Iemand ervaring met Equi-Chaps (paardendrogist)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Iemand ervaring met Equi-Chaps (paardendrogist)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-04 16:33

Hoi Allemaal..

Er is iets nieuw voor de preventie van mok te koop bij de paardendrogist.. Heeft iemand deze Equi-Chaps al in zijn bezit en hoe bevalt dit???


Iedereen graag reageren..


BVD James Clown

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 14:26

Is er nu helemaal niemand die hier evaring mee heeft...

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 14:33

Dat zijn de pilletjes he?
Een vriendin van mij gebruikt ze voor haar NRPS merrie en het verminderd wel(de mok..)

MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 16:21

James100 bedoelt geen pilletjes maar:

Equi-Chaps
Voor de bescherming van de benen, inclusief de kootholte en de hoef, tegen vocht, vuil, modder en verwondingen. De Equi-Chaps zijn beenbeschermers van ademend, vochtopnemend en temperatuur regulerend materiaal (Stomatex). Hierdoor zijn de Equi-Chaps comfortabel en langdurig draagbaar (tot 12 uur per dag).
De omtrek is de maat rondom het been, vlak onder de knie
De lengte is de lengte van de knie tot de kroonrand.

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 16:25

Thanx MissStynk... Jij snapt tenminste wat er bedoelt wordt

Janka
Berichten: 85
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Raard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 16:29

Ik heb ze, maar niet tegen mok maar tegen zonnebrand, ze bevallen erg goed, maar ze mogen niet langer dan 12 uur om en eigenlijk is dat ook al lang. Verder ademen ze goed en als je ze goed vastmaakt blijven ze erg goed zitten. Het vergt even oefening maar, je kunt ze niet te strak vastmaken en ze hebben een erg goede pasvorm. Ze zijn ook nog eens makkelijk schoon te maken.
Ik ben tevreden, maar ze zijn wel duur!

MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 22:29

Klinkt goed!! en tja dat het duur is ach als je steeds speciaal samengestelde mokzalf van de DA moet kopen voor bijna 40 euro dan wist ik het wel

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 09:13

Precies, ik heb nu al 4 potten met speciaalgemaakte mokzalf van de DA zoals MissStynk al vertelde en iid ze zijn 40 euries de stuk dus als die pony er vanaf is dan krijgt ze meteen die equilaarsjes aan....

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 10:52

Ik heb er afgelopen jaar samen met een vriendin naar gekeken, maar haar paard staat 24 uur per dag op de wei en dan is het geen optie.
Ik vraag me alleen af hoe ze op water en modder reageren als je paard ermee door de weide baggert. Als er modder tussenkomt, dan lijkt me dat ook niet zo heel lekker voor de mok.

MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 12:10

Sluiten de chaps niet volledig (ademend) af dan?

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 15:24

Mikkie schreef:
Ik heb er afgelopen jaar samen met een vriendin naar gekeken, maar haar paard staat 24 uur per dag op de wei en dan is het geen optie.
Ik vraag me alleen af hoe ze op water en modder reageren als je paard ermee door de weide baggert. Als er modder tussenkomt, dan lijkt me dat ook niet zo heel lekker voor de mok.



Ik heb de bokker die ze al in haar bezit heeft een pb gezonden omdat ik ook zo iets had van hoe zijn ze als ze uit de blubber vandaan komen e.d.

Maar ze sluiten iid helemaal af en er kan als het goed is geen water meer bij of doorheen.. Als mijn pony van de winter lekker buiten kan spelen met laarsjes aan waarom niet???