Aan Petrie laars zien welk model?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Aan Petrie laars zien welk model?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 18:04

Kan je (aan bv. de binnenkant) van een Petrie laars zien wat voor model de laars is?

Ik heb de Standaard, zie je dit ergens aan?

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 18:06

Volgens mij kan je het alleen zien aan de getallen die binnenin de laars staan. Maar vraag me niet welk getal bij welk type hoort, ik heb Mountain Horse laarzen Haha!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 18:55

Volgens mij niet, ik heb mijn laarzen niet bij de hand, maar er staan bij mijn weten 4 getallen in: 1 voor de kleur, 1 voor de voetmaat, 1 voor de kuitmaat en 1 voor de hoogte, dus niet voor het model.
Maar waarom wil je dat weten als je al weet wat voor laarzen je hebt Verward

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:16

Ilse schreef:
Volgens mij kan je het alleen zien aan de getallen die binnenin de laars staan. Maar vraag me niet welk getal bij welk type hoort, ik heb Mountain Horse laarzen Haha!


Die getallen geven de maat aan Lachen

Je kan het vaak wel aan de boog en het leer zien, maar tussen de perfect en de standaard vind ik het verschil ook moeilijk te zien!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:56

Volgens mij kun je het verschil ook zien aan het stiksel wat langs de enkel naar voren loopt zeg maar.

Hoe noem je dat eigenlijk?
De voorkant loopt bij de standaard recht geloof ik en bij de perfect in een soort van v-boogje (maar dan andersom haha).

Volgens mij staat het verder niet in de laars of zo.

x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 21:48

volgens mij staat er bij mij pertie perfect in :S

Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 10:44

Margreet schreef:
Volgens mij niet, ik heb mijn laarzen niet bij de hand, maar er staan bij mijn weten 4 getallen in: 1 voor de kleur, 1 voor de voetmaat, 1 voor de kuitmaat en 1 voor de hoogte, dus niet voor het model.
Maar waarom wil je dat weten als je al weet wat voor laarzen je hebt Verward


Omdat ik misschien wil ruilen met iemand van laarzen, dus dan is het wel handig om te weten welk model je terug krijgt Lachen

Zoals Lydiia al zegt; het verschil tussen de Standaard en Perfect is moeilijk te zien...

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 13:11

Het verschil tussen de Standaard en de Perfect kun je niet alleen zien aan het leer (de Perfect heeft een coating, de Standaard niet), maar ook aan de stiksels op de voorkant, boven de voet.

Dit is de Standaard, er zit een soort "ruit" bovenaan in het stiksel, het loopt uit in een punt:
Afbeelding


En dit is de Perfect, het stiksel loopt meer rechthoekig, is recht aan de bovenkant:
Afbeelding

Bron: www.petrie.nl Knipoog

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 00:23

Dan had ik het dus net verkeerd om Haha!

Ik geloof overigens dat bij mijn laars het stiksel ook recht is terwijl ik toch zeker weet dat het de standaard is Verward

Maar goed misschien was dat een aantal jaren geleden anders, of ik heb niet goed gekeken Haha!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 08:32

Ik heb een paar standaards (zeker weten) dat al best oud is en daar zit het stiksels zoals hierboven op het plaatje van de Standaard.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 11:25

Hmm dan moet ik toch nog maar eens nakijken welk model ik nou had. Het is niet de perfect in ieder geval. Ik had in mijn hoofd dat het de standaard was maar misschien vergis ik me.

Of het stiksel ziet er wel zo uit als hier op de foto en ik heb het gewoon verkeerd in mijn hoofd.
Ik ga ze straks toch eens bekijken!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 11:32

Ik zal anders zo (ben nu niet thuis) eens een foto maken van die van mij, recht van voren, dan kun je het nog duidelijker zien. Het model "Windsor" heeft ook een recht stiksel, misschien zijn het die?

Ik heb ook nog een paar Excellent laarzen, die hebben het stiksel ook in een "ruit", maar het verschil is een veel hogere boog aan de buitenkant.

Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 12:28

Ilse schreef:
Volgens mij kan je het alleen zien aan de getallen die binnenin de laars staan. Maar vraag me niet welk getal bij welk type hoort, ik heb Mountain Horse laarzen Haha!


De getallen zijn toch de maten? Verward

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 12:52

De nieuwe standaard heeft een hoge boog die lijken weer erg veel op de Petrie Anky, alleen is de boog iets minder hoog. Voorheen leken de standaard en de perfect heel veel op elkaar. Maar goed als jij de oude standaard hebt kan je dat dus ook niet zien

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 14:24

Nou ik heb mijn standaard erbij gepakt en daarin staan de volgende getallen:
5 1/2 = de voetmaat
50 = de hoogte
38 = kuitmaat
6 = de kleur = zwart (mijn bruine laarzen hebben een ander getal)

En dit is het stiksel

Afbeelding

Ik gebruik ze bijna nooit dus er ligt een laag stof op Bloos

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 23:57

Ik heb net mijn laarzen er eens bijgepakt maar het stiksel is bij recht. Misschien dat het dan inderdaad de windsor zal zijn.

Ach ja het maakt verder ook niet uit ik gebruik ze toch nooit Haha!

Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 13:47

Dus het laatste cijfer is de kleur?
Die Petrie's blijven een raadsel voor me Schijnheilig

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 13:50

Ja, bij mijn weten wel. Mijn bruine laarzen staan op stal, zal straks eens kijken maar ik geloof dat daar een 4 in staat.