moeten ze zich nu met alles bemoeien??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
druipbles
Berichten: 60
Geregistreerd: 18-09-04

moeten ze zich nu met alles bemoeien??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-04 18:37

Hallo,

Bij ons op stal heb ik het erg naar mijn zin (als het gaat om mij en mijn pony. ik kom daar voor mijn pony en niet voor iemand anders).
maar er zijn dingen waar ik me dus helemaal aan zit te ergeren, zoals mensen die zich met elkaar gaan bemoeien, de ene vind dat hij of zij het beste paard heeft van stal (alleen omdat er papier bij zit), de ander bemoeit zich met je paard of pony en wilt elk wondje/ sneetje kennen waardoor er dus dingen op je paard wordt gesmeerd.
Ik ken die persoon die dat doet erg goed, maar ik vind het heel erg vervelend dat er dingen met mijn pony worden gedaan zonder dat ik er wat vanaf weet. zoals bijvoorbeeld ze werd ingesporten met glansspray, ze wordt ineens gewassen als ik haar benen afspuit. als ik iets doe of wil doen met mijn pony doe ik dat liever zelf en al meerdere malen heb ik gezegd dat ik niet wil dat ze zich er mee bemoeit, tuurlijk mag er best gezegd worden van, je moet even daar naar kijken maar dit wordt vervelend.

wat kan ik nog meer doen om duidelijk te maken dat ik het niet wil hebben?

Genee

Berichten: 6071
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 18:45

Phoe, wat rot zeg, ik haat het als mensen dat doen, in de buurt van mijn verzorgpony woont ook zo'n meisje die gewoon vraagt of ze even op Sammy mag rijden, terwijl ik haar nog nooit had geien, en ze wilde ook poetsen enzo. Ik denk dat je best kunt zeggen dat je geen bejofte hebt aan haar hulp, als je haar nodig hebt wel even vraagt, maar dat je het nu irritant begint te vinden. Succes! Haha!

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 18:59

Is het echt jou eigen pony? Of is ie van de manegea of zo??
Als het echt jou eigen pony is zal ik gewoon, heel duidelijk en helder zeggen dat je er niet van gediend bent dat iedereen van alles op je pony loopt te smeren, zou het echt niet pikken hoor Lachen

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 19:03

Het is jou paard! Als anderen daar aan zitten zonder dat jij dat weet of wilt, zou ik het duidelijk zeggen! Desnoods naar de staleigenaar gaan om te vragen of hij/zij een oog in het zeil houdt. Om het zo maar grof te zeggen; anderen moeten met hun poten van jouw paardje afblijfen!! Boos!

druipbles
Berichten: 60
Geregistreerd: 18-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-04 19:04

ik sta op een prive stal, het is echt mijn pony Lachen

druipbles
Berichten: 60
Geregistreerd: 18-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-04 19:09

Ik vind het echt heel verveldn maar zodra ik er wat van zeg krijg ik dit te horen:

ik wil het beste voor jou en je pony,
ik geef je alleen maar advies,
blabla slijm slijm.

ik heb duidelijk gezegd op een rustige manier dat ik het niet meer wil hebben, en dat als mijn pony wat heeft dat ik zelf dan wel dingen er 'op smeer' mocht het nodig zijn, en dat ik het niet wil hebben dat mijn pony wordt bijgevoerd (snoepjes/ broodjes/ appels) omdat ze al in trainin staat om af te vallen, als ze iets krijgt krijgt ze het van mij.

hoe kan ik nog duidelijker overkomen??

Yessy

Berichten: 23024
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 19:28

Als ze zo'n groot bord voor d'r kop heeft zou ik eens fijn tegen d'r gaan schreeuwen, of anders eens met de stalhouder praten.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 19:54

Het is niet leuk als ze zo tegen je doen. Als ze je pony bijvoerd terwijl jij dat niet wilt hebben moet je haar dat duidelijk zeggen en gewoon recht voor zijn raap en niet er om heen draaien tevens zou ik dat ook even bij de stalhouder melden. Maar voor de rest bedoelt ze het goed. Ik heb last van een andere soort goede raad. Een die dingen zegt om je te kwetsen of je onzeker te maken over de gezondheid van je paard of pony. Deze denkt namelijk dat die alles weet. Hij zegt bv dat mijn paard te dik is. Ja en ze is drachtig dan wordt een paard zwaarder toch?
Deze zegt nee hoor ze is veel te dik voor 4 maanden dracht. Alleen hij ziet dat niemand anders de hoefsmit niet en zeker de dierenarts zit het ook niet.

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 19:56

goh als ik iemand bij mijn paard zie staan in de stal of iemand die zit aan haar aaien enzo mag natuurlijk wel.. maar andere dingen kan ik zo boos om worden.. ik had eerder mijn paard ergens anders staan daar ging elke keer een jongen bij haar in de stal staan.. toen heb ik hem betrapt toen heb ik tegen hem gezegt: verd*mme als ik dat nog een keer zie. dan krijg je een klap.. hij moest hard lachen maar hij wist donders goed dat ik het meende. ik vind het echt waaar niks aan als andere mensen bij mijn paard zijn.. laten ze zich met hun zelf bemoeien. of een eigen paard kopen. ik heb een hekel aan dat soort mensen Boos!

druipbles
Berichten: 60
Geregistreerd: 18-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-04 20:05

ja ik heb er ook een hekel aan, en ik weet dat ze het goed bedoelt en wil haar dus ook niet kwetsen of wat dan ook. maar ik geloof niet dat ze me begrijpt en dat vind ik vervelend... dus ben eerst wel eeen beetje boos geworden. maar goed ook dat lost niets op, want het gaat gewoon door..