Paard inrijden zonder zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Paard inrijden zonder zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-04 19:23

Er zijn een paar pony's die ik af en toe verzorg. De pony's zijn nu allebei 3 jaar, en nog niet ingereden. Een ander meisje van stal zou dat doen, maar zij gaat verhuizen. Nu ga ik ze dus inrijden. Ik heb er veel zin in, en krijg ook zat hulp Knipoog

Probleem: er is geen zadel Schijnheilig Het zadel dat we zouden gebruiken, was van dat ene meisje dat gaat verhuizen. De eigenaar van de pony's is een boer, die het nut niet ziet van een zadel kopen, omdat de pony's over een jaar oid toch weer verkocht worden. Ze zeggen dat ik maar zonder zadel moet inrijden Nagelbijten / Gniffelen Het zonder zadel is geen probleem voor mij, ik rijd bijna elke dag een tijd zonder zadel, maar kan dat wel, zonder zadel inrijden? Ik ken wel mensen die al eerder een pony heb ingereden zonder zadel, dat is allemaal goed gegaan. Maar ik ben bang dat als de pony's verkocht worden, ze niet meer met zadel te rijden zijn...
Ze zijn wel al gewend aan een zadel, ik heb ze al gelongeerd met een zadel, maar kan dat zadel verder niet gebruiken...

Een eventuele oplossing is, om de pony's in te rijden met zadel van mij andere verzorgpony, en dan verder zonder zadel te rijden, en dan nog maar af en toe met zadel.

Wat vinden jullie hiervan? Er is echt geen kans dat er een zadel gekocht gaat worden....

ilufprincess

Berichten: 2600
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: <3 Even ver weg,of op een ster ofzo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 20:22

ik zou zeker een zadel zoeken!
inrijden zonder zadel vind ik een bar slecht idee!!

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 20:27

Helemaal met ilufprincess eens!
Zou ik echt niet aan beginnen..
Als het wel verkeerd gaat heb je die hele pony verknald.

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-04 20:35

Daar ben ik dus zelf ook bang voor Scheve mond heeft iemand er misschien ervaring me?

mekkera

Berichten: 108
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 20:38

opzich is zonder zadel inrijden mogenlijk, mist je goed kan rijden (als of dat met zadel niet vereist is) maar je moet ze wel aan een zadel laten wennen, voor het gavel ze verkocht zoudn worden

Pendrag

Berichten: 558
Geregistreerd: 21-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 20:40

Ik rij mijn paarden altijd zonder zadel in. Dat is echt geen enkel probleem hoor. Gaat prima! Als je later toch met zadel wilt gaan rijden (of een volgende eigenaar) dan moet je pony natuurlijk wel even wennen maar dat gaat snel hoor. Geen probleem van maken, gewoon voorzichtig aan en zonder zadel inrijden.

Nicolien_DF

Berichten: 647
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 20:51

Ik ben het met de 2 boven mij eens Lachen

skaay

Berichten: 2515
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: ergens in nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 20:58

ik heb mijn pony,s ook ingereden zonder zadel, ik rij er nu nog zonder zadel op want vind een zadel gewoon niet lekker rijden.
ik heb nu 8 pony,s en heb niet eens 1 zadel. ( het zijn dan wel alleen shetjes en welsjes)

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 21:01

skaay schreef:
ik heb mijn pony,s ook ingereden zonder zadel, ik rij er nu nog zonder zadel op want vind een zadel gewoon niet lekker rijden.
ik heb nu 8 pony,s en heb niet eens 1 zadel. ( het zijn dan wel alleen shetjes en welsjes)


Hmm jah shetjes en welsjes zijn dan nog wel begrijpelijk Tong uitsteken
Weet ook niet om wat voor pony's dit gaat?