ongeluk en Wa-verzekering?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

LDRD

Berichten: 9869
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 13:29

Dit is gewoon verzekerd op je AVP (aansprakelijkheid voor particulieren), tenzij je meer dan 5 paarden hebt want in dat geval is het namelijk geen PARTICULIER risico meer, maar een bedrijfsmatig risico waarvoor je een ander soort verkering moet sluiten.
De bezitter (meestal is dat de eigenaar) van het dier is aansprakelijk, tenzij de schade niet voortvloeit uit de eigen gedraging van het dier, maar een duidelijke stuurfout van de berijder is. In dat laatste geval is de berijder aansprakelijk en zal deze het dus op zijn AVP moeten claimen.
Dit zijn de uitgangspunten in een notendop. De feitelijke omstandigheden kunnen het complex maken om de aansprakelijkheid juist vast te stellen(vertelt iedereen wel hetzelfde verhaal bijvoorbeeld?). De bewijslast bij twijfel ligt bij de bezitter van het dier.
Dat dit zo is kan je van mij gerust aannemen!


LDRD

Berichten: 9869
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 13:44

MenS schreef:
Waar heb je deze informatie vandaan? Staat het ergens op het internet?

Harstikke bedankt! Heb ik veel aan!


Deze info zit in mijn hoofd opgeslagen Slim , omdat ik dit soort schades al bijna 20 jaar behandel. De eerlijkheid gebied te zeggen dat ik geen materiele schades doe, alleen schades waarbij tegenpartijen letsel hebben opgelopen, maar dat maakt voor de dekking of de aansprakelijkheidvraag verder niet zoveel uit natuurlijk.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Daimo, GoogleAdsense, IASCrawler, Rainer en 64 bezoekers