graszaadhooi wie kent dat

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 23:32

Graszaadhooi is eigenlijk gewoon wat de naam zegt. Het hooi wat overblijft na het doel: graszaad kweken. Op zich is er niets mis mee. Het is alleen behoorlijk arm en eenzijdig hooi, en vooral dat laatste.
Zou dus best wel eens een goede en voordelige optie kunnen zijn in jou geval.
Aanvullen kan altijd nog toch ?


lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 23:39

Tja, zo kun je het ook formuleren natuurlijk Lachen


lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 00:24

Wacht ff... de voorraad ligt inmiddels al in de schuur maar nog geen flauw idee van de prijs ??? klinkt niet echt waarschijnlijk moet ik zeggen.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 00:54

Maya schreef:
Jessy is een slimme! .......

Vind het alleen flauw dat je me gelijk als ongeloofwaardig gaat bestempelen door het ongeloofwaardig te vinden...


Moet Jessy toch even verdedigen... ik zie niets over ongeloofwaardig of zo, integendeel eigenlijk.
Mijn eigen reaktie zou daar nog meer voor in aanmerking komen, maar ook die is zeker niet negatief bedoeld of zo.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 17:47

Waarom niet ? weet je dat ook ?

Wat wel per definitie zo is, is dat graszaadhooi erg eenzijdig voer is. Ook heeft het lang op het land gestaan in vergelijking met verser gemaaid gras wat er ook weer voor zorgt dat het "armer" is.
Dit gegeven is met beleid te gebruiken, waarbij het m.i. voor de hand ligt dat het in combinatie met iets anders gevoerd wordt.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 23:22

Maya schreef:
Omdat graszaad voor sportvelden van andere structuur is, en je paarden mogen ook nooit van dat gras als dat opgekomen is zeg maar eten. Dus lijkt mij logische conclusie dat dat ook voor het hooi geld.

Jij vindt graszaadhooi eenzijdig, en arm voer, en daarom niet goed, en dat je daarom ander krachtiger hooi/kuilvoer moet bijvoeren. Ik vind dat absoluut niet, het graszaad heeft (zeker voor mij) juist die voordelen, dat het niet zo eiwitrijk is als kuilvoer. En dat iha het betrouwbaarder is, en voor mij van betere kwaliteit dan weidehooi. Dat is zoals ik het zie, en het in mijn geval van toepassing is.

Om graszaadhooi per definitie als arm en slecht hooi te bestempelen vind ik niet goed. Te kortzichtig als het ware...


Eenzijdig.. ja, arm..ja, eiwitarm, ja.. maar slecht heb je mij niet zien typen. Niet goed ook niet !!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, rocky_1995, YandexBot en 13 bezoekers