Wie weet iets tegen de verveling??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Wie weet iets tegen de verveling??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 14:19

Ik heb al takken opgehangen in Destiny haar buitenbox, zout en mineralen stenen gekocht, een lik-it opgehangen,Maar alsnog heb ik het idee dat Destiny zich verveelt.
Wie weet er nog leuke zelfmaak speeltjes/dingen??

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 14:49

ik hang wel eens een oude bikszak op aan een strotouwtje.
gaan ze uren mee klieren en aan trekken.
en zo kunnen ze ook aan krakende dingen wennen

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 15:00

Volgens mij eet die van mij dan gewoon de hele zak op.... Haha!

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 15:19

Een van de paarden bij ons op stal heeft zo'n biks-bal geprobeerd.
Ze was er redelijk vaak mee aan de gang en eens in de zoveel tijd kwam er een brokje uit
Mijn fjordje heeft een likit in de stal hangen. Deze hing eerst aan een van de boxspijlen, maar dan drukte ze hem tegen de wand, HAP hap en op
Nu hangt hij los en dat gaat beter. Maar ze is er niet de hele avond mee bezig.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 15:31

Bikszak: mee oppassen, als ze het opeet bne je verder van huis.
Heeft ze stro in de stal? Je kan wat hooi er doorheen doen (sprietjes) dan is ze wat langer aan het zoeken. Wilgentakken vinden ze lekker. Speelbal? evt in een hooinet(voetbal) en verder voldoende beweging. Probeer of ze er 2x per dag uit kan (afspreken met iemand bijv. dat zij jouw paard doet en jij de hare?).

Lizza
Berichten: 24
Geregistreerd: 10-09-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 16:13

Ha, misschien is zo'n Toybal iets, die heb je in allerlei kleuren en vormen en die kun je ophangen en neer leggen, dat schijnen de paardjes heel erg leuk te vinden. OK dan! succes verzekerd. Knipoog

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 16:21

Ik heb zo'n appel opgehangen in de stal werkt echt super...

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 16:34

Ja, ik heb ook aan een biksbal gedacht maar ik was bang dat Mevrouw het na een tijdje nix meer vond en dan heb je toch een dure aankoop gedaan.

Zo'n geurende appel.... kan ik ook wel eens proberen ja.. thx!!

Het moeilijke van Destiny is alleen dat alles waar andere paarden razend enthousiast over zijn, zij nix vind net als de likit die in het midden van haar stal hangt,daar kijkt ze niet naar om.
Knabbel en Knauw dingetjes daar hapt ze 2 x in en dan is ze het ook zat.

Zijn er misschien nog leuke zelfmaak tips??

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 16:36

Jady schreef:
Het moeilijke van Destiny is alleen dat alles waar andere paarden razend enthousiast over zijn, zij nix vind net als de likit die in het midden van haar stal hangt,daar kijkt ze niet naar om.

Ik heb dat met Rian ook. Maar de likit vind ze geweldig, gelukkig Haha!
Ik heb ook een jollybal maar daar deden de veulens altijd wat mee, Rian snapte de lol er niet van

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 16:40

Werkt ook nog wel eens: een sinterklaaszak (zo'n jutezak) ophangen met een bal ofzo erin, dan hebben ze een knuffeltje Haha!.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 16:44

weidegang....

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 16:48

Iedere dag 4 uur Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 16:49

Kan het niet langer?

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 16:57

Een stevige plastic fles (bv van frisdrank) en hier een aantal kleine steentjes in doen en ophangen. Mijn pony vond het altijd geweldig dat als zij de fles weg duwde dat hij rammelde. Of een pion. Mijn paard kan er uren mee door de bak sjouwen. Of zoals ook al eerder is gezegd, doe wat hooi door het stro, is ie wat langer bezig met uitzoeken, als ie op zaagsel staat kun je hem elke dag een plakje stro geven. Mijn paard is er wel een tijdje mee bezig om dat hele plakje uit elkaar te halen en op te eten. Maar toch denk ik dat het het beste is als je probeert of je paardje wat langer buiten kan zijn, 4 uurtjes is wel erg kort vind ik. Maar in elk geval succes ermee.

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 17:00

Ik sta op een grote manege,waarbij er veel gedeeld moet worden en je niet onbeperkt op het land kunt staan.
Ik haal Dest er wel zo veel mogelijk uit, na het rijden nog even lekker een uurtje los, sochtends even een half uurtje in de molen.

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 22:54

Zijn er verder nog leuke zelfmaak tips ofzo?

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 23:10

Een oude jerrycan, je maakt er een gaatje in (of meer, wees creatief) stopt er bix in, hangt deze op et voila! Je hebt je eigen gecreƫrde bixbal. Haha!
Je kunt deze best ophangen naargelang stevigheid van materiaal, sommige paarden willen wel eens dwars door zo een jerrycan heen trappen en dan hangt er zo een ding aan hun been ... tenminste, nooit meegemaakt maar wel goed mogelijk!)

Wat ik ook doe, ondersteboven enkele pionnen aan een touwtje en die vullen met koekjes ofzo, neem best grote maat pionnen want mijn jaarling die neemt zo een kleine pion in z'n mond en 'slurpt' de koekjes zo op. Clown (voor ik Bokt over me heenkrijg van wat doet een jaarling op stal, dat is tijdelijk en enkel 's nachts omdat het land nog 1 keer kan aangroeien)

Ook een leuke en niet zo duur als de jollyball, een skippyball. Nou sloopt mijn jaarling ze wel zodanig snel dat ik er om de 2 dagen een nieuwe moet halen (zijn in uitverkoop bij de Blokker hier Haha!) hij trekt het luchtventiel er telkens af maar mijn vader weet daar wel een oplossing voor (die gaat er morgen mee aan de slag hoop ik)

Verder hmmz, volop hooi, als ze niet vreten dan slapen ze. Knipoog

Ik heb ook wel is oude rubberen borstels opgehangen als kauwspeeltje maar ik had niet de indruk dat dat zoveel succes had. (mss bij de jouwe wel)

Verder wilgentakken maar dat deed je al als ik het goed begrepen heb.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 23:18

Inderdaad weidegang en anders in de box het eten verspreiden over de hele grond. Zoek je hapje maar bijelkaar! Onbeperkt hooi geven, zit toch weinig voedingswaarde in. Als je het in een hooinet geeft zijn ze ook nog mooi ff bezig om het eruit te plukken. Paarden eten in het wild ook de hele dag door, dus dan vervelen ze zich niet. Op stal hebben ze een speeltje opgehangen voor een paard, maar hij doet er helemaal niets mee.

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 23:32

Oh ik heb zelf misschien nog wel een tip voor mn medebokkers Haha!
Paardje dat schuurt??
Ik heb toen rubberen rosborstels gekocht (eurotje per stuk bij goedkope plaatselijke paardenwinkel) en er 10 op een rij opgehangen met strotouwtjes aan de spijlen van de box.
En klaar schuur muur Haha!