Meer zonder als met zadel rijden, vraagje.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
santerra

Berichten: 516
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: lelystad

Meer zonder als met zadel rijden, vraagje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-04 11:20

Hallo,

Veel rijervaring (gemiddeld 1. 10 uur per week) heb ik niet, maar als ik op een paard zit is dat meer zonder als met zadel.

De keren dat ik met zadel (western) rij, kan ik nooit m'n voeten op 1 plek in die beugels houden, al doe ik die een gaatje korter of langer.

Nu hoorde ik laatst dat dat vaker voorkomt bij mensen die meer zonder zadel rijden.

Herkent iemand van jullie dit, en wat kun je er aan doen.

Hermien



santerra

Berichten: 516
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-04 21:27

cow-horse: wat voor riempje bedoelje ?
Antheman: gaat je korter heb ik al geprobeert maar werkt ook niet, ik hou m'n benen/voeten op de zelfde manier als ik zonder zadel zit en als ik m'n hakken uitdruk ga ik spannen zodat ik tijdens het doorzitten ga zitten bonken.

EbbyT: Ik kan met zadel net zo goed zonder beugels gaan rijden als het zo blijft, en inderdaad als ik een poos zonder zadel heb gereden en ga dan weer met rijden zijn de beugels veels te kort. Ik kan geeneens lichtrijden.
Enne, je geeft voor je zelf al het antwoord op het nut van licht rijden. Maar of ik dat het nut er van vind...
MaiNat: Ik vind zonder zadel ook lekkerder rijden als met, en het is heel goed voor je zit/balans, ik zou niet weten wat voor foutjes erin kunnen sluipen !

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DexterM, IASCrawler, Jel_R07, LisaaSophie, Trendiction en 105 bezoekers