Vergunning lichtmasten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

furie26

Berichten: 189
Geregistreerd: 30-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 13:06

Ik ben medewerker bouw en woningtoezicht en ik adviseer je echt vergunning aan te vragen. Gemeentes worden van hogere hand steeds strenger in de gaten gehouden of ze wel voldoende doen aan buiten toezicht. Dus als je je zelf een hoop ellende en kosten wil besparen...........


furie26

Berichten: 189
Geregistreerd: 30-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 08:27

Ach je kan denken over de gemeente zoals je wilt, ik word er echt niet wijzer van als je een vergunning aanvraagt of niet. Het was alleen een waarschuwing. In bepaalde gemeentes was het idd zo dat ambtenaren weinig naar buiten gingen, maar na de VROM inspecties is/wordt dat wel anders.

Dees en yarka hebben duidelijk geen verstand van hoe wetgeving in elkaar zit en waar leges voor bedoeld zijn. Je kan maar beter je mond houden als je niet weet waarover je het hebt, straks moet Lermy de bak weghalen of verplaatsen en zijn jullie daar mede schuldig aan.
Oh ja tegen een bak die er al een tijd ligt en waar geen vergunning voor is afgegeven kan ook nog opgetreden worden hoor!

Misschien is het handig om je er eens in te verdiepen wat een gemeente doet en waarom. Ik begrijp dat betalen nooit leuk is (vind ik ook niet), maar je geld gaat echt niet naar personeelsuitjes.

Als je de vragenlijst op VROM goed invult krijg je vanzelf het antwoord of je bouwplan vergunningvrij, licht vergunningplichtig of regulier is.

Ik hoop voor alle mensen met een illegale bak dat de buiteninspecteur per ongeluk jullie bak voorbij gaat zonder iets te zien en Lermy wens ik succes.

furie26

Berichten: 189
Geregistreerd: 30-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 09:28

Leuk een discussie, helaas heb ik niet veel tijd, maar toch even snel een reactie.

Heb je ook gevraagd wat diegene bedoelde met algemeen belang, of wist die ambtenaar dat niet?
Zal een paar dingen noemen, subsidies, onderhoud gemeentelijke plantsoenen, betrating, jou te woord staan als je vragen hebt (ja we worden ook betaald al is het echt niet veel haha).

Met bak bedoel ik inclusief lichtmasten. Komt er bij jou vergunningvrij uit dan als je de lijst invult, zal straks ook eens kijken. Mocht het echt niet duidelijk zijn dan moet daarover een klacht naar het VROM.

Ik bedoel ook niet letterlijk dat je je mond moet houden, maar om nou dingen te zeggen die echt niet waar zijn. Bv dat we zo vaak uitstapjes maken op kosten van de gemeenschap, we zijn vorig jaar een keer wezen zeilen (op eigen kosten, maar wel in de baas zijn tijd).

Het is jammer dat er niet meer voorlichting voor burgers is over wat een gemeente doet, het is jammer genoeg niet even snel samen te vatten, maar het komt er op neer dat we er zijn voor de burger en niet om ze te pesten. De wetgeving is helaas nodig, zonder wetgeving wordt het een zootje. Wacht maar tot je buren iets in hun tuintje gaan doen waar jij een hele hoop overlast van hebt.

Ben zeker niet beledigd, ben wel gewend aan vooroordelen. Als je niet beter weet zou je misschien idd denken dat een ambtenaar niets anders doet dan slapen en uitstapjes maken.
Ik weet niet waar je woont ander kom je gewoon een keer bij ons langs (gemeente midden-delfland) dan leg ik je uit en laat ik je zien wat we doen.

P.s. heb nog een goede grap.
Wat doen ze met ambtenaren als ze zijn overleden????????????

furie26

Berichten: 189
Geregistreerd: 30-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 10:17

Het plaatsen van lichtmasten is bouwvergunningplichtig, Je hebt hier dus een (reguliere) bouwvergunning voor nodig. Er wordt dan gekeken of de lichtmasten passen in het bestemmingsplan (o.a. hoogte), of ze passen/overlast veroorzaken in/voor de omgeving (welstand) etc.. Ik raad mensen altijd aan eerst met gegevens van de masten en een situatietekening bij de gemeente langs te gaan om te informeren wat de mogelijkheden zijn (principe verzoek). Op deze mannier weet je waar je aan toe bent voordat je kosten maakt, een verzoek om bouwvergunning betekend leges of hij nou wel of niet wordt afgegeven.
Succes, ik hoop dat ik je vraag zo goed heb beantwoord.

furie26

Berichten: 189
Geregistreerd: 30-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 10:25

Heb ook gezocht op de site van het VROM en het klopt dat het niet duidelijk is.
Dit schijnt al bekend te zijn bij het VROM, maar klagen kan geen kwaad.

Een bak en masten staan niet in het besluit vergunningvrije bouwwerken en zijn hiermee vergunningplicht. Het besluit kan je inzien bij de gemeente.

Antwoord was overigens SLAAPPILLEN

furie26

Berichten: 189
Geregistreerd: 30-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 12:46

Het bestemmingsplan geeft de maximale hoogte in de meeste gevallen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bloodymary, IASCrawler, Little_Gift, meniekske en 136 bezoekers