"registerpony"

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

"registerpony"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 14:49

Eindelijk bericht terug van het NSPS over het inschrijven van mexx in het stamboek.. nu hebben ze voor een volledige inschrijving het dekbewijs nodig... dit heb ik dus niet Scheve mond ... dus helaas.. Hij kon ook ingeschreven worden met ouders "onbekend" en zou dan een "registerpony" worden,,,,

Nu mijn vraag.. wat kun je bij het NSPS allemaal met een registerpony? Kun je dan wel deelnemen aan keuringen? en mee doen met door het NSPS georganiseerde werdstrijden?

Khartoum

Berichten: 1598
Geregistreerd: 30-04-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 15:00

Bedoel je niet NRPS? wel jammer dat je hem niet in kunt schrijven! hoop dat het verder lukt!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 15:02

nee shetlandponystamboek Knipoog

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 15:03

Met een register pony kan je niets. Dat is simpel.

Dennis is ook register en is bij het NSPS geen cent waard. Het enige wat met een register hengst kan is hem een IBOP laten lopen. Een register ruin zou nog een prestatie ruin kunnen worden.
Verder kan je dus niets met een registratie papiertje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 15:04

hmmm geen keuringen dus?? dan zal ik achter het dekbewijs aan moeten..

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 15:04

Nee, ze bedoelt niet het NRPS, NSPS is Nederlands Shetland Pony Stamboek.

Ik heb geen ervaring met register paardjes. Honey was een documentpony, dit omdat de moeder van de moeder onbekend is (ofzo, hadden ze het toen over)
Met Hon kon ik binnen het stamboek dus niks qua keuringen. Ze mocht wel mee doen met het Grand National Team, en verder hb ik nooit geinformeerd.
Hon's afstamming is verder bekend (ook bij het stamboek) alleen moeders moeder dus niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 15:23

Ik heb zojuist Mexx zijn fokker even aan de telefoon gehad.. alles om hem in te schrijven moet bij het stamboek liggen... doordat hij al verkocht was voordat hij getatoueerd kon worden is zijn inschrijving niet volledig geweest en is hij dus nooit ingeschreven.. maar als t goed is hebben hun al zijn gegevens en de dekbon....nou laat ik maar hopen dan dat ze die niet in de vuilbak gemikt hebben Scheve mond