Mischien een domme vraag maar zijn er haflingers vanaf 1.56m

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 10:00

De grootste haf die ik heb gekend (en dat zijn er best wat) was 1.54 m. Dat was echt een grote haf. Ik denk niet dat ze er nog veel groter zijn. Misschien is er wel ergens een uitzondering van 1.56 of 1.57, maar een haf van 1.60 of hoger bestaan echt niet volgens mij.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 12:14

germie schreef:
Veel kim, een hengst die 1.30 springt is hoog voor een Haf, enne die zijn vaak rijtypisch gebouwd en dat wil je toch tegenwoordig


1.30 is helemaal niet hoog, ook niet voor een Haf. 1.30 met losspringen is niet hoog, en 1.30 onder de man valt ook wel mee. Ik ken een haf die makkelijk 1.45/1.50 sprong (onder de man). Vraag dan niet naar de techniek, maar het diertje redde het wel. Wat maakt de hoogte van het springen nou uit? Ik vind de bouw en de techniek veel en veel belangrijjker. Die 1.30 zegt niets over de haf, ik denk dat Kim dat ook bedoeld.

En idd worden er tegenwoordig veel rjitypische haflingers gefokt die groter en slanker zijn. Maar jij scheert alle (potentiele) haflingerkopers/-bezitters wel heel erg over 1 kam. Er zijn er nog genoeg die écht geen rijtypische haf willen.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 12:52

Ik weet er misschien wel één te koop staan... zal ff vragen vanmiddag of ie nog te koop is. Echt supertof diertje in ieder geval, met heel goede papieren en rijtechnisch gefokt.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 bezoekers