zand het snelste in laten klinken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

zand het snelste in laten klinken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 08:47

Ik sprak gisteren mijn buurvrouw en die vertelde me dat ze nieuw zand heeft in haar bak. Het zand moet nog zeker 5 cm inklinken want het is nu best zwaar om in te rijden.
Ze vroeg aan mij hoe ik mijn zand het snelste heb laten inklinken maar eerlijk gezegt zou ik het niet meer weten Bloos!

Heeft er iemand een idee, moet je het goed nat maken ofzo?
Ik heb ook nieuw zand nodig in de bak dus ik ben benieuwd hoe lang het bij haar gaat duren voor dat hij echt goed berijdbaar is. Scheve mond

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 08:53

De toplaag klinkt niet in.
Alleen de onderlagen klinken in.
(het hard worden van de bovenlaag heet geen "inklinken").

En meestal gebeurt dat ook niet omdat de paardenhoeven de toplaag steeds weer losmaken als het om puur zand gaat (daarom mag je in de staatsbossen ook niet met je paard over de harde zandwegen rijden)

laborah
Berichten: 276
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 08:55

Water, dus zoveel mogelijk sproeien.

Daarnaast blijft zand als toplaag altijd te zwaar of je moet een eb en vloed systeem hebben. Anders krijg je alleen stabiliteit d.m.v. van een toevoeging van bv. houtchips of een kunstvezel.

Succes!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 09:03

Water, water en water Haha! Haha! Haha! Slepen, slepen en slepen Haha! Haha! Haha!

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 09:06

nou das duidelijk Haha! laat de regen maar vallen..............euh.........alleen bij mijn buurvrouw dan bedoel ik he! Haha!