Stang en Trens hoofdstel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Stang en Trens hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-04 16:21

Nu we toch eens stilletjes aan meer richting de Z gaan denken en trainen wordt het onderhand ook eens tijd voor mijn eigen S&T hoofdstel.
Zo kan ik thuis ook eens wat meer met S&T rijden.
Maar mijn vraag is dus; wat is een goed kwalitatief S&T hoofdstel zonder dat ik meteen de hoofdprijs moet betalen.
Ik zag namelijk al een hele mooi die ik wel graag wilde hebben...de Passier voor 750 euro Bloos!
Denk niet dat ik dat ga doen ... .
Ik zag ook een Kieffer Salzgeber voor een goeie 180 euro en een Stubben voor 225 euro. Iemand daar ervaringen mee.
Kortom; graag tips wat betreft de aanschaf van een S&T.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 18:56

Wij hebben jaren terug een S&T van Hulsenbosch gekocht. De kwaliteit is zeker goed en het hoofdstel wat niet belachelijk duur Lachen

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 19:06

De hoofdstellen van Passier zijn erg mooi en ook van super kwaliteit.
Ik heb op de Hippiade bij de hoofdstellen van Hulsebos gekeken, maar die kunnen niet tippen aan die van Passier.
Ik heb zelf eentje van Stubben. Deze wil ik verkopen omdat ik graag een andere wil omdat ik hem bij mijn huidige paard niet zo mooi vind staan. De kwaliteit is wel prima.
Afbeelding

Dit hoofdstel van BR vind ik er op de foto ook mooi uitzien en is met 179,50 goed betaalbaar.
Afbeelding
Bron:Piaffe ruitersport

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 21:30

Ik heb al 10 jaar met Tol een Kieffer hoofdstel Knipoog

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-04 09:56

Ik vind de neusriem van de Stubben niet zo mooi, ik wil een mooie dikke neusriem. De BR ziet er ook wel goed uit en is qua prijs ook wel te doen.

Tyrza: is dat de Kieffer Salzgeber. Dat vind ik namelijk ook een heel mooi hoofdstel.
Als ik even naar prijs en kwaliteit kijk denk ik dat het een Kieffer of BR wordt. Al zou ik toch wel de Passier willen hebben... nog efkes doorsparen de komende 10 jaar Knipoog
Maar om te beginnen hoeft het ook geen 700 euro te kosten natuurlijk.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 10:07

Ik denk idd dat dat de Salzgeber is. Alleen heb ik er volgens mij wel een losse brede neusriem op gedaan.

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 10:22

Je kunt het natuurlijk net zo leuk en duur maken als je zelft wilt. Vind het s&t hoofdstel van IR een goede prijs/kwaliteitverhouding hebben. Een vrij nieuw merk in ruitersportland is LEOPARD (uit Duitsland). De kwaliteit van het leer is erg goed en de afwerkingen is perfect. Je kunt zelf kleuren van het leer, de onderleg en de gespen samenstellen. Ook brede of smalle neusriem. Prijs is minder dan de helft van een Passier. OK dan!

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 10:24

Ik ben ook al een tijdje aan het rondkijken voor een mooi S&T hoofdstel en kom ook steeds weer bij de kieffer Salzgeber uit. Daarbij zijn mijn stang en de trens ook koperkeur (aurigan), dus zoek ik niet 1 met zilveren gespen. De salzgeber is nog "redelijk" betaalbaar, kost hier rond de 160 euro.
Zag trouwens van de week een geweldig hoofdstel van kieffer, de Kieffer mercedes volgens de verkoopster, met diamantjes in de gespjes. Was wel 220 euro Haha!

Ben zelf ook gek op Passier, vooral rondgenaaid, maar vind ze te prijzig. Vriendin van me heeft Passier en het is gewoon hele goede kwaliteit. Dat wel.
Ik rij nu trouwens met het S&T hoofdstel van een vriendin en dat is een Bandiri, helemaal geen gek hoofstel en goeie kwaliteit, rond de 80 euro, helaas met zilveren gespen. Ik zoek in ieder geval een hoofdstel met bredere neusriem.
Laatst bijgewerkt door Bayja op 14-09-04 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 10:33

Ik heb een Kieffer, ik denk dat het een Salsgeber is. Weet ik niet zeker. Maar de kwaliteit is goed en ik vind het een mooi hoofdstel. Mooi goud! Tong uitsteken Hij was toen iets van 240 euro ofzo. Best wel prijzig, maarja het is een goed hoofdstel.

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 19:55

@ GeJe, heeft Leopard geen website?

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 10:30

Helaas is de website van Leopard nog steeds onder constructie... al 1,5 jaar denk ik... wel is er nu een mooie folder uit met de laatste nieuwtjes. Is een schitterend mooie kwaliteit leer en een super afwerking. Leuk detail is dus dat je het hele hoofdstel zelf kan samenstellen wat maat, kleur leer en kleur gespen. Binnenkort ontvang ik weer een maatwerk hoofdstel. Prijzen liggen tussen de 230 en 350 euro.