vlechten???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

vlechten???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-02 10:28

Hoe lang doen jullier er eigenlijk over om een paard netjes te vlechten voor een wedstrijd?? Ik ben meestal in 30-45 minuten klaar, gebruik meestal gewoon elastiekkjes, maar voor keuringen gebruik ik touw, en dan kost het iets meer tijd, maar blijven ook langer (kunne nwel ene week blijven) zitten.
Wassen jullie de staart ook elke keer???
En voor springwedstrijden ook??? Dan hoeft het niet , dus scheelt mij weer extra werk.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 10:38

Meestal doe ik er ongeveer een half uur over om de hals te vlechten, over de voorpluk doe ik meestal 10 minuten (vind Imker niet zo leuk, maarja...), want de voorpluk probeer ik "op zijn kop in te vlechten". Dat mislukt de eerste 3 keer en zodoende duurt dat langer. Voor elke wedstrijd was ik voetjes en staart. (tenzij het echt pokkepokkeweer is)

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 10:53

Ik rijd Endurance, maar doordat die lange manen veel warmte vasthouden vlecht ik ze ook altijd. Geen knotjes, maar gewoon lange strakke vlechten. Ben ik een klein halfuurtje mee bezig. De staart vlecht ik helemaal in, dus een lange doorgvlochte vlecht, wordt ie niet vies, en toch een beetje bescherming in de trailer.
Ik was 'r helemaal, voor elke wedstrijd (gemiddeld 1 X per 2 weken), zodat dat zand en stof e.d niet gaat schuren. Al met al ben ik toch wel een dagje hiermee zoet *LOL*
Groetjes

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 12:10

Vlechten met touw kost me een dik half uur. Haar voorplukje vlecht ik met elastiek.
De staart invlechten (bovenin) kost twee minuten.

Als haar benen vies zijn, was ik ze. Anders gewoon met de zachte borstel erover.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 14:54

Over het vlechten doe ik ongeveer 20 minuutjes met elastiekjes. Met touw lukt nog niet Haha! . Ik heb een schimmel, dus ik was elke keer de staart, benen en buik anders ziet het er niet uit.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 15:16

20 tot 30 min. met touw, 30 tot 40 met elastiekjes. Met touw maak ik er veel minder dus gaat ook wel sneller. Knipoog En ik was meestal de staart wel, meestal was ik ze helemaal.