Wie rijden er allemaal boomloos?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Irsa

Berichten: 562
Geregistreerd: 02-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 13:43

Ik ben ook boomloos Haha!
Heel erg boomloos zelfs, want ik heb sinds kort twee boomloze zadels! Ik heb een zwarte Barefoot en een Skagfjord Floki.
De Barefoot is bekend, de Floki is een IJslands boomloos zadel. Hiermee heb je nog meer contact dan met de Barefoot en kan ik (maar dat is waarschijnlijk pers.) betere hulpen geven. De Barefoot heb ik voor de lange tochten en de Endurance en de Floki voor het gangen rijden.
Luxe he Knipoog


Irsa

Berichten: 562
Geregistreerd: 02-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 17:46

Het Floki zadel is een zadel dat in principe voor gangenpaarden op de markt gebracht is. De mijne is ook op IJsland gemaakt. Het is een vrij kort zadel, ongeveer 50 cm, waarin je heel gemakkelijk je gewicht kunt verschuiven. Het zadel heeft lange zweetbladen en kniewrongen van foam.
Onder het zadel zitten niet al te dikke kussens ook van foam. Deze verdelen de druk iets, zorgen voor een vrij liggende ruggegraat en zorgen ervoor dat je iets boven je paard zit, zodat je benen, in mijn geval, mooier aan kunnen liggen.
Ik had verwacht dat ik met dit zadel minder kontakt zou hebben dan met de Barefoot, vanwege de kussens, maar dat is dus juist helemaal niet zo.
Irsa tolt en telgangt op het moment veel beter met de Floki. Dit zadel is alleen niet geschikt om lange tochten mee te maken of langer dan een uur mee te rijden. Het zit gewoon iets minder comfi dan de Barefoot en de druk wordt iets minder goed verdeelt.
Foto volgt zo Knipoog

Irsa

Berichten: 562
Geregistreerd: 02-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 18:11

Bij deze dus de foto van mijn floki.
Afbeelding

Voor de liefhebber heb ik ook nog wel een foto waarbij het op irsa ligt, maar het lukt me niet die te oploaden Bloos

Irsa

Berichten: 562
Geregistreerd: 02-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 08:48

SmithsGirl schreef:
dat ziet er heel mooi uit Irsa! Zijn die zadels duur?
ik zoek er dus een boomloos zadel bij, voor springen... want dat vindt Banjer geweldig...


Ik geloof dat ze nieuw rond 1100 euro kosten, niet echt goedkoop dus.
Ze zijn heel af en toe tweedehands te koop, en dan zijn ze meestal rond de 500 euro. Ik heb de mijne gelukkig tweedehands kunnen bemachtigen Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: flossies en 146 bezoekers