten vragen. Bij het nrps kan je je dus gewoon inschrijven in bepaalde catagorieen. B.V. bij de jaarlingen of tweejarigen of drie jaar en ouder. Volgens mij maakt het niet uit wat voor paspoort er bij zit, maar nogmaals ik ben niet bekend met de shetland keuringen.

Michele

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 13:37

Ik denk dat je het beste gewoon het Shetlander stamboek kan bellen om meer informatie. Zij weten het beste hoe het werkt.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 13:50

Anders moet je Dennis even een PB sturen. Die heeft ook meegedaan aan een shettenkeuring, en heeft nu een goedgekeurde dekhengst.