gehandicapt meisje lesgeven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Duhelo

Berichten: 28524
Geregistreerd: 29-05-03

gehandicapt meisje lesgeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 18:27

ik geef nu wekelijks een halfuurtje priveles aan een meisje dat geetselijk iets achter is
ze is 16 of 17 jaar,
ze kan stappen, en draven,lichtrijden
een paar figren kent ze ook, zoals een grote cirkel, van hand veranderen, en ik ben nu bezig met haar aan de middenvolte en de grote acht
deze week heb ik ze een paar kee haar tenen doen aanraken, beetje zwieren met armen en benen
een heel laag sprongetje doen maken (ik liep ernaast om de pony vast te ouden) en dan laten uitstappen zonder zadel en chterver doen liggen.
Wat kan ik nog met haar doen?
doorzitten is bijna onmogelijk, dus had ik gedacht om ze iedere les de laatste 10 minuten aan de longe te nemen, en zo iedere keer een paar passen door te zitten (zonder beugels)
zodat ze op den duur kan doorzitten en misschien wel galoperen
zijn er nog dingetjes dat ik kan doen? Haha!


Duhelo

Berichten: 28524
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 19:04

bedankt
gelukkig is ze niet te ver heen,
we kunnen een redelijkzinnig gesprek voeren, beetje over alledaagse dingen Lachen
gelukkig heb ik een beetje "ervaring" met gehandicapte personen, een van men broers heeft het syndroom van prader illy, met de gepaarde woedeaanvallen enzo, dus daar kan ik mee omgaan
het enige dat haar vader moet helpen is m haar erop te zetten,
ze is net iets groter dan ik, en werkt niet echt in de juiste richting mee om erop te geraken Haha!
dusja Lachen
maar tips, spelletjes enzo zijn heel welkom hoor!


Duhelo

Berichten: 28524
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 20:39

bedankt
voor de drafpasjes had ik al gedacht om een halstertouw rond de hals van de pony te doen,dat ze zich kan vasthouden
in een groepje is niet mogelijk, dus dat valt af, maar de tip met de vlaggetjes is iwel leuk,n bedankt Lachen

Duhelo

Berichten: 28524
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 20:56

*Tamara* schreef:
Ik vind het allereerst een supergoed initiatief dat je dat meisje lesgeeft, denk dat ze er veel plezier aan beleefd!

Wat je maybe zou kunnen doen, is een dressuurproefje pakken uit een proevenboekje (niet te moeilijk) en dan elke les een paar onderdelen met haar oefenen. Tot ze uiteindelijk het proefje kan en dan alle onderdelen achter elkaar zetten, of is dat te moeilijk?

Spelletjes zijn ook altijd leuk, geloof dat er een compleet boekje bestaat waar allerlei spelletjes in beschreven staan die je met paarden kan doen, er staan ongetwijfeld ook wel wat spelletjes in die je met haar kan doen, evt. iets aangepast. Weet zo gauw de titel niet maar had iig iets te maken met spelletjes!

oohja, dat proefje is inderdaad goed
toevallig is er binnen 2 weken een wedstrijdje, en kunnen ook volledig beginners (ook uit prive) meedoen
die proefjes zijn enkel stap en draf
dus dat kan ik oefenen met haar
ik zal straks eens googlen om spelletjes
probleem, de spelletjes moeten bijna zo zijn dat er enkel stap en draf inzit, omdat ze niet echt over heel goed evenwicht beschikt

de 2 de les dak gaf lag ze er bijna af Bloos
ik had dus een heel laag sprongetje(20 cm,in kruisje) opgesteld, en de eerste keer meegelopen
de 2 en 3 de keer ging ze alleen maar wilde duts er niet over
dus de pony was al redelijk opgefokt
dus ik loop er nog eens naast, e nde pony sprong er echt over
gelukkig liep ik erbij, dus kon ik haar vastgrijpen en in evenwicht houden Haha!

maargoed, ik zal het zondag eens uitproberen met het proefje, eens goed bekijken
ze kan simpele figuren, maar de moeilijkere moet ik iedere keer opnieuw uitleggen,dus dat maakt het wel iets moeilijker.
ik weet dat ze graag balkjes loopt, dus ik ga proberen om dat regelmatig erin te steken
dus het zal wel loslopen, maar ik zoek inspiratie, ik kan maar moeilijk iedere week figguurtjes stappen en draven, balkje en gedaan

Duhelo

Berichten: 28524
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 21:28

bedankt, hier heb ik wat aan *LOL*
forceren ga ik zeker niet doen, ik zag na het sprongetje dat ze niwat bang was, en ik vroeg, wil je nog eens?
zegt ze nee, en ik antwoordde, das goed hoor, volgende keer misschien
verder durft ze wel veel, zelfs zonder zadel, over de balkjes
dus dat zit wel goed
het parcoursje is ook een gedacht Lachen
de termen begrijpt ze wel redelijk, ze is niet echt erg, maar genoeg om wat evenwichtsprobleempjes te hebben, en een heel lager niveau dat een 16-jarige moet hebben
(ik ben zelf ook 16 Bloos )
dus het gaat redelijk goed, waar nodig leg ik uiteraard uit, en ik heb de longeerzweep vast om haar een steuntje te geven
(bv toen ik haar zondag met haar benen leerde werken ging het niet van de eerste keer, met de longeerzweep ging de pony wel vooruit, waardoor ze meer zelfvertrouwen had, en ik op het einde niet meer moest helpen Lachen )

Duhelo

Berichten: 28524
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 21:47

de gypmnastiek is ook tof, ik kwam niet verder dan tenen aanraken
rondeje draaien heb ik ook geprobeert, maar dat was geen succes, zadel zaten erg in de weg
dus misschien eens zonder zadel proberen

Duhelo

Berichten: 28524
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 22:01

nickyu: dat zijn goede tips,
verlichte zit kan ze
maar wat is in godsnaam een wipwap Verward Haha!

Duhelo

Berichten: 28524
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 22:27

dus je moet met je paard over die wipwap gaan?
goed idee, maar aarschijnlijk niet voor dit weggelegd Haha!
de pony is braaf, en heel braaf, maar daarover zal ze niet willen gaan denk ik Haha!
het parcourtje is wel tof, zal ik zeker uitprberen,
alleen met kegels en balekn, de pakken hooi zijn iongeveer 3 meter lang en liggen 3 meter hoog, dus netiets te groot/zwaar voor mij Haha!

Duhelo

Berichten: 28524
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 15:46

idd obelix: ik merkte dat ik dan wat te hoog gegrepen had,
dus de volgende keren een tijdje balkjes,en veel wendingen misschien
het idee van het lusje aan het zadel is ook goed, van wat maak je dat?
Eliana: wat jij beschrijft vind zij ook heel leuk!
ik had al gedacht om nu en dan een lesje zonder zadel te doen (als ze at beter kan doorzitten)
zodat ze de spieren van de pony beter kan voelen
ik zal nog zien, ik zal alles noteren, en dan eruitpikken wat mij realiseerbaar lijkt Lachen

Duhelo

Berichten: 28524
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 16:59

dat ei is ook een hel tof gedacht Lachen
helaas durft ze zich niet loslaten
en om door te zitten heb ik liever dat ze zich vasthoudt, je weet nooit, maar ik zal het in gedachten houden Lachen

Duhelo

Berichten: 28524
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 17:09

ja, dat kan , ik zal het eens uitproberen Lachen
de teugels moeten niet geknoopt worden, alleen draai ik ze op onder de keelriem, zodat ze niet over de nek glijden Lachen
bedankt Lachen

Duhelo

Berichten: 28524
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 20:35

ik wachtte al op een mede manege genootje Haha!
ja, de zondag geef ik een halfuurtje prive aan cindy, de eigenaresse van dutske
normaal gaf lore dat, maar ik heb overlaatst en nu zondag ingevallen voor haar omdat ze op concours was, en bart vroeg of ik da nie iedere week wilde geven
maar tot nu toe draaft ze beetje rondjes, voltes, en paar balkjes
en ik vind dat zowel voor haar, als voor mezelf als voor duts redelijk saai worden, dus zoek ik alternatieven

off-topic:ik heb je overlaatst gezien daar met pretty, kan dat? is ze al beter?En hoe is het met het veulen?

Duhelo

Berichten: 28524
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 21:02

héhé,
hopelijk gaat het goed he binnen een maandje Lachen
kga duimen da je weer mag toevoegen, en anders was het om medische redenen, dus kunnen/mogen ze niks zeggen
je weet dat sortis verkocht is? aan bart zijn zus, sortis heef een tijd stilgestaan met gescheurde kniebanden geloof ik, was ook geen probleem, duss... Haha!
Ik wilde wel goedendag komen zeggen, maar je was zo druk in gesprek, en ik vond het beetje raar om mijnen haak erin te komen slaan Haha!
de laatste nieuwtjes:
De vandermastjes hebben een nieuw paard gekcoht, waarvan ik de naam nie onthoud, voor vincent
kachi is denk ik verkocht, maar dat ben ik niet 10 %
Sam zijn merrie (kelly) staat er weer
Nicky is weg, goliath (grote oude witte ruin) is erbij gekomen,Lord ook (5 jarig grijs schimmeltje)
verder zitten enkel nog emilio, heidi, hedera, duts goliath, lord en tempo daar
piranha is verkocht aan franky, tempo is in piranha's plaats gekomen
euh, verder niet echt nieuw, er komen geloof ik nieuwe stallen bij,en evrder is het ongeveer alles Lachen

Duhelo

Berichten: 28524
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-04 17:36

ik zal duimen dat het goed komt met pretty OK dan!
Ik zie er al naar uit tot je komt, normaal met pretty als moeder zal dat geen problemen geven Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: greendragon, Marjaxox en 140 bezoekers