Waarom heb jij een paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Waarom heb jij een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 02:20

Dat vraag ik me dus weleens af; waarom mensen paarden hebben, pure nieuwsgierigheid Haha!

Sommige mensen vinden het nummer 1 om te rijden, andere mensen vinden het rijden een leuke bijkomtigheid, maar vinden het 'troetelen' e.d. belangrijker Lachen

Zou je bv. je paard houden als hij niet meer geschikt is om te rijden?
Zou je alles doen om je paard te houden als het financieel moeilijk is?

Ikzelf heb mijn pony om dagelijks lekker mee bezig te zijn, te tutten, te kroelen, om af en toe lekker mee buiten te rijden, als afleiding, ontspanning en laadklep

Wat vind jij het belangrijkste van een paard hebben en waarom heb jij dus een paard?

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 02:38

tsja, waarom heb ik een paard.... Een koe springt zo beroerd en zit ook niet geweldig Clown geloof me, ik heb het uitgeprobeerd

All of the above denk ik. Nu zit ik gelukkig ook in de omstandigheid dat ik een paard kan laten lopen tot het eind. Maar ik vind rijden toch ook wel heel leuk. Het totaalpakket is juist zo leuk. Haha!

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 06:47

Ik was 16 toen ik me paardje kreeg toen reed je altijd op een manege en ging het dus puur om het rijden. Als je dan een eigen paard hebt zie je pas wat er allemaal bij komt kijken en nu is mijn paard puur een bron van ontspanning. Op stal vergeet ik altijd even alles om me heen en ben ik lekker met mijn paardje bezig. Vooral als ik verdrietig ben of wat dan ook doet het me erg goed. Poetsen enzo vind ik niet zoveel aan ik doe het wel maar soms heb ik zoiets van snel snel snel...mijn paard vind het trouwens ook niet leuk Tong uitsteken Knuffelen daarintegen vinden we allebei leuk dus dat gebeurd ook vaak en rijden tja mijn paard wil graag voor me werken dus dan is het natuurlijk ook geweldig...zo sluiten we goed op elkaar aan met alles dus is mijn paard hebben gewoon als een maatje Haha!

Als mijn paard niet meer geschikt is om te rijden zou hij ook zeker neit op de achtergrond verdwijnen en al moet ik als zwerver gaan leven als ik me paardje maar kan houden! Dat heb ik zowiezo bij al mijn beesten...[/u]

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 07:22

ik had mijn paard ooit gekocht omdat ik zo graag endurance wilde rijden, maar ik heb mijn mening inmiddels iets bijgesteld.

Ik stel alles in het werk om mijn paard een zo paardwaardig bestaan te kunnen geven als in Nederland mogelijk is.

Hij staat op de wei, krijg geen dekens op, heeft geen ijzers, ik rijd erg weinig omdat hij dat duidelijk niet leuk vind. Ik ga hem zelfs inspannen, omdat hij dat wél leuk vindt (maar ik niet zo).

Kortom ik heb hem om fijn samen bezig te zijn en niet als speeltje voor mij om mijn hobby uit te kunnen oefenen

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 07:27

het begon met een pony 2 jaar geleden nu heb ik er 3 (zijn wel allemaal pony's) ik heb er een om te rijden een om te knuffelen en en om te poetsen (geintje) ik heb een oude c-pony waar ik wel wat mee rijdt maar verder veel poets een fjord daarrijdt ik bijna dagelijks op en verder doe ik er niet zo heel veel mee helaas maar daar hebik dus en verzorgster voor gekozen zodat hij wel de nodige aandacht krijgt en ik heb een mini waar ik altijd mee knuffel en frutsel.

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 10:53

Citaat:
Ikzelf heb mijn pony om dagelijks lekker mee bezig te zijn, te tutten, te kroelen, om af en toe lekker mee buiten te rijden, als afleiding, ontspanning en laadklep


Voor mij geld hetzelfde, mijn paard is mijn hobby/passie en dus meteen mijn ontspanning. Ik heb mijn paard aangeschaft om er lekker een beetje mee te tutten, wat te dressuren en lekker buiten te rijden OK dan!

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 10:54

Ik heb een paard omdat het mijn hobby is.
Ik vind het heerlijk om te rijden, tutten, alle klusjes te doen die er bij horen en dan ook nog eens vertrouwen en respect voor terug krijgen!
Wat wil je nog meer Haha!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 11:17

Omdat het mijn passie, en hopelijk ook mijn toekomst is. Voor wedstrijden en omdat ik heel veel van ze hou.

Denk dat iedereen een paard voor het plezier heeft allleen heeft iedereen plezier op een andere manier. (hé dat rijmt Haha! )

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 11:25

smurf schreef:
ik had mijn paard ooit gekocht omdat ik zo graag endurance wilde rijden, maar ik heb mijn mening inmiddels iets bijgesteld.

Ik stel alles in het werk om mijn paard een zo paardwaardig bestaan te kunnen geven als in Nederland mogelijk is.



Daar kan ik me helemaal bij aansluiten!! Alleen had ik mijn paard voor dressuur en springen. En het is endurance geworden!!
Maar het maakt mij dus totaal niet meer uit wat ik met mijn knollies doe. Ik pas mij aan aan mijn paarden. Idd een zo paardwaardig bestaan en op wedstrijd gebied iets wat ik leuk vind maar zeker ook mijn paard!! Bij de ene is dat endurance geworden en met de ander dressuur ik. En als dat op een gegeven moment niet meer zou kunnen dan verzinnen we wel iets anders.

Mijn doel is dat ze in hele goede goezondheid en conditie heel oud worden!!!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 11:43

ik heb een mini shetlander waar ik niet op kan rijden,
dus het rijden is voor mij niet alles,
ook heb ik een 3 jarige haf,
daar kan ik ook niet meer dan 3 keer in de week op rijden..

het gaat me om alles,
er even tussen uit zijn,
je liefde kunnen delen..
het poetsen,
het geinen,
het is eigenlijk het alles eromheen Haha!

en ook,
zal mijn vriend mij in de steek laten,
mijn 2 paardenvrienden zullen dat NOOIT doen !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 11:45

Mag ik de vraag ook een beetje veranderen; waarom heb jij géén paard? Knipoog Haha!

Simpel weg omdat er geen geld, tijd en ruimte voor is.

Maar áls ik wel een paard had, was dat dus ook voor de hobby, niet om iets te bereiken ofzo want dat zal toch nooit lukken. Haha! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 11:50

ik heb 5 paardjes om van te houden en als ze voor het rijden niet meer geschikt zijn(zoals hivina) houden we ze gewoon...maarja het was toch al een fokmerrie.

Yessy

Berichten: 23024
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 11:52

Voor m'n plezier Lachen Ik vind rijden superleuk maar ook alles eromheen (nouja, borstelen, knuffelen, loslaten, wandelen). Ik rij ook rustig 2 weken niet als dat door omstandigheden nodig is. Ik moet ook zeggen dat ik geen idee zou hebben hoe m'n leven zonder dolly zou zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 11:55

Waarom ik in eerste instantie mijn paard heb gekregen van mijn ouders, nadat ik zei dat ik het wel graag wilde Haha! Dat weet ik niet meer precies. Ik weet wel waarom ik haar nu nog houd, en wil blijven houden. En dat is om de band, om het feit dat je samen met een dier bezig kan zijn, kan genieten van de natuur, van gewoon simpelweg samen zijn. Een paard (of dier) kan je zulke onvoorwaardelijke liefde geven, als jij ook je best doet. En dat is gewoon een uniek gevoel. Ik ben gek op mijn paard, en ik zou haar zeker koste wat kost proberen te houden...

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 12:05

Omdat mijn zadel te groot is voor mijn konijn Clown

Puur voor ontspanning, als ik met de paarden bezig ben vergeet ik eventjes alles, heerlijk!

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 12:13

Ik vind dat werken met paarden wel een goed therapeutische waarde geeft, omdat je kunt ontspannen en zo even alles kunt vergeten.
Ik vind rijden maar een bijzaak, ik vind alles eromheen wat een paard je kunt geven veel mooier! Ik vind het eerlijk om een keer lekker te rijden, helaas ziet dat er voorlopig niet meer in, maar dan kan ik natuurlijk ook de wagen pakken Haha!
Ik heb nu twee jonge paardjes (2 en 1 jaar oud), dus ja veel werken doen we toch niet op dit moment!

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 12:17

sorry offtopic He brechtje hoe gaat het met je paardje op het land.??

Ik heb geen eigen paard maar vindt het wel heerlijk als ontspanning.

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 12:26

Voor de ontspanning. Als ik bij mijn paardje ben vergeet ik even alles om mij heen. Al vind ik wel dat een eigen paard ook weer een hoop zorgen met zich meebrengt!
Ik heb niet echt doelen waar ik naartoe wil streven. Ik ben nu bezig met inrijden en doe dit op mijn dooie gemakje. Ik vind rijden ook niet belangrijk. Al hoewel.... in de tijd dat ik nog niet op mijn paard kon begon het af en toe toch wel te kriebelen. Maar als mijn paard iets zou overkomen of zo zou ik er wel alles aan doen om haar te houden.

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 12:28

Ik heb mijn paardje vooral om voor hem te zorgen,
ik haal er veel voldoening uit dat ik hem een fijn leven kan bieden.

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 12:28

Ik heb een paard omdat ik ontzettend van ze hou. Ik vind het heerlijk om ernaar toe te gaan, het werkt ontspannend en je denkt even nergens anders aan. Ook vind ik het fijn om samen met m'n paard proberen verder te komen en steeds iets erbij te leren.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 13:32

Het houdt me van de straat Clown

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 13:35

omdat de enige waar je altijd op kan rekenen je edele 4 voeter is...

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 13:45

Zoals iemand hierboven al zei, omwille van het totaalpakket. Mijn pony had duidelijk geen plezier meer in het rijden, dus die is bij mijn ouders thuis gebleven toen ik ging samenwonen. Niet verkocht, maar ik heb er wel een beetje afstand van genomen en de verzorging grotendeels uit handen gegeven, omdat ik het niet zag zitten om een pensionstalling te betalen voor een pony die niet meer bereden wordt... Bij mijn ouders staat ze nl aan huis...

Ik heb een aantal bijrijdpaarden gehad nadat ik niet meer op mijn pony reed, omdat ik het rijden miste maar ook de omgang met paarden, maar die beesten werden dan verkocht ofzo net als het rijden een beetje deftig begon te gaan. Nu heb ik nog steeds een bijrijdpaard én weer een eigen paard. Het leven zonder eigen paard werd ondraaglijk Knipoog Op mijn eigen paard heb ik nog niet veel gereden omdat ze pas ingereden is en ik daarna een hernia kreeg, maar toch vind ik het super om met haar bezig te zijn. Ik zit niet graag thuis, kijk niet graag tv, dus nu kan ik nooit meer zeuren dat ik me verveel Haha!

Ik moet wel bekennen dat mijn paard behalve ontspanning ook veel stress met zich meebrengt. Dat heeft dan vooral te maken met de pensionstallingen, ik ben gewend om alles zelf te doen en kan me nogal opwinden omwille van sommige flaters...

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 13:49

rebeltje schreef:
omdat de enige waar je altijd op kan rekenen je edele 4 voeter is...


ja je hebt helemaal gelijk! Mijn shet is eigelijk uit de lucht gevallen. Me zus wilde graag een shet voor bij d;r fjord zodat ze niet alleen zou te komen te staan. En toen gingen we kijken en was ik op slag verkocht Haha! Helaas had me zus voorrang want zij wilde een shet en ik wilde helemaal geen pony. Na een halve maand dat me zus haar had bleek dat ze hem toch niet kon houden en toen heb ik haar gekocht Haha! Haha! Waarom ik het heb gedaan? Voor verschillende redenen. Ik wilde graag mennen, me verzorgpaard zou dan een weidemaatje hebben, en ik wil VD proberen, om les op te geven, om te tutten, een band op te bouwen en om een veulentje te fokken volgend jaar !! Die houd ik dan ook zal wel druk worden dan. Ja ik kan het nog steeds niet geloven!

Sap

Berichten: 1019
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Home is where the heart is..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 13:50

Ik heb een paard, ten eerste omdat ik paard wil rijden en dan niet op een paard van de manege. Als ik dan eenmaal het paard heb, vind ik het rijden niet meer het belangrijkste. Ik kan echt de hele dag met ze in de weer zijn zonder erop te rijden. Als paarden NU uitsterven, wil ik dood. Ik kan niet meer zonder ze. Paarden oordelen tenminste niet op uiterlijk en nemen je zoals je bent. Je kan altijd op ze rekenen en ze zijn tenminste eerlijk (ook niet allemaal hoor).