zouden julllie weten waar je pony heen gaat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 22:01

nee, want Pinky gaat nooit weg Haha!
Maar stel dat het zou moeten, zou hij naar iemand gaan die ik ken en waar ik contact mee kan houden

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 22:17

Ik weet ook precies waar Bolivia staat enzo, maar oké ze is officieel ook nog van mij. Ik heb regelmatig contact met die mensen daar.

Het meisje waar ik Maddox van heb gekocht wil ook graag contact houden en ik vind dat hartstikke leuk!

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 22:41

Ja, zeker. Niet dat ik er elke week op de stoep zou staan, maar ik zou het zeker leuk vinden als ik weet waar ie is.

De fokker van Adventure weet dat ik hem nu heb, en ik heb hem uitgenodigd om eens te komen kijken (al 1,5 jaar terug), maar hij heeft het nog niet gedaan. Ik vind dat als nieuwe eigenaar ook erg jammer. Ik snap het ook niet van hem, hij was gewoon een 'hobbyfokker'. Dan is het toch leuk om je fokproduct weer eens te zien?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 23:33

ze zouden zeer beslist naar een goed tehuis moeten. Maar wel ver weg. Niet dat ik ze elke dag tegenkom en zie hoe een ander gelukkig is met "mijn" paard.
Zou tot op zekere hoogte wel contact houden, maar er zeer zeker niet elke week heen gaan ofzo, dat is puur een kwelling voor mezelf.

Maarja, "only a fool, breaks his own heart" en hier ben ik hoop ik niet fool genoeg voor dat dit ooit van toepassing zal zijn

Percy

Berichten: 12071
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 00:00

Mijn Appaloosa's (moeder en zoon) heb ik allebei verkocht. Ik was heel erg gek op allebei maar ik heb ze allebei verkocht uit tijdgebrek.
Met beide nieuwe eigenaren heb ik nog contact, met die van de zoon het meeste maar die is ook pas sinds afgelopen zomer weg. Ik ben ook bij allebei gaan kijken en we mailen regelmatig.

Ik ben daar zelf heel erg blij mee, vooral omdat ik steeds hoor hoe goed het gaat.
Ik heb ook gevraagd om contact te houden maar je weet natuurlijk nooit zeker of de nieuwe eigenaar daar op den duur op zit te wachten.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 00:18

Manjo is tot zijn dood bij ons gebleven. Het meisje van wie hij was geweest is de eerste twee jaar nog wel een paar keer langsgeweest. Daarna heeft ze nog een keer gebeld om te vertellen dat ze had gedroomd dat Manjo was overleden. Mijn moeder heeft haar toen gerustgesteld: met Manjo was alles goed.

Dino kwam van een handelaar en moest vier jaar later door ons weer verkocht worden omdat Lau inmiddels zowat kon meelopen. Het was een jonge sportpony en het zou zonde zijn als er niets meer mee werd gedaan. Hij is toen terecht gekomen bij een gezin dat 15 km verderop woonde (terwijl er al mensen uit het hele land waren komen kijken, maar die vonden 'm allemaal te klein) en we kwamen hem nog regelmatig tegen op concoursen. Hij is nu door een blessure niet meer geschikt voor de wedstrijdsport, maar we weten dat hij het nu goed heeft bij een meisje van diezelfde club. Als we willen, kunnen we zo langs.

En Ameretto's vorige eigenares is ook nog een paar keer langs geweest. Ameretto is zelfs twee jaar geleden nog een weekje bij haar geweest toen Lau op skivakantie ging. Inmiddels ook alweer een tijdje geen contact gehad, maar m'n ouders en Lau zijn wel een keer bij de fokker geweest (die was erg enthousiast toen ik belde) en ik wil zelf binnenkort ook nog bij hem langsgaan. Ik weet dat hij Ameretto's moeder nog heeft en hij fokt nog ieder jaar een veulen met haar.

Ik vind het sowieso leuk om te weten waar mijn paard vandaan komt en waar hij naartoe gaat als hij om de een of andere reden verkocht moet worden. Dino heeft het wat dat betreft destijds enorm getroffen, maar ik kan me voorstellen dat je niet blij bent als je ziet dat je vroegere paardje het veel slechter heeft gekregen dan bij jou...

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 01:11

Sommige pony's gaan gewoon niet weg, maar als fokker maak je natuurlijk regelmatig mee dat pony's vertrekken.

Ik probeer zoveel mogelijk bij te houden waar ze blijven en of het goed met ze gaat. Het mooiste is natuurlijk wanneer je ze op wedstrijden weer tegenkomt. Wanneer daar kijk op is scheelt dat bij mij zelfs in de prijs Knipoog

Ik vind het juist maar niets wanneer ze in het "niets" lijken te verdwijnen. Vandaar dat ik ook liever geen veulens verkoop.

Bertus.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 07:54

Ik zou er absoluut niet tegen kunnen om Jurga in de buurt te houden en te zien hoe ze het nu heeft in het geval dat ze het veel slechter zou hebben dan bij ons. Als ik haar zou moeten verkopen (wat toch niet gebeurd, dat is één ding wat zeker is) zou ik absoluut zorgen dat ik weet waar ze terecht komt en dat ze het net zo goed heeft als bij mij. Makkelijk praten, maar goed. Het zal waarschijnlijk toch nooit nodig zijn. Cool (Mag ik hopen...)
Hetzelfde geldt voor mijn Voice-je. Als ik haar zou moeten verkopen (ook niet dat dat hoeft, mocht ik het niet meer kunnen betalen, dan neemt pap haar van me over) zou ik wel contact willen blijven houden met de nieuwe eigenaren om haar op te kunnen zoeken e.d.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 08:03

Met de nieuwe eigenaren van Jodaza (mijn eerste paardje) heb ik regelmatig via email contact. Toevallig gisteren nog... Ik vind het leuk om te horen dat het goed met haar gaat, helemaal nu ze eind mei een veulen verwacht. In het begin was ik bang om contact met ze op te nemen, omdat ik dacht dat Jo daar ook zo rottig zou doen, maar zij hebben haar volledig onder de duim Knipoog .
Als ze een veulen heeft, ga ik vast en zeker een keertje kijken.

Belker

Berichten: 15301
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 08:05

Ik heb net een paard verkocht en ik heb al contact gehad met de kopers. Ik hoop dat zij ook contact blijft houden want het is een hele aardige vrouw. Het paard kan geen beter adres krijgen dan waar ze nu staat. ze staat zelfs beter dna wat ik haar kon bieden.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 08:57

Ik heb nog nooit een paard verkocht, maar wel nog oed contact met de vorige eigenaars. De vorige eigenaar van Mira, woont een dorp naast ons (eigenlijk in hetzelfde dorp als waar onze pony's zelf 'wonen'). En ja, die kennen we wel heel goed Haha! . En de vorige eigenaaresse van Rocky, daar horen we ook nog van. Ik heb hem 2 jaar geleden gekocht. Deze zomer, wanneer ik voor 2 maanden naar Australïe ben ( Schijnheilig ), gaat Rocky logeren bij de vorige eigenaaresse. Leuk hé! Ik vind het heel leuk om te weten waar je paard vandaan komt en ik ben zeker dat, moest ik ooit een paard verkopen, ze mij ook zo snel niet weg krijgen Knipoog .

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 11:04

tuurlijk. je wilt toch weten hoe het met je vriendje is?!

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 13:46

Ja zeker, ik heb ook nog contact met de eigenaren van mijn vorige drie paardjes (helaas is 1 van mijn ex-paardjes onlangs overleden) en ook met alle eigenaren die bij de stalhouder/fokker van Zio een paard gekocht hebben afgelopen jaar heb ik nog contact (hij stopte ermee, wij zorgden voor nieuwe eigenaren/goed tehuis). Ze hebben allemaal een goed tehuis, stuk voor stuk bij leuke eigenaren. Met Tiffy's fokker heb ik ook nog contact. Het is gewoon erg fijn om te weten dat het goed gaat met je oude paardjes Lachen .

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 13:57

Mijn merrie is 1998 geimporteerd uit Canada. In de transferpapieren stond een adres, dat helaas niet meer klopte ( ik weet dus ook niet of ze intussen in andere handen is geweest, want dat staat niet vermeld) Ik heb gelukkig het nieuwe adres gevonden en geprobeerd contact te krijgen, maar krijg nooit antwoord terug. Dat vind ik erg jammer, ik heb nog zoveel vragen.

Mijn merrie gaat niet meer weg. Als ik het veulen weg zou moeten doen zou ik zeker contact willen houden met de nieuwe eigenaren, maar dan alleen als zij dat goedvinden en ik daar ook de tijd voor heb.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 13:59

Mazzel dat jullie alles nog weten!!! ik niet.

Galaxy (NRPS, 1.35 m, vader Brutus vna de Meijershoeve) is verkocht aan mensen in de buurt van Arnhem, maar meer weet ik niet.
Taliena is verkocht naar Oostenrijk, dus daar hoor ik ook nooit meer wat van. En van de veulens weet ik ook niets meer. Rambo is verhandeld, helaas is Elco van vorig jaar geslacht Boos! Boos! Boos! (jaja, dat krijg je als je zelf geen paard hebt, het was een hengstje, maar toch zielig).
Van Thamara wist ik het wel, maar toen die mensen opeens binnen 2 maanden gingen emigreren was het paardje (een NF) ook meteen weg

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 14:08

Toevallig heb ik eergisteren een mailtje gehad van de vorige eigenaresse van Jaike. 1x in de zoveel tijd stuur ik haar een mailtje met foto's. Dat vindt ze altijd hartstikke leuk en ze stuurt dan altijd trouw een mailtje terug. En in ieder mailtje verteld ze weer dat ze zo erg blij is dat ze Jaike aan mij verkocht heeft Bloos Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 14:15

Buddy gaat hopelijk nooit weg, maar ik zou het wel leuk vinden dat mocht hij ooit verkocht worden, ik wel contact kan houden met de nieuwe eigenaren, en mijn paardje eventueel nog eens terugzien, maar hoogstwaarschijnlijk gaat Bud toch nooit weg Haha!

Op de papieren van Bud staat de eigenaar van de moeder van Bud, waarschijnlijk ook de vorige eigenaar van Buddy, dus mocht ik ooit op vragen stuiten, kan ik haar altijd even aanschieten.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 14:23

Ik heb nog zeer regelmatig contact met de vorige eigenaar/fokker van Tjody. Ze komt ieder jaar trouw kijken bij de keuringen en heeft er een paar maanden geleden zelfs op gereden (ze is verkocht toen ze net 1,5 geweest was), onwijs leuk dus op je eigen fokproduct rijden *LOL* .
Zelf stuur ik eens in de zoveel tijd foto's door wat erg gewaardeerd wordt.
Eens zal het contact wel minder worden, maar ik sta altijd voor ze open en ze mogen altijd komen kijken.

Als ik ooit Tjo verkoop (komt nooit voor maargoed) dan zou ik zeker willen weten hoe het met haar gaat. Of als ik haar veulentjes ooit verkoop.
Denk dat ik ook best streng ben met uitzoeken van een nieuwe eigenaar.

Maar gelukkig verkoop ik Tjo nooit dus dat probleem heb ik niet. Haha!

Viv

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 15:04

Ik heb mn vorige paardje door een tussenpersoon laten verkopen.
Van deze tussenpersoon heb ik mijn vorige paardje en het paardje van nu ook gekocht.
Mijn vorige paardje is daar zadelmak gemaakt en is toen naar mij toe gegaan.
Chriss had ie 2 weken en is toen naar mij toen gegaan.
Dus ik weet wel waar ik ze vandaan heb, maar niet waar zo daarvoor zijn geweest.
Bij Bell is het zo dat ze 3 jaar was en bij de eigenaren daarvoor niet onder het zadel is geweest, waarsch alleen in de wei heeft gestaan enzo (maarja, dat weet ik niet en kan ik ook niet achterkomen).
Chriss was 10 jaar, en met de mensen daarvoor heb ik niet echt de behoefte om contact op te nemen (behalve als ik hun dan de vraag mag stellen hoe ze in het hoofd hebben gehaald om een paardje zo te behandelen), maar van die daarvoor wel (die tussenpersoon heeft haar eerder gehad, ze is toen naar die mensen gegaan maar ook weer terug naar die tussenpersoon), maarja, die weet ik dus niet.
Ze heeft waarschijnlijk in die jaren wel veel eigenaars gehad.
De tussenpersoon heb ik nog wel regelmatig contact mee.

Mijn vorige paardje is dus door die tussenpersoon verkocht, naar een ander land wat vrij ver weg is van NL.
Ooit opzoeken kan dus niet, maar heb er verder ook totaal geen contact mee, het adres weet ik ook niet, zou ik heel misschien wel achter kunnen komen, maarja heb er vrij weinig aan.
Wel heb ik haar opgezocht toen ze nog bij hem stond en verder contact gehouden tot ik wist waar ze naar toe ging.

Als ik Chriss zou verkopen, zou ik ook willen weten waar ze naar toe zou gaan en het liefst contact houden.
Maar ik wil haar nog niet verkopen, absoluut niet, dus daar breek ik mn hoofd ook nog niet over.

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 15:41

Als mijn huurpony verkocht zou worden, zou ik wel willen weten waar hij staat. Ik zou ook gewoon contact willen blijven houden en het willen weten als hij verkocht wordt..

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 17:04

Ik heb ook contact met de eigenaren van Robin, maar ik vind het verschrikkelijk. Klinkt misschien egoistisch ofzo. Maar ik word er zo jalours van als ze over Robin praten, als HUN beslissen wat ze met hem doen e.d... Ik ben gewend dat ik dat doe.. En nu doen hun het. Vooral als ik het ergens niet mee eens ben ofzo, daar heb ik nu niks meer over te zeggen.
Camilla gaat gewoon nooit meer weg. Misschien verhuren ofzo of door iemand anders laten uitbrengen oid, maar ze blijft in MIJN bezit.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 18:22

Als Sevin weg zou moeten, dan zou ik het wel fijn vinden om hem weg te brengen, na een paar maanden nog eens kijken en dan zit het mij wel goed. Als ik er een goed gevoel bij heb dan laat ik het rusten, Sevin zou dan ook aan zijn nieuwe eigenaren moet en wennen en dat gaat niet als ik iedere keer op de stoep sta, zou ik trouwens zelf ook niet fijn vinden.