papieren handelsstal/manegebedrijf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mandela
Berichten: 14
Geregistreerd: 14-09-04

papieren handelsstal/manegebedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-04 12:40

Hallo, niet dat ik zelf een bedrijf wil beginnen, maar ik ben erg benieuwd hoe het eigenlijk zit met de benodigde papieren om een manege evt. annex handelsstal te beginnen. Zijn er überhaupt papieren voor nodig?
of kun je bv. volstaan met een ondernemersdipl en dan gediplomeerde instructeurs in dienst nemen of inhuren.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 12:52

Voor een kantine heb je een diploma horeca nodig, voor les te geven gediplomeerde instructeurs, voor de handel meot je belasting betalen maar je hebt niet echt diploma's nodig, ze zijn wel handiger!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 12:56

Voor een echte kantine heb je idd Sociale Hygiene nodig. Ben je verplicht om les te laten geven door gediplomeerde instructeurs? Volgens mij niet.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 12:59

Op mijn stage heb ik dit allemaal nagevraagd en mijn stagebegeleider (manegehouder) heeft aangegeven dat de instructeurs gediplomeerd moeten zijn. Ivm de verzekering.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 13:01

Okkie1 schreef:
Op mijn stage heb ik dit allemaal nagevraagd en mijn stagebegeleider (manegehouder) heeft aangegeven dat de instructeurs gediplomeerd moeten zijn. Ivm de verzekering.


Ja daar zit wat in.
Verder is de verplichting om AOV te hebben afgeschaft volgens mij.

ellepel

Berichten: 47341
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 13:55

je kunt ook iemand in dienst nemen die de benodigde papieren heeft, zo hoef je ze zelf niet te halen

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 14:13

AOV is volgens mij niet meer verplicht. Het aannemen van een persoon met deze papieren werkt trouwens niet. Dan moet je het bedrijf samen starten.

Volgens mij word BHV(bedrijfshulpverlening) vanaf 2007 verplicht. Dit is nu ook al verplicht bij bedrijven vanaf 7(?????) werknemers.
Daar zit dus ook je EHBO bij in.

Verder verzekeringstechnisch in iedergeval je kandidaat instructeur. Maar daar moet je ook weer mee uitkijken, voor je het weet word je bij een evt. ongeluk door de verzekering als niet bekwaam genoeg bestempeld.
Dit mag in theorie niet, in praktijk zullen ze er op aansturen!!