al geschoren paarden??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

al geschoren paarden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 19:59

Ik wil eigenlijk dit weekend mijn pony al scheren omdat ze al lang in haar vacht zit, en omdat ze staat te zweten op stal, en ik krijg haar na de training niet meer droog gestapt. Wie heeft er zijn paard ook al geschoren??

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 20:16

ikke!!! had hetzelfde probleem dus...

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 20:19

ja het is gewoon waardeloos, ik trof haar vandaag weer zwetend aan in de stal.. word je gewoon gek van!! en na het rijden niet droog te krijgen, ik ga dit weekend het scheerapparaat pakken!!

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 20:21

dat komt omdat het ineens weer zo warm is... ze heeft tijdens die koudere dagen waarschijnlijk al iets vacht gekweekt en daar heeft ze nu last van.
na het weekend wordt het weer een stuk kouder, dus ik zou haar nog niet scheren als ik jou was....

ik heb die van mij tijdens die koudere dagen onder een deken gezet en die heeft nu nergens last van zonder deken. die krijgt ze van de week overgens wel weer op.

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 20:23

ja maar ik moet die van mij of wel of niet onder een deken zetten anders word ze gek!! Ik denk moet zeggen dat ze dit jaar heel slecht uit haar haar is gekomen hoor, doordat we niet zo'n mooie zomer hadden.
We starten deze maand weer een binnenwedstrijd, en heb geen zin om met een druipend zwetend paard te starten.. Boos!

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:41

ik heb mijn paard nog niet geschoren, maar hij staat wel s'nachts al met een dun dek op.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 07:47

Ik heb Oscar gisteren even gelongeert, maar jeetje die was met een kwartier al nat, het sop stond hem tussen de benen.
Niet handig iig

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 08:35

Tjo zit ook superdik in dr vacht en heb heel even overwogen vandaag te scheren. Maar ze staat nog lekker 24/7 buiten en ze geven rotweer op de komende tijd dus dan wil ik niet met dekens lopen klooien.

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 08:51

en die van mij staat maar een uurtje per dag buiten, dus ik ga vandaag toch de stoute schoenen aantrekken denk ik, foto's volgen...Haha!

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 15:42

mijn paardje gaat binnenkort ook onder het (scheer)mes Haha!
ik heb hem altijd kort in het vacht inde winter om dezelfde reden als jullie ook al aangeven

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 15:44

Mijn paarden zitten nog glanzend in het zomerhaar en ik hoop dat ik dat weer zo kan houden. Ik heb zo'n hekel aan scheren
Scheve mond

Ukster

Berichten: 2773
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 15:47

bij ons op stal is een welshje al geschoren omdat ze voor de kar loopt. en ook wedstrijden sinds kort doet. s winters moet je eeuwen wachten tot ze eindelijk opgedroogd zijn. mijn pony staat gewoon onder zomerdek nu.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 15:58

Ik heb Parouscha op het moment alleen s'nachts een deken op van O grams.
Die doet het er nog goed onder, met een glanzend vachtje inderdaad.
Maar scheren doe ik ook niet graag , maar die van mij is altijd zo'n beertje.
Ik stond 1st in een koude schuur niet geisolleerd echt toen was het er zo koud en dekens haalde weinig uit.
Dit jaar ga ik naar een andere stal waar als het goed is de boel geisoleerd is, ik ben benieuwd hoe de vacht zich dan gaat houden Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 14:58

Sjuimpje schreef:
Mijn paarden zitten nog glanzend in het zomerhaar
Scheve mond



Hoe doe je dat toch?
De mijne staat nu al met teveel haar en ik ben echt op tijd begonnen met dekens...... Scheve mond

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 15:11

Buitenzetten dag en nacht? Nu is het buiten in elk geval niet warm meer.... (brrrr)

luna1
Berichten: 1069
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 12:58

mijn ponystaat ooknog 24 uur per dag buiten zonder deken maar ik ga haar over een maandje,half oktober, wel scheren.
omdat ze op ht moment ingereden wordt ik heb nog geen last van een oververhit paard maar dat gaat wel komen,
zodra ze geschoren is gaat ze snacht op stal en overdag de hele dag buiten met 1a2 dekens afhankelijk van het weer.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 13:00

Ik ben nog niet begonnen met scheren aangezien ze nog geen echte vacht heeft en ze het dus niet nodig heeft, op het moment heeft ze ook geen deken op. Ik kan niet zeggen wanneer ik met scheren begin, dat ligt eraan wanneer ze echt haar wintervacht krijgt.

nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 13:55

Mijn paard staad ook nog buiten 24/7 maar die is dan ook een wole teddy beer geworden, mijn pony staad ook nog 24/7 buiten maar heeft nog een erg dun vachtje (geen lange winter haren maar wel dichter en wat dikker behaard) van af october gaan ze pas s'avonds op stal. scheren weet ik nog niet bij de pony is het niet nodig maar bij mijn paard mag het best wat koter maar het houd mij tegen omdat mijn paarden wel over dag de heledag in het land staan.

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 13:55

Ik bof maar weer als ik al deze berichten lees. Givar kweekt bijna geen wintervacht. Best makkelijk, hij is altijd snel droog en ik hoef dus nooit te scheren. Wel heeft hij van de winter een heel dikke deken op. Maar dat is dan ter compensatie van het niet hebben van wintervacht. Hij staat nu nog niet onder dek, ik denk eind deze maand pas.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 13:58

Mijn merrie staat overdag op het land zonder deken, en 's avonds met een zomersheet op stal. Ik vrees dat ik dit jaar wel weer aan scheren kan beginnen, want ze zit al redelijk dik in het haar. Na afgelopen week dat het zo warm is geweest verloor ze ineens heel veel haar. Moet maar even kijken hoe het van de week gaat...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 17:14

Picasso schreef:
Hoe doe je dat toch?
De mijne staat nu al met teveel haar en ik ben echt op tijd begonnen met dekens...... Scheve mond

Tja, ik weet niet hoe jij het doet Haha! Ik ben gewoon al weken met dekens aan de gang, zodra in augustus de temperaturen gaan schommelen ben ik al met dekens bezig.

Dit is Triumph nu:
Afbeelding

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 17:58

c
Laatst bijgewerkt door janna op 11-06-22 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 18:33

Dat van dat licht maakt echt heel veel uit!

Helaas sta ik nu ook op een stal waar vroeger de lichten uit gaan, maar het scheelt echt...

Ik hoop dat ik het een beetje binnen de perken kan houden met de dekens, want ik scheer liever niet.

Wat hebben jullie er nu op liggen?
Gaan jullie al over op gevoerde dekens?
Die van mij staat nu onder een dunne regendeken.

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-04 18:44

Ik heb het toch nog maar niet gedaan het scheren, ik heb over 2 wkn weer concours, wil haar dan wel geschoren hebben, maar ik wacht zo lang mogelijk.
Mijn andere paard heeft nog geen enkel lang haartje, die gaat ook niet onder het scheerapparaat door, maar ik heb wel 2 hele verschillende rassen, een haf en een kwpn-er.
Volgende week, gelukkig weer een kale haf!!! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 20:00

Hmmm, mijn paard staat overdag buiten en komt om een uurtje of 6 naar binnen, de stal is vrij donker idd......zal wel weer een scheerapparaat aan te pas moeten komen áls ik nog ga starten deze winter.