wie rijd er met hartslagmeter?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
geeek

Berichten: 1026
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: wezep

wie rijd er met hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 17:00

de vraag is dus duidelijk Haha! maar hoe bevat dat en kun je een gewone hartslagmeter ook ombouwen voor een paard? en klopt dat dat je bij een koudbloed in de stap op ong. 80 zit in drag op 120 en galop nog iets hoger? ik wil er graag een kopen maar wil eerst graag weten hoe ze bevallen (bij reacties graag merk erbij) OK dan!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 17:28

Dus je wilt specifieke info. voor de hartslagmeter voor paarden? Ombouwen lijkt mij niet eenvoudig. Je ziet wel informatie staan op endurancesites. Je kan wellicht ook rondbellen naar waar ze ze verkopen en info. vragen..

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 18:11

Heb net twee van die dingen gekocht bij de LIDL voor 19.99 per stuk; boordevol functies en je kan er nét de magnetron niet mee bedienen.
Aanpassen lijkt me geen enkel probleem al zal de betrouwbaarheid van het signaal beter zijn als je het polsding aan je zadel hangt; rond de 60 cm. wordt de afstand kritisch.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 18:15

Ik heb een polar A3 speciaal voor paarden, hoor teveel klachten over die omgebouwde dingen.
Ik ben er super tevreden over.
Tjody (fjord die nu 2 jaar getraind wordt voor de endurance) zit in stap op 50, in draf op 90 en galop rond de 120. Maar belangrijker is eigenlijk hoe snel ze herstellen.

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 19:01

Ik heb een omgebouwde. Werkt super vind ik. Maarja ik ben beginner in de endurance... Ik denk dat een goedkope de eerste tijd wel volstaat.

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 19:05

Citaat:
Heb net twee van die dingen gekocht bij de LIDL voor 19.99 per stuk; boordevol functies en je kan er nét de magnetron niet mee bedienen.
Aanpassen lijkt me geen enkel probleem al zal de betrouwbaarheid van het signaal beter zijn als je het polsding aan je zadel hangt; rond de 60 cm. wordt de afstand kritisch


Hurtecilla, ik heb ook zo´n ding. Moet eerlijk toegeven dat ik een ramp met apparaten ben! Kregg niet eens mijn fototoestel aan de praat!

Maar eh, ik heb hem heel even aan gehad, er kwam een hartje uit en af en toe een hartslag.
Hoe doe jij dat?

Ik geloof ook best dat dit ding om te bouwen is, maar dan moet ik hem wel eerst op mezelf aan de praat krijgen hihi.. Gebruik je er contact gel bij?

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 19:08

Haha! Is het echt zo erg Hester? Je moet em wel even omdoen, horloge aanzetten, en dan een minuutje ofzo laten zitten. Hij gaat namelijk dan de hartslag berekenen.

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 19:55

Antheman schreef:
Gebruik je er contact gel bij?

Dat is de profi oplossing. Voor een test op jezelf is een natte washand genoeg en op een paard geldt hetzelfde. Zodra het beest gaat zweten is dat weer opgelost.

Kijk, een speciaal-product heeft een constant accurate uitlezing op de pols. Zo'n aangepast humaan ding niet; die geeft wel eens een rare waarde of even niets en ja, je moet even op het schermpje aan het zadel kijken.
Voor wat je wil weten bij het trainen of op niet-Olympisch niveau werkt het echter prima.
Vergelijk het met een routekaart, eventueel kompas en een GPS bij een rit door Drenthe....

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 20:09

Ik gebruik wel contact gel. Werkt bij mij/domi beter als water of spuug (blegh Knipoog ).
Gewoon van die gel van de Blokker, wat ze gebruiken voor fitness dingen (ab-tronic oid).

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 23:57

Wat kost die gel?

Merens, wil jij je ding meenemen naar Zelhem??? please??
En ik lieg een beetje, hij is van Debra! Maar misschien snapt zij hem wel!

probleem voor mij is dat er teveel knoppen op zitten! Ik druk overal op en hij doet of te veel of te weinig. En ja, ik heb de gebruiksaanwijzing gelezen hoor!
Laatst bijgewerkt door Antheman op 22-09-04 00:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 23:59

Die gel koop je voor zo'n 4 euro bij de Blokker of de Marskramer. Wit flesje met zwarte opdruk 'ABS' o.i.d. en je doet er eeuwen mee (ik inmiddels dik anderhalf jaar en er is nog maar een kwart uit het flesje).

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 00:22

Dat valrt weer mee! Dacht dat weer minstens 2 tientjes was!
Niet schadelijk voor het peerd?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 00:27

Niet dat ik weet, hij krijgt er iig geen uitslag van (en ik ook niet). Volgens mij is het spul op waterbasis.

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 09:18

Hester ik neem em wel even mee naar Zelhem. Dan kan je em bekijken Lachen
Die gel is idd echt best goedkoop. Ik en domi krijgen er geen uitslag of kale plekken van.

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 11:04

Merens, thanks!

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 14:47

Ik heb voor mezelf, voor het hardlopen wel een Polar hartslagmeter maar wist niet dat ze voor paarden ook bestonden. Hebben ze daar tijdens het bewegen geen last van?

geeek

Berichten: 1026
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: wezep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 15:00

merens"Ik heb een omgebouwde. Werkt super vind ik. Maarja ik ben beginner in de endurance... Ik denk dat een goedkope de eerste tijd wel volstaat


dus daat krijgt ze geen schuurplekken van? ik heb al geprobeert en hij werkt wel een gewone! *LOL*

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 15:07

nee ze krijgt geen schuurplekken ofzo.
Helemaal geen bijwerkingen. Het enige wat je van dat ding merkt is dat je de hartslag kan zien Haha!

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 15:42

Citaat:
Het enige wat je van dat ding merkt is dat je de hartslag kan zien


Das nu precies wat ik wil!

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:01

Ik heb een V-Max enduro C voor paarden. Ben er echt super blij mee!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:37

Bij mijn paard merk ik wel dat de hartslagmeter wat witte haren veroorzaakt als-ie te lang op een plek zit. Tenminste, dat heb ik nu twee keer gehad: beide keren na zo'n 4 uur intensief rijden. Tijdens wedstrijden wissel ik dus af: ik begin links, op de 1e vetgate verplaats ik 'm naar rechts en is er een 2e vetgate, dan verplaats ik 'm weer naar links. Doe ik het zo, dan is er niets aan de hand.

Overigens wordt het geen drukplek met vocht of pijn, maar je ziet wel heel licht de contouren van de elektrode in de vacht staan (rechthoekje met witte haren). Toch een teken dat het net wat 'te veel' is, er zit tenslotte iets extra's onder dat sjabrak. Onder de singel geen last, maar ik krijg het nog steeds niet voor elkaar om met beide elektroden onder de singel te rijden. Nou ja, ik gebruik die hartslagmeter toch maar vrij weinig en dat soort lange afstanden rijd ik al helemaal niet vaak. Gewoon goed blijven opletten. Knipoog