Starten met pony tussen de paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nijntje

Berichten: 186
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Starten met pony tussen de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-02 12:51

Ik wil graag jullie meningen weten over het starten op wedstrijden met een pony. Ik ben zelf 21 dus ik zou bij de paarden moeten starten met mijn pony.... Wat vinden jullie??

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 12:55


carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 12:56

Gewoon doen!!! Sommige mensen vinden het raar, maar het gaat erom dat jij en je pony het leuk vinden. Ik heb zelf ook een pony(145) en ik ben 20 jaar, ik zal ook wel wedstrijden willen rijden, als mijn pony wat rustiger zou zijn. Ik ben het wel ooit van plan, gewoon veel oefenen.
Mij kan het in iedereval niets schelen, wat andere ervan zeggen!!

Heel veel succes ermee!!

Groetjes Kathelijn

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 14:16

Ik zou het persoonlijk niet doen.
Je valt toch minder op, en een pony heeft (vaak) een andere manier van lopen dan een paard.
Je kan natuurlijk wel scoren, maar het blijft toch anders

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 14:54

of je krijgt de opmerking dat je te groot ben voor je pony, maar je moet het zelf maar weten. Ik heb 1 keer onderling meegedaan tussen de paarden met een pony en toen kreeg ik deze opmerking al.

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 14:58

ja, je hebt zo veel mensen die er iets op aan te merken hebben Verward
Laat ze lekker banketstaaf. Maar ik vraag me wel af, als je nou echt te groot bent voor je pony, mag je dan nog starten??

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 15:21

Ik zou niet bij voorbaat opgeven als ik jou was en gewoon starten. Inderdaad zul je een zwaardere dobber er aan krijgen omdat je pony kleiner is, en ook ponygangen heeft. Maar dat wil niet zeggen dat jij niet kunt rijden en jouw pony niet goed gereden kan zijn, en DAAR moet de jury uiteindelijk toch op oordelen. GEwoon doen dus.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 15:22

Ik zou niet bij voorbaat opgeven als ik jou was en gewoon starten. Inderdaad zul je een zwaardere dobber er aan krijgen omdat je pony kleiner is, en ook ponygangen heeft. Maar dat wil niet zeggen dat jij niet kunt rijden en jouw pony niet goed gereden kan zijn, en DAAR moet de jury uiteindelijk toch op oordelen. GEwoon doen dus.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 15:23

Bettine schreef:
Ik zou het persoonlijk niet doen.
Je valt toch minder op, en een pony heeft (vaak) een andere manier van lopen dan een paard.
Je kan natuurlijk wel scoren, maar het blijft toch anders


maar als je een pony hebt, waarom zou je het dan niet doen? je kunt toch kijken hoe het gaat en gewoon voor de lol rijden en misschien gaat het wel heel goed.
ik zou het gewoon doen. dan heb je toch iets om voor te oefenen enz.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 15:24

Ik zou niet bij voorbaat opgeven als ik jou was en gewoon starten. Inderdaad zul je een zwaardere dobber er aan krijgen omdat je pony kleiner is, en ook ponygangen heeft. Maar dat wil niet zeggen dat jij niet kunt rijden en jouw pony niet goed gereden kan zijn, en DAAR moet de jury uiteindelijk toch op oordelen. GEwoon doen dus.

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 15:33

Hahah, nu weten we het wel weer hoor, Desiree! Knipoog
Ik wist helemaal niet dat je met een pony ook tussen de paarden mee mag doen?
Ik zou in ieder geval wel meedoen, laat die jury luitjes lekker zeuren over het verzinsel dat je niet op je pony past. En al was het wel zo, wat dan nog? Zolang je pony je kan dragen en geen last van je heeft maakt het toch geen worst uit of de combinatie er nu goed uitziet of niet?
Maar ja, dat is mijn mening, en een beetje off topic want daar ging het helemaal niet om. Ik heb ook nog nooit wedstrijden gereden dus ik weet niet hoe het allemaal zit.
Gewoon meedoen hoor! Zolang het maar leuk blijft.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 16:23

Oeps, ik dacht dat ie hem niet geplaatst had. Nou, als je echt niet op je pony past (en ik vind dat al snel als er iets te ver boven of onder uit steekt, en dan vindt de jury dat ook) dan zou ik het niet zo snel doen nee. Maar als je niet van plan bent de pony te verkopen, is het toch belangrijk om proberen goed te rijden. En door wedstrijden krijg je misschien de juiste motivatie.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 17:57

ik zou wel gewoon gaan starten met je pony bij de paarden wat maakt het uit! een vriendin van me is 29 en die rijdt met haar fjordje tussen de paarden en scoort ook nog heel aardig.

Wat ik wel een idioot vind is dat je ook met je pony tussen de paarden zou moeten springen!!! Pony's zijn kleiner kunnen dus ook niet zo snel een hindernis springen,want het is al gouw te hoog voor ze. Ik vind dit wel erg jammer,want anders zou ik zeker gaan springen.
Om het dus echt eerlijk te doen zou ik zeggen pony's tegen pony's en de paarden tegen de paarden.

Weet er trouwens iemand waarom er ooit is besloten om op leeftijd te kijken van de ruiter en niet naar het paard/pony waar je op rijdt?

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 19:23

Misschien vanwege het verschil in leeftijd en vaak daarmee rijervaring? Of door niveauverschil in de pony/ en paardenproeven? Den kvooral door de leftijd. Vroeger reden alleen kinderen op pony's en was het not done om als volwassene op een pony te rijden. Zeker niet op wedstrijden. Bovendien lag de maat van een pony bij 1.47 en daarboven was het al paard! Dit is veranderd omdat de jeugd steeds langer werd. Toch weer ervaring? Verward