Maneges omgeving Oisterwijk.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loesss

Berichten: 4186
Geregistreerd: 13-06-04

Maneges omgeving Oisterwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-04 09:39

Ik ben nu ongeveer 3 jaar gestopt met lessen op een manege. Ik ben daar gestopt omdat de sfeer me niet meer aanstond. Nu merk ik dat ik toch wel weer graag rijles zou willen krijgen. (in eerste instantie niet op mijn verzorgpaard).
En nu dacht ik aan Horeca / Manege Hooijen in Tilburg. Wie kan mij hier wat meer over vertellen.

Ook tips over andere maneges of plaatsen waar men rijlessen kan volgens zijn van harte welkom.

Loesss

Berichten: 4186
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-04 18:15

Niemand die me kan helpen?

het mogen ook verhalen zijn die men ergens gehoord heeft, wil namelijk gewoon wat indrukken weten.

Ook meningen over de Gulle ruif zijn welkom

Loesss

Berichten: 4186
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 15:40

Om het nog eens naar boven te halen: wie kent deze manege: Manege Hooijen in Tilburg.
Wie heeft er ervaring mee of dingen over gehoord?

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 15:50

De Gulle Ruif rij ik zelf ook. Super manege! Erg gezellig, goede lessen, fijne paarden. Verder weet ik dat het Halster in Oisterwijk zit, en Moleneind zit in Tilburg-Noord, maar het is zo'n zwijnenstal daar dat ik daar zelf liever niet zou gaan rijden.

Loesss

Berichten: 4186
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 22:48

Dankje voor je reactie in ieder geval. Hoe duur zijn de lessen en hoe zit het verder met de paarden?
Het halster heb ik zeven jaar gereden, maar daar wil ik niet terug omwille van de sfeer van Moleneind hebbik ook allen maar ververlende dingen gehoord en Hooijen ziet er erg knus uit, maar heb jij daar ervaring mee of dingen over gehoord?

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 17:07

Hooijen persoonlijk geen ervaring mee. Voor een kwartaal lessen op paarden betaal je €117, voor pony's €96.

Conny_

Berichten: 2147
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Hilvarenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 21:38

moleneind in tilburg vind ik ook niet echt supper manege om te zien (ik rijd zelf niet op een manage maar opeen ponyclub maar daar..) en het is er ook heel streng 2 of 3 keer niet rijden zonder af te melden dan word je weggestuurd of geschorst dat weet ik niet... Het halster in oisterwijk is wel kei nette manage maar ALS je wedstrijden wilt rijden meot je echt goed kunnen rijden want daar laten ze alleen maar mensen wedstrijden rijden om te presteren want das echt een prestatie manega....gulle ruif weet ik niet sorry...

Loesss

Berichten: 4186
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-04 10:25

Okay dankje.... Ja inderdaad de Moleneind was ik ook niet echt van plan ofzo. Maar naar het Halster ga ik niet terug (daar heb ik perfect leren rijden) maar als recreatieruiter wordt je naar mijn mening niet echt geaccepteerd daar, je moet presteren en aangezien ik daar niet zo goed in ben, daarom.

Maar Vanilia, ik hoorde dat de Gulle Ruif niet echt goede dingen te zeggen had over Hooijen, weet jij daar iets van, zoja wat dan?

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 11:42

Josa schreef:
Okay dankje.... Ja inderdaad de Moleneind was ik ook niet echt van plan ofzo. Maar naar het Halster ga ik niet terug (daar heb ik perfect leren rijden) maar als recreatieruiter wordt je naar mijn mening niet echt geaccepteerd daar, je moet presteren en aangezien ik daar niet zo goed in ben, daarom.

Maar Vanilia, ik hoorde dat de Gulle Ruif niet echt goede dingen te zeggen had over Hooijen, weet jij daar iets van, zoja wat dan?


Nope, ken wel een aantal meisjes die van Hooijen naar onze manege zijn gekomen, maar waarom weet ik ook niet..

Loesss

Berichten: 4186
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 08:20

Okay, dankje wel.

Anderen misschien nog met mening, negatief mag natuurlijk ook, want vind eht namelijk erg moeilijk om een keuze te maken.

haike
Berichten: 13521
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 09:25

*Het Halster ken je al, hoef ik dus niks over te zeggen.
* De gulle ruif: hoor ik vaak positieve verhalen over maar ben er zelf nooit geweest.
*Moleneind: ken ik eigenlijk alleen van de wedstrijden.
*Hooijen: nooit van gehoord (is dat die manege waar we met de gym kunnen gaan rijden?)
*Vughtse hoeve (richting esch/vught) zal wel te ver zijn zeker?

Als je wel met je verzorgpaard wil gaan rijden kan je je bij verschillende clubs in de buurt aansluiten.

poesta_taif
Berichten: 2
Geregistreerd: 17-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:51

Als k mijn mening mag geven over Horeca en Manege Hooijen, Ik kom hier al mijn hele leven. Eigenaar is als familie voor me! Ik heb hier helemaal geen problemen. Ik geef ook regelmatig les, Ik las ene stukje over dat er meiden naar de Gulle Ruif zijn gegaan. Maar er komen ook regelmatig klanten van hun naar ons. Dit zijn dingen die je niet kunt veranderen.

Milty
Berichten: 708
Geregistreerd: 19-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 19:38

Ik ben een beetje laat, maar manege Hooijen is echt heel leuk. Je komt er binnen en alle mensen daar zijn aardig. Ik rijd daar nu een tijdje, mijn zus heeft daar vroeger nog gereden, de lessen zijn niet duur (9 euro per les) en ik zou nergens anders willen rijden :)